středa 5. dubna 2023

Porcelán

 Dorazili jsme do Míšně a šup na prohlídku porcelánky - měli jsme to s výkladem historie a prezentací práce zdejších umělců s ukázkami různých technik zpracování. Poté následovala i prohlídka vystavených věhlasných výrobků, na nápad se sem podívat jsme s Janou přišly na výstavě míšeňského porcelánu nedávno v Muzeu v Praze, jak si některé z vás ještě pamatujete, že jsem to tu zmiňovala a mnoha fotkami dokumentovala. A jakmile jsem vhodný zájezd zahlédla, šla jsem po něm! Tak jednoduché to bylo.


















máte doma takto ozn.nádobí?




káva a větrníky nesměly chybět:


Nákup zdejších porcelánových výrobků je poněkud nákladná záležitost. Ale zase to mělo výhodu, nemusely jsme nosit těžký servis v batohu.

Na Míšeň jsem byla opravdu hodně zvědavá ! A dnes už vím, že to bylo dobře. Tady vidíme hrad zespoda z rozjetého busu:



Dále už jdeme s panem průvodcem, tím šikovným fešákem,  městem:
( pro paní tohoto průvodce: žádné strachy, je mi 75 let! )








a schody, a schody, ve středověku v plné zbroji to musel být dost problém:
 






to byly vrstvy mraků:tento snímek si považuji!















Tak a tady se zastavíme, vydechneme si po strmém stoupání a už zítra budeme v prohlídce města Míšně, krásném městě na Labi, pokračovat, milé KOČKY.


26 komentářů:

  1. Jiřinko, Míšeň se mi moc líbila, už roky říkám, že bych si ten výlet ráda zopakovala. Děkuji za připomenutí a těším se na pokračování.
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, mě se tam líbilo nejvíc to, že nám svítilo sluníčko a taky, že bylo dost času, nemusely jsme s Janou utíkat. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,porcelán jsem vždy obdivovala a ostatní památky se mi také moc líbí.
    Je to nádhera,více slov netřeba.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se, Jitko, také ráda leckde podívám a zase ráda jedu domů. Dříve mi vadilo, že se nikam nesmělo. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Porcelán nikdy nezklame a nezklamaly ani Tvoje fotky z části Míšně.
    Klidný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to jsi hodná, zítra bude další díl. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Míšeňské muzeum je naprostý luxus! Tolik krásných věcí, i když mě baví jen v těch vitrínách, doma to mít nemusím. A luxusní jsou i ceny v tom obchodě.... město je krásné, já ho viděla o adventu, to celé krásně svítilo. Ta fotka s mraky je parádní, mě ještě víc než mraky na ní zaujaly ty hradby či co to bylo.... dala bych jí docela ještě jednou a to i mimo zimu, jenže ta cestovka s kterou jezdím má jen adventní zájezd a než se jede do Míšně tak je na programu Moritzburg. A vidět dvakrát výstavu o Popelce zrovna nemusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se tam líbilo, ale musím uznat, že to Pražské nemá chybu a stačí.Jen v té manufaktuře je navíc vidět jak to malují a dělají s těmi skládacími formami.
      Jelikož jezdíme s Janou na spoustu Adventů, umím si ho v Míšni živě představit.
      Stejně jako ty jejich velikonoční kašny, já to ráda vidám. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, děkuji za krásný výlet moc hezký článek.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, bude ještě několik dílů, za ty dva dny jsme toho stihly docela hodně. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Moc krásné.Ten porcelán je nádherný,ale doma bych ho mít nechtěla.Výlet jste měly úžasný.Měj se hezky.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, už jen z těch cen se točí hlava, a kdyby mi taková mísa upadla!
      ale pohled na to je krásný.
      Měj se hezky a zase na shledanou.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krása veliká! Mě zajímá porcelán i jako mincovní materiál - právě v okolí Míšně a kolem některých dalších německých porcelánek se totiž v době velké inflace vyráběly porcelánové mince menších nominálů. Vida, inspirace pro nový článek :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, tam asi bylo něco v tom duchu vystaveno a já tomu nevěnovala velkou pozornost! Zase jsem krapet chytřejší.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, nádherné fotky z porcelánky a pak i z Míšně. 👍👍👍
    Navštívila jsme obé a hlásím, že pár kousků porcelánu se zkříženými meči doma mám. Miluju totiž cibulák.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moje švagrová dostala od rodičů vše cibulákové co se tady na Karlovarsku vyrábělo, i takové rybí a jiné servisy a měla na to obří, na zakázku dělanou stěnu.
      Její teta tam pracovala a sehnala jí to postupně. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, porcelánu po našich mám docela dost, ale míšeňský to, bohužel, není 😉 Já mám doma opravdu jen dvě figurky, ostatní soupravy porcelánu a broušeného skla máme zatím ve sklepě, musím konečně zajít do Antikvy a nějak se domluvit. Míšeň je nádherné město, těším se na další fotky, líbí se mi moc. Přeji hezké Velikonoce, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to jsou fajn zprávy a také ti přeji hezké Velikonoce. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Lezarts

    Krásný porcelán, krásné město a famózní mračna!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, na focení byla ta mračna prima, ale strach, že začne pršet, tam byl. Opatruj se a zase zítra.
      Já jedu ve čt na převaz na Karlák a tobě držím palce! Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, to byla procházka, a ani nožky nebolely :-) Nevím, kam koukat dřív, tak si to dám ještě jednou :-) Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, to mě moc těší a je to tu pro tebe. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, fotky jsou úžasné. Musela jsem si je prohlédnout několikrát. Albrechtův hrad je nádherný. Porcelánové sošky i nádobí se mi moc líbí. Koukala jsem, že vám vykouklo i sluníčko a máš perfektní záběry v hezkém světle s tmavými mraky... Míšeň je nádherné město a Ty jsi jej úžasně nafotila. Děkuji Ti za nádhernou podívanou Dokonce i smírčí kříž jsi tam objevila. Líbí se mi i fotografie věží s lucernou. Moc děkuji za tuto úžasnou podívanou a přeji Ti hezký zbytek dne. Omlouvám se za smazání původního komentáře, ale měla jsem tam chybu, (překlep), a za to bych se styděla. Krásný večer Ti přeji a těším se na další fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, abych řekla pravdu, tak se mi zájezd líbil moc, ale ta procházka na vršek a rozhledy z něj v Míšni budou dlouho v mé mysli.Já prostě ty staré domy a hradby můžu. Co na to nohy potom, o tom pomlčím.Děkuji tobě i ostatním za návštěvu na mém blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko milá, tak Míšeň mne nenapadla. Krása střídá nádheru. Potěšení veliké jsou Tvoje fotky a zážitky. Moc Ti je přeju a děkuji, že se s námi dělīš. Prostudují pořádně zítra, dnes toho mám nějak až nad hlavu.
    Jen pod čarou- Kampa byla krásná, pohodová,povedla se. Dobrou noc. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, budeš li mít chvilku, napiš někdy na zakova48@seznam.cz
      Zájezdík byl sice jen na dva dny a v nepříliš pěkném počasí, ale myslím, že se i tak povedl. Pro takové cestovatelské hladovce, jako jsme my s Janou, to bylo na rozjezd akorát.
      O dojmy se ráda podělím. Jiřina z N.

      Vymazat