čtvrtek 16. března 2023

To nevymyslíš

Manžel o mně říkává, že co já zažiju za týden, jiný nezažije za půl roku. Nevěříte? - milé KOČKY, děláte chybu.

Tak zrovna včera, středa, sluníčko od rána svítilo a já jsem si uvědomila, že potřebuji něco v Rumburku vyřídit, dlouho jsem to odkládala, manžel stejně nemůže zatím řídit auto, proto jsem si řekla, že vyrazím vlakem na sever. Muž mi našel spoj s odjezdem sice až v poledne, ale do osmi, že budu doma.

Domníváte-li se, že jsem si hrkfrk zajela do Výběžku, tak na to zapomeňte, prosím. Vlakem jsem dojela do Všetat! - pak nás nastěhovali do busů a odvezli nás do Mladé Boleslavi, výluka. Tady paní průvodčí povídá - pojeďte s námi vlakem do Bakova ( vlak pokračoval z MB do Turnova a Ž.Brodu). V Bakově budete mít přípoj. Přijedeme do Bakova, původní vlak odjel a nikde nikdo, vlak směr Bělá, Česká Lípa a Rbk byl pryč. Jediný, kdo o ničem nevěděl, byl výpravčí z Bakova! Tak jsme čekali na další spoj. Poté už vlak jel až do Rumburka a byl čistý a vyhřátý.

A já? - fotila jsem o stošest a dnes tu budou samé momentky z rozjetého vlaku, takže nechci slyšet žádné nářky, že mám rozmazané fotky, to je jasné, že mi krajina neposečká. Na jednom kopečku v lese stály dokonce dvě srnečky a taky mi vlak nepřibrzdil, ti nádražáci nemají žádné ohledy ke starým, fotoaparáty obtěžkaným dámám!

Prostě si dnes, milé blogerky, budete u mne muset vzít kousek kinedrylu a ještě, že ta okna vlaku nebyla příliš špinavá. V 15.20 hod. jsem vítězoslavně  vjela do města R. a už rovnou jsem se zajímala o cestu zpátky, původně jsem si řekla, že pojedu přes Německo do Děčína, pak rychlíkem Děčín Praha a poté busem domů, ale to by trvalo dlouho, nechala jsem se paní v pokladně přemluvit na rychlík Rumburk - MB a zde přestup na MB - Nera - tedy směr Praha. ( povídala, že výluka večer už nebude )

Takže po vyřízení radostných záležitostí jsem v 17.12 hod. dala městu Rumburek sbohem, zapadající sluníčko za Dýmníkem mi zamávalo a skrylo tvář za černý mrak. Jako by tušilo ...

Za chvíli se setmělo, jelo se plynule až do Bakova a zde...vlak zastavil a čekal... a čekal...po chvíli přijel od Turnova jiný a také čekal, to už jsem tušila zradu. A taky jo, přišla průvodčí a prý: po trati běhá sebevrah a policisté ho honí a snaží chytit, ( jako by si nemohli hrát jinde) - a my jsme tu chytli zpoždění nejméně 40 min., lidem ujely přípoje ve Všetatech, v Nera a dalším lidem v Kolíně.

Jediný motoráček, který počkal, byl ten z Nera směr Brandejs a  na Čelákovice.Tak jsem se svezla až do města N.

Jedna rada: ještě, že jsem měla koupený lístek na všechny druhy vlaků, mladík, který se mnou čekal na vlak v Bakově odpoledne, měl jen na jeden druh dopravy a chtěli po něm v jiném vlaku znova platbu! to víte, teď jezdí České dráhy, Arriva a nějaké německé soupravy, aby se v tom čert vyznal.

Kdo dočetl až sem, může se odměnit mými rozpustilými ( rozevlátými? ) snímky.

pohled na oba Bezdězy:

jsme téměř v Doksech:

v dáli Ralsko:

odjezd ze Svoru:

zastavení na Jedlové:

vyjíždíme z Krásné Lípy:

křižovatka v Rumburku:

Cestou domů jsem si vzpomněla ( na tabuli tam naskakovalo datum ) že je to přesně 40 let, co jsme se stěhovali ze Šluknovského výběžku do Nera.

1. Jiřinko, moc hezká reportáž i fotografie. Dlouho jsem tou tratí nejela. Poznala jsem kostel ve Skalici u České Lípy, kostelík ve Svoru i zajímavý a magický vrch Ortel, ke kterému nevede žádná turistická cesta, protože vyzařuje negativní energii snad proto, že tam bývalo popraviště. Tam se měl vydat ten sebevrah a nemusel brzdit provoz na tratích. Hlavní je, že jsi v pořádku dorazila domů. Já navíc moc děkuji za milé i když krátké setkání a věřím, že není všem dnům konec a jistě se bude opakovat třeba v červnu v Děčíně v Růžové zahradě až to všechno pokvete. Přeji ti krásné dny a děkuji Ti za vše.

1. Jaruško, já také věřím, že se najde příležitost a setrváme v delším přátelském setkání.
      Hezký večer. Jiřina z N.

2. No, on to je vlakem poslední roky horor i na hlavní trati Praha - Pardubice, náš Adam by mohl napsat knihu. Naposledy jel pouhé tři hodny a ve vlaku nebylo to sedadlo, na které mu prodali lístek...
    Jiřinko, děkuji za fotky, jen tak se do těchto míst nepodívám.
    Měj hezký den. Helena

1. Helenko, dráhy nikdy nezklamou, když jsem dojížděla do práce do Prahy, taky bych mohla napsat knížku a nikdo by mi ty historky nevěřil.
      Pa Jiřina z N.

3. Ahoj Jiřinko, tak to jsi měla dobrodružné odpoledne a fotky jsou hezké a vidím místa kam se asi nedostanu.Vlakem jsem nejela strašně dlouho, ale o prázdninách chcem vzít vnučky z Klatov na Železnou Rudu.Preji krásný den Iveta

1. Taky jsem tam poblíž toho tunelu kdysi výletovala, na vodopády a jezera...krásná Šumava...Jiřina z N.

4. Ahoj Jiřinko, tak jsis zajezdila... To jsem Ti sebou měla dát vnučky, ty rády jezdí vlakem. Hezký den, Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni,dnes není nikde na nádraží hospoda ani kafe v automatu a tak čekání děsná nuda. S tvými vnučkami by to byla jiná.
      Jiřina z N.

5. Tomu říkám den plný zážitků, na které se dobře vzpomíná. A klobouk dolů jak jsi to vše zvládla.

1. Jo, zatím zvládám, zato dnes to byl den - přišla na mne mátoha. Jiřina z N.

6. Jiřinko, je binec na dráhách obecně, ale modli se, ať to nedopadne jak s Českou poštou. Tak také funguje na vesnicích na 2 hodiny v týdnu a staří nedojdou, protože mladí jsou v práci a nemá je kdo odvézt, takže mají smůlu. Co kdyby tam vlaky jezdily jen 1 den v týdnu tam a druhý týden zase zpět. Fotky máš fakt překrásné, ale tam se já určitě nikdy nepodívám. Tvůj muž má pravdu. Já jsem také taková. Kamarádka mi říká, že tolik neuvěřitelných zážitků co mám za jeden den, to jiní nemají za celý život. Zdraví Iwka

1. Iwko, to mi povídej, zrovna dnes jsem měla zážitek na té poště.Pracovnice super, ale jinak! škoda řeči. Jiřina z N.

7. Lezarts

Řekla bych, byl to takový “zájezd s překvapením”, vlastně na míru pro Tebe:).
    Při čtení jsem si říkala, zda jste se sešly s Járou? Dočetla jsem se, že ano. Mise byla splněna i přes překážkový běh na 1***.
    Dalo by se Tě definovat, že “S Tebou mě baví cestovat” a nuda se nekoná:)))

1. Renátko, nebyla ty jsi původním povoláním Holmes?
      A jestlipak víš, kde skončil tác z výstavy mušlí? ...Jiřina z N.

8. Jiřinko, fotky jsou super. To cestování vlakem dobře známe a sebevraha na trati jsme zažili také. Jenže tam se mu to tenkrát podařilo a trať byla z důvodu vyšetřování zastavěná na dvě hodiny. Zažila jsem na Slovensku i vykolejení vlaku u Terchové. Stačilo pár minut a při střetu s tímto protijedoucím vlakem bychom asi také dopadli všelijak.

1. Maruško, mám podobných zážitků více, novější i starší.Jela jsem třeba k našim mladým hlídat vnučky, když Iveta B. skočila pod vlak.Nebo třeba ve Svoru se - když jsme se vraceli vlakem v noci domů, roztrhnul vlak. Po ránu jednou cestou do práce ve Kbelích srážka s osobním autem. Jsem už ostřílený cestující.
      Problém je, že úředníky nechali a ,,pracovníky,, dráhy vyházeli.
      Jiřina z N.

2. Ty jo, tak naštěstí my jsme těch železničních karambolů víc nezažili, i když je jich stále dost a auto nemaje, jezdíme vlaky hodně.

3. Maruško, v posledních dvou letech jsem s kamarádkami navštívila mnoho měst právě vlakem a nemělo to chybu.(Plzeň, Olomouc, Č.Budějovice, Teplice v Č., a další).
      Jiřina z N.

9. Jiřinko,moc pěkné povídání i fotky.No,České dráhy někdy umí potrápit,loni jsme si užili dost,neskutečně moc zpoždění,výluky.Letos by to prý mělo být v pořádku,tak uvidíme,jsem celkem zvědavá.Nevím,jestli tato místa někdy navštívím,spíš si myslím,že ne,proto jsem se ráda podívala.Marťa.

1. Marťo, ahoj, schválně jsem celou cestu hodně fotila, aby mi cesta utekla, když jedu sama. Užila jsem si to a nezanevřela jsem na vlaky. Jiřina z N.

10. Jiřinko, trochu jsi zkontrolovala současný stav železniční dopravy, hlavně že mise byla úspěšná. Já jezdím vlakem hodně málo, ale když jedu, tak si to užívám. Skokani-sebevrazi se často uchylují do metra a když si vyberou dopravní špičku, je to celkem horor.
    Fotky jsou náhodou povedené, rozmazané nejsou. Měj se hezky, pá 😉😊

1. Evi, je to nevkusné, ale nemohli by jít tajně na půdu s provazem? takhle naštvou a zkomplikují život mnoha lidem. Jiřina z N.

11. Jiřinko, já se u čtení pochechtávala a říkala si, že jsi dobrodruh. 😀😀 Tuhle trať mám mockrát projetou. Z Rumburka jsem jezdila pravidelně za babičkou do Kostelce nad Labem se dvěma přestupy. Pak zkrácenou z Č. Lípy do Rumburka a později z Prahy do Rumburka s přestupem v Bakově. Ovšem všechny ty cesty byly jen jednosměrné a já se nemusela ještě týž den vracet. Proto máš můj obdiv.
    Forky jsou parádní, zvládla jsem to bez Kinedrylu. 🤣😂🤣
    Měj prima den.

1. Alenko, my jsme trojka, ty, Jára a já - s návazností na Rbk a okolí.
      Včera jsem jen litovala ty lidi, co jim ujely spoje a měli problém dostat se pozdě večer na místo určení. Já jsem ještě relativně byla v pohodě.
      Manžela jsem zabezpečila před odjezdem a tak o nic nešlo.
      Jiřina z N.

12. To je úplná vlaková story! Mám švagrovou revizorku, tak jsem se už historek z vlaku a vším s ním spojeného něco naposlouchala :D.

1. Janinko, já jsem s dopravou vlaky taky něco nažila.A dva bráškové na dráze pracovali. Jiřina z N.

13. Při cestování českými dráhami není o překvapení nikdy nouze. Tento týden, jsem jezdila do práce a z práce vlakem. Měla bych také o čem povídat.

1. Jaru, ono to s těmi drahami není tak důležité, já jsem spíše chtěla ukázat, že i focení trasy kolem trati může být zajímavé a cesta spíše uteče. Pa Jiřina z N.