čtvrtek 6. dubna 2023

Míšeň shora

Milé KOČKY, milé cestovatelky, tak jsme se posledně vyškrábaly na kopec, kde se tyčí spousta věží a paláců, hrad a zámek? -  a kde máte město Míšeň a Labe jako na dlani, výhledy na různá schodiště, na obranné prvky středověku, na uličky, dvorky a zahrádky, sluníčko bylo milostivé a svítilo mi jako na objednávku. Snad se vám budou fotky díky tomu líbit. Už ten studený vítr vzhledem ke svitu slunce nebyl tak hrozný.





















těch barokních portálů bylo k vidění všude plno:





Na věži vytrubovali trubači...



občas cinkala zvonkohra:








Po prohlídce a procházce hradního vrchu  jsme se spustili ( doslova ) jednou z uliček zpátky na náměstí a zde byl rozprch - takže vhodná chvíle na jedno černé pivo. Ještě jsme stačily s Janou oběhat pár uliček okolo náměstí a pak už se šlo k Labi k busu, který nás odvezl na okraj Drážďan na ubytování.

O prožité neděli v tomto městě, které zná asi každý, tu bude pár slov a několik fotek zase příště. Těším se na vás!


20 komentářů:

  1. Jiřinko, krásné fotky. Měj pohodové velikonoční svátky a popřej za mě i manželovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji a vám třem pěkné svátky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko, moc hezké fotky.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné fotky - jako bych tam byla. A já tam opravdu byla. Ale to už je hodně dávno a byla to návštěva letem světem, takže v paměti mi zůstalo jen vědomí, že jsem tam byla. :-)
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak jsem tě tam teď vzala a jsme tam spolu! Hezký výlet. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Já se vyškrabala na věž Frauenkirche. byl to tedy výstup hodně náročný protože ty schody byly šílený, střídaly se kamené, dřevěné, široké, úzké, vysoké, nízké.... ale pohledy odtamtud stály za to. Ovšem z kostela u hradu by to muselo být ještě krásnější. Koukám že jarní výzdobu mají stejně hezkou jak vánoční, i když ta je umocněná i tisíci světýlek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já ty adventní zájezdy mám moc ráda, hlavně do německy mluvících zemí, ale Velikonoční kašny jsou taky fajn. A že jsme jich navštívily už taky dost.
      Schody na věže jsou pro mne už pomalu problém a přitom věřím, že to ještě dám - ale příště. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko to jsou úžasné fotografie a město je opravdu nádherné. Ty výhledy stojí za to. Moc si to tu u Tebe užívám. Je to opravdu nádhera a já děkuji za krásnou prohlídku tohoto krásného města. Těch schodů sis tedy na svoje bolavé kotníky užila až dost. Ale jsi šikovná, že jsi to zvládla a můžeme se kochat nádhernými výhledy. Přeji Ti krásné a pohodové Velikonoce a užijte si je ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, díky. Včera to vypadalo dost divně, ale dnes jsem na tom už lépe a tak si to přeci jen nějak užiju. Dnes se tady zatáhlo, no, nemohlo by být hezky?
      Pozdravuji na sever a krásné dny přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, nádherné fotky jsi v Míšni pořídila. 👍👍👍 Všímáš si detailů, které spousta lodí míjí bez povšimnutí. Prostě paráda.
    Díky tvým fotkám jsem se znovu prošla krásným městem a podívala se na ně shora. Když jsme tam byli naposledy, seděli jsme nahoře v restauraci s výhledem na Labe.
    Měj hezké sváteční jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to mě baví, že to v tobě vyvolalo hezké vzpomínky a o to jde, abychom se tady navzájem potěšily. Posílám moc pozdravů na Bílou Horu a přeji hezké Velikonoce. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,nádherné záběry.Z té výšky se mi až zatočila hlava.
    Měj krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, nápodobně a pokud někam vyrazíte do přírody, přeji pěkné počasí. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krásné fotky. Město je fotogenické, to se fotilo asi hodně dobře. Zdravím, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem byla šťastná, že nám nepršelo, stačilo, že funěl severák.Popřeji ti také krásné Velikonoce.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, krásné fotky, je to kouzelné město. Obdivovala jsem tu porcelánovou zvonkohru a vůbec - porcelán se jako nit táhl celým městem.
    Přeji příjemný pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, za mne velká spokojenost, byla jsem na Míšeň hodně zvědavá.
      Tak zase příště. Užijte si s mužem svátky a volno. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Vija
    Jiřinko, zavýletovala jsem si u tebe a prošla příspěvky z výletu do Saska. Nutno podotknout kochám se. Nádhera, mám ráda baroko a těch portálů kolem, je na č koukat. Výzdobu mají hezkou, potrpí si na ní.
    Měj hezké dny, příště s tebou ráda virtuálně pojedu. J
    https://vijanavi.blogspot.com/?m=0

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vijo, díky moc - ještě bude několik příspěvků, bylo hodně zážitků. Pac a ráda tě vezmu sebou kamkoli pojedu! Užij si Velikonoce. Jiřina z N.

      Vymazat