středa 19. dubna 2023

Po Maďarsku - pátým dnem

 Na tento den jsme měli tak bohatý program, že jsme nestačili zírat: milé KOČKY, žádné lázeňské procházení po písčitých cestičkách s oplatkou v ruce, se slunečníkem nad hlavou - pořádný záběr!

Tak a jdeme na to, ať to odsejpá:

městečko a zámek, oblíbený císařovnou Sisi: zámek jsme si prohlédli, fotit se nedalo, ale v zámeckém parku klidně!












vesnicoskanzen:













hora Kékestetö 1.014 m n.m s výhledem na Slovensko z televizní věže s ochozem





město a hrad Eger:
ano, neklame vás zrak, jsou tam vidět mešity a minarety, Turci  tam rádi panovali tu delší, tu kratší čas...pořád se čochnili s křesťany...viz kniha 4 VLADAŘI...


a pak hurá na ubytování :




18 komentářů:

  1. Jiřinko, i tohle pokračování je parádní, skanzen se mi moc líbí, hned bych se tam šla projít...
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tam se mi taky líbilo, skanzeny já můžu, nad ním na kopci byl hrad, ale nešli jsme tam, neb předtím byl strašný slejvák a všude za vesnicí plno bahna, škoda. Jinak jsem tam ,,zcela jistě vyběhla,,. Tak jsme si raději sedly s Janou do hospůdky ( po prohlídce vesnice ) a dali si kávu.
      Pěkný den přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko,zas moc hezký, líbí se mi ta vesnička.Preji krásný den u nás zas prší.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, u nás deka šedivka a je to smutné, kdy už bude teplo a sluníčko?
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Skanzen se mi líbí, tam jsem nebyla, ale Eger jsme navštívili.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak tos byla asi i na zdejším hradu, odkud jsou pěkné výhledy na město?
      Hezkou středu. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, teď se mi vybavilo, že na jaře, v létě i na podzim všude je hodně krásně upravených záhonů a kytičky nejen ve městech, ale i parcích, ve skanzenech apt. A překvapilo mne na jaře a v létě, že brzo ráno přijeli zahradníci, zavlažili záhonky, ometli kolem smetíčka a zmizeli. Viděla jsem je i stříhat i denně odkvetlé růže a pak zavlažit, takže pořád to růžové pole vypadalo moc krásně jako kdyby tam byl před chvílí někdo, kdo je poupravil. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, vážím si každé zeleně, o kterou někdo pečuje a v městěch je to potřeba hlavně v létě, že není tak sucho a horko, v mnoha západních zemích mají načančané fontány a je okolo spousta lidí.Fontána obsypaná kytkami, to je pěkné i na focení, pohledám a něco časem zase přinesu na blog, bude-li zájem. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, opět nádhera. Ty chaloupky jsou úžasné. Nevím, zda bych dala tak dlouhý poznávací zájezd. Zatím jsem byla nejdýl na tři dny a bylo toho hodně. Možná byly ty naše zájezdy moc programově předimenzované a pak mám na delší dobu obavy. Už jsem si říkala, že bychom to mohli dát místo dovolené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to za tebe nemohu rozhodnout, ale je fakt, že ten devítidenní je náročný, ale už jsem jela i 12 denní a to bylo ! jenže to bylo Skotsko a to je jiná dimenze.Navíc jsem byla o hodně mladší a měla jsem jinou kondici. Jiřina z N.,

      Vymazat
  6. Jiřinko, ten skanzen je úžasný, tam by se mi teda líbilo. Ale ta řeč, jak si ti Maďaři mohou rozumět? 😀😁😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dobrý dotaz, ale odpověď nevím, jen si říkám, že my tady mluvíme česky a taky si mnohdy nerozumíme.
      Posílám ti pozdrav. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko to je další várka nádherných fotografií. Krásné parky i chaloupky jsi nám ukázala. To bylo opravdu zajímavé putování. Děkuji za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, však jsme s Janou cvakaly fotky ostošest, nebo o stosedm?Ani sem nemohu leccos dát, to by byl seriál do léta.
      Pěkný podvečer. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, nádherné fotky, krásné květiny a kouzelný skanzen. 👍👍👍
    Ovšem názvy obcí jsou na zlámání jazyka. Měla jsem spolužačku, jejíž táta byl Maďar a pamatuji si jen tři maďarská slova.
    Měj hezké dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, díky... já zase sedím v komisi na volbách vedle rodilé Maďarky, ale není to znát, mluví plynně česky.
      Měj se krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,opět nádherné fotografie.Rozkvetlé záhony a krásný skanzen.Chaloupky jsou kouzelné,musíme se zase podívat do skanzenu v Přerově nad Labem.Maďarsko je opravdu
    krásná a zajímavá země.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, klidně bych tam jela zas, kdyby se jelo jinam, než kde už jsme byly, Jana by mne jistě neodmítla. Ale na zájezdech se vyzobávají samé Karlštejny a Krumlovy, to víš, na tom se staví program.
      Jiřina z N.

      Vymazat