pátek 17. března 2023

Zahrádky a Peklo

Obec Zahrádky s vyhořelým zámkem a přilehlé údolí Peklo s bledulemi netřeba představovat, jsou na Českolipsku dostatečně známé, ( to nás v Zahrádkách neučili, říkal v Básnících Mireček ), našla jsem fotky z několika návštěv tady a napadlo mě, že některé další sem dám, proč ne?

Milé KOČKY:




















Nechápu, jak mohou dovolit, aby  jezdily po tomto starém mostu traktory a těžká lesní technika?









prostřední svatý asi telefonuje?



22 komentářů:

  1. Jiřinko,krásná známá místa.Jak jsem dopadla v Pekle jsem tady už psala.Zahrádky docela znám tu alej mám ráda i ten most znám.Manžel žil s rodiči nějaký čas ve velké budově u zámku.Byli jsme tu několikrát.
    Měj hezký pátek a víkend,nevím,zda se na blog dostanu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, my jsme tam každoročně jezdívali a letos to nejde.Tak alespoň takto zpětně. A taky do Zubrnic i na jiná místa s bledulemi. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Poslední foto je s tvým komentářem úžasné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já jsem dost drzá, protože předpokládám, že manžel ke mně na blog nechodí. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,neznám tato místa,jen z tvých fotek.Ale jsou pěkná,líbí se mi zámek i jarní kytičky.Přeju krásný páteční den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, zámek v Zahrádkách jsem nepřidala, ale mohu dodat.Myslím si, že po požáru ještě není úplně opravený. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Kochám se a směju se! Mám moc ráda tvůj humor!
    Jiřinko, užij si pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tobě pěkný a pohodový víkend, ať máš sílu do dalších pracovních dní.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, moc krásné fotky ta poslední je nejlepší.Nebyla jsem tam u tebe jsem zjistila kolik jsem toho ještě neviděla.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, já jsem moc ráda, že jsme toho poměrně dost stihli, dokud nám to chodilo, nyní jsou překážky v cestování na denním pořádku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Tak zase musím napsat, že jsou to Tvoje fotky díky nimž jsem se dostala do místa, které neznám. Pěkně je tam.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji ti. Tebe kdykoli kamkoli ráda vezmu sebou. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko to jsou nádherné fotografie. Barbořin most znám, ale u toho kostela jsem nebyla. Není to ta cesta na Jestřebí kolem Zámeckého rybníka? My jsme šli totiž druhou stranou přes Karasy do Provodína a na nádraží Jestřebí. Děkuji za hezkou jarní podívanou a přeji Ti krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, od mostu podél potoka jako k rybníku a ta Markéta je bývalá obec a je to kousek ke státní silnici Zahrádky - Jestřebí.A je tam pod silnicí taky taková průrva. Asi myslíme stejné místo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, ty první bledulkové fotky jsou úžasné!

    OdpovědětVymazat
  9. Jiřinko, krásné fotky z báječného výletu. 👍👍👍
    Byli jsme tam loni v březnu - konečně!!! Pro manžela to byla premiéra a pro mně tak trochu nostalgická procházka po padesáti letech. Aneb, pachatel se vrátil na místo činu. 😀
    Když jsem byla v Č. Lípě na intru, bývalo Peklo častým cílem, kam jsme chodili nejen na výlety, ale i randit.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, to znám, randění v takovém prostředí se nic nevyrovná, ale spadl do toho stejně ten tvůj manžel! A dobře mu tak, s ním a jedině s ním je Itálie ta správná dovča. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, moc hezké fotky. A ta poslední je jasná: "Hlášení pro všechny svatý, narušený prostor" 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mám s mobilem v ruce ještě lepší fotku - jeptišku v Krakově!
      Hezkou so+ne.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. V zahrádkách jsme kdysi zahájili túrku přes Peklo do Č. Lípy, ale samozřejmě v létě. Bylo to v rámci mé první samostatné dovolené. Na starém blogu jsem měla i cestopis s historkami.Michal tam ztratil malou kameru a já, která jsem vlezla i za bránu do areálu zámku, jsem ji při návratu našla. Vůbec nevěděl, že mu při vyndávání foťáku vypadla do trávy. Na této dovolené jsme zažili opravdu hodně dobrodružství.Děkuji za jarní fotečky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to bylo jistě radosti, žes ji našla. Jiřina z N.

      Vymazat