úterý 4. dubna 2023

Pillnitz

V zámecké zahradě v Pillnitz zdánlivě bylo málo atraktivních míst k prohlížení, ale kdo chce a má snahu, a přihlédneme - li k termínu zájezdu -  vždy si něco najde a tak i my s Janou: líbila se nám ornamentální výsadba jarních květin na trávnících, řady stromů a keřů, dosud bez listí poskytly výhledy, které v létě prostě neuvidíte, hezké bylo u Labe pozorovat lodě a kvetoucí keře, cibuloviny na záhonech, či prosté sasanky a jiné druhy jen tak pod keři...

Zjara jsou barvičky a vůbec květinky vzácné - později jsme si zašly do skleníku pro jednu obří stromovou kamelii a nakonec jsme prošly skleníky s palmami, kvetoucími kameliemi a mnoha malými na prodej - až jsme zapomněly na čas! A ten, bohužel, na takovém zájezdu hraje také velkou roli - víte, jak špatně se v mém věku utíká?

































Odtud jsme se vydali dále po proudu Labe ( ale po silnici ) do dalšího města a cestou jsem fotila tři zámečky přes sklo busu:





Za chvíli tam budeme...milé KOČKY - přijďte včas...čeká nás něco extra.


29 komentářů:

  1. Jiřinko, to jsem se po ránu pokochala Tvými fotografiemi z výletu ! Těším se na něco extra, jak píšeš... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jen, aby to nebyl pouhý marketinkový tah,, ! znáš to, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Já tušila, že jste pokračovali právě sem. Je to nádhera, ráda bych se do Pillnitzu podívala...
    Jiřinko, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, to je kousek od Hřenska a pro vás dva hračka! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, moc krásné fotky, ráda jsem se s tebou prošla. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, vážím si tvé návštěvy při tom všem, co ty stíháš. Pozdravuj doma i KOČKU.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, krásný výlet a ty rozkvetlé záhony pokochala jsem se a jsem moc zvědavá na další.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, vše nachystáno, tak snad to i zítra klapne a budeš spokojena. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Užila jsem si Tvoje fotky. Jarní květena je prostě jarní květena.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tahle partička, co se tu schází, se k mé velké spokojenosti dokáže hezky radovat z práce druhých a obdarovávat něčím pěkným. Kéž nám to vydrží. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts

    Díky za pohlednice s kamélií, to mi chybí v zahradě. Vzhledem ke klimatu je nemohu mít:(
    Snad zítra stihnu další část zájezdu?! Čeká mě několika denní zájezd do nemocnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, ach jo, tak to ti budu držet palce, já jsem byla dnes na chemce a včera na převazu a velkých odběrech a nyní si dám delšího LEHÁRA.
      Prodávali tam asi 40-50 cm vysoké, krásně kvetoucí kamélie různých barev a stály 15 euro.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To jsem se pokochala barvami, ach... Do těchto míst se s mužem neustále chystáme, ač blízko, prozkoumané nemáme. To jsme ale truhlíci 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to by neměl být až takový problém udělat si výlet do těchto míst - od vás autem na jeden den no problém. A ty hrady okolo! paráda, mě se líbil Stolpen i městečko pod ním a ještě i další, ale to byl jiný zájezdík. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Na kaméliích a azalkách jsem byla v Zuschendorfu. To bylo tolik neskutečných druhů květů, barev a barevných kombinací! no nádhera. A další pak byla v Drážďanech na světové výstavě orchidejí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já si pamatuji, že jsi v době, kdy jsem objevila tvůj blog, o tom psala. Nebo to byla Blondýna/Simča?Na ty orchideje se také jelo, ale my jsme byly orchidejí syté po tom nedávném výletě do Fata Morgany, tak jsme tam nejely.
      Tak třeba příště. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Psaly jsme o tom obě protože jsme tam byly spolu ;)

      Vymazat
    3. Tak z této info jsem nadšená, neb jsem si potvrdila, že mám dobrou paměť, manžel mi občas říká, že až moc.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, nádherné fotky 👍👍👍 Kamélie jsou úchvatné. Takhle obalený fíkovník jsem měla také, ale bohužel je venku, tak vše pomrzlo. Tuhle jsem to sklízela do kompostu.
    Těším se na pokračování a měj hezké dny. 🍀

    P.S. Před chvílí jsem přijela z Rumburka, v noci vyhořela rozhledna na Vlčí hoře. Viděla jsem fotky pořízené kolem půl třetí ráno. 😢

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, četla jsem to nyní - večer, když jsem se vzbudila na pozdní večeři - a je mi z toho divně.
      Snad to někdo schválně nepodpálil?
      Kolikrát jsme tam byli...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,ty rozkvetlé záhony jsou pastva pro oči.A těch barev.Líbí se mi i ty budovy
    a skleník mně připomněl Kopidlno.
    Těším se na zítřek,co máš pro nás připraveno
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, říkala jsem si, co tam můžeme vidět, když je ještě zima a ono to nakonec bylo dost hezké.Jen si člověk nesmí nechat na sebe působit zimu a vítr a musí se na to pořadně obléci. A kdo je zvyklý, jako ty, za každého počasí jít ven, nemívá problém.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko to jsou nádherné fotografie z Pillnitz. Krásně to tam kvete. Věřím, že se vám odtud ani dál.moc nechtělo. Také bych si to užívala a užívám si to díky Tv fotografiím. Ty, Tři zámky...to je také opravdu nádhera a já si to loni v srpnu také užívala pohledem z lodi. Tam je opravdu krásně a Ty jsi vše nádherně zdokumentovala. Děkuji za úžasnou podívanou. Přeji Ti pohodový večer a hezké i další dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem Janě říkala, když plul kolem zámku kolesový ,,parník,, - hele: Jára jede s manželem do Drážďan.
      Nakonec to bylo hezčí, než jsem čekala.
      Dobrou noc. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Barevná nádhera. Úplně mě nadchly kamélie, to je pastva pro oči. Vzpomínám si, jak mi kdysi dávno v květinářství řekli, že kamélie je vhodná do panelákového bytu. V té době jsem byla naprostý neználek, co se kytiček týká, a protože se mi kamélie moc líbila, nesla jsem si ji nadšené domů. Určitě víš, jak to dopadlo. Všechny pupeny odpadly, nakonec odpadla celá kamélie. Měj se hezky, pá 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, on to je ( tuším ) čajovník a ten by asi měl být v chladu, ale ne zimě a měl by mít vlhko ve vzduchu, ne? Květů tam bylo nepřeberně a moc mě lákalo všechny pofotit. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko milá, časně jarní zahrady a kytičky jsou nejkrásnější, vnímám je vždycky hodně intenzivně a výhledy přes větve s pupeny ..............A kamélie je skvostná, ráda bych tu obrovskou viděla v reálu. Těším se na zítra zase jako malá..........co pro nás máš nachystáno 😊
    Já mám zítra v úmyslu projít se po Kampě, anžto mám zájezd s jasným cílem. Tak snad mi to vyjde.
    Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tajemná a záhadná Evi, tak to jsem zvědavá...jestli se ti zavděčím. Pa a jsem dnes pod vlivem! Tak pardon. Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Připomínám ctěnému publiku, že krásně kvetoucí kamelie bývají k vidění i v liberecké botanické. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat