pátek 5. května 2023

Dál po Labi

 Bylo jaro, ale ještě docela chladno a jely jsme na zájezd, byly jsme tentokrát přítelkyně čtyři, takže docela dobrá partička. Cílem byla města na Labi v bývalé NDR a téma Bauhaus plus výročí Luthera. Tudíž - jsme tehdy navštívili Dessau-Rosslau a Wittenberg.

Zvu vás, milé KOČKY, projeďte se s námi:



















taky jsme si užili pořádnou porci Lukase Cranacha:






Pěkně se mi spojilo povídání o Lutherovi i na zájezdu do Výmaru a Erfurtu a do dalších měst, kde všude kdysi působil...tomu říkám výuka dějepisu, pěkně na místě, ne ve škole bez názorných pomůcek!
( jen se mi hrubě nelíbí, že se kvůli náboženství dějí války a důvod si agresoři vždy najdou, to se to pak loupí, krade, vraždí a znásilňuje a nízké pudy mají pré)

26 komentářů:

  1. Jiřinko,to byl moc krásný zájezd.Jenom žasnu,co jsi navštívila krásných míst.Uměla jsi si
    vybrat.Fotografie jsou nádherné
    Měj hezký pátek a celý víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, vítám tě tu, zájezdíky vybírám podle svých zájmů - mám štěstí, že Jana jezdí se mnou ochotně a tak si rozšiřujeme obzory.
      Ale i u nás to máme rády a snad je to z mých příspěvků na blogu i znát. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, tak Za Bauhausem bych do Německa jela hned a když by se Luther přidal, nemám nic proti. krásné fotky!
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    PS: o víkendu nějaké králíky a medvědy vyberu a pošlu, můžeš se spolehnout! Pa, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji a už se těším, až se do té piplačky pustím.
      Bauhaus by tě nadchl, ty domy neměly chybu, jen A.H. šli tvůrci na nervy, neb to byli většinou židé.
      Výlet byl fajn, kvetly zrovna stromy.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, krásný výlet po ránu zas jsem viděla něco kde jsem nebyla.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, takových jedno a dvoudenních mám ještě v rukávu dost. Pa a užij si prodloužený víkend. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko milá, tak tady jsem nikdy nebyla, ale vlastně ano - díky Tobě. A ráda jsem se prošla takhle po ránu. Moooc pěkné to bylo. Teď hurá do trysku životem, čeká mne toho dneska trošičku víc. Měj se hezky Pa Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám dnes trochu krizi, ale snad to zvládnu a zítra už bude lépe? Přeji ti hezké dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Hned po ránu mám naservírované takové krásné fotky. Užila jsem si ten váš výlet.
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dost mě tam překvapilo několik věcí, třeba, že Luther byl ženatý a ukázali nám i vrata kostela, na která přibil své teze a pod., Výlet se zkrátka povedl. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásné fotky a krásný zájezd. Ty prostě umíš. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, to je o výběru z nabídky, já obvykle vím, co chci vidět.A když se přidá pěkné počasí, nemá to chybu. Dokonce jedna kolegyňka vzala sebou placatici a 4 nerezové kalíšky! místo ústní vody...myslím, že to byl Magistr.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, má kamarádka, když když jezdila s manželem a ještě jedním párem po výletech, tak si sebou také vozila placatici a kalíšky. A pravila, že achtlík musí být, protože zažene špatné zažívání a už po prvním dni nezbylo nic.🤣 Zdraví Iwka

      Vymazat
    3. Iwko, my jsme jednou jeli parta s lahvinkou vlakem do Žďáru n.S. a taky jsme paní průvodčí nabídli panáka a sice se bála, ale dala si a moc si magistra pochvalovala.
      Hned měla šichtu veselejší. Ale moc jsme jí toho nenalili.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    … a vy jste děvy pluly, dál a dál v zelený háj.
    Já to Jířo stále říkám, první politickou stranou na světě byla církev! Ve jménu víry, bez rozdílu vyznání, se nastolovala moc a touha ovládat zbytek světa😏

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, přesně, všichni mají řeči o lásce k člověku a pak se to mydlí hlava nehlava.
      Do první linie strčej lidi, kteří s tím nemají nic společného a papaláši v bezpečí pijí koňak a kouří viržínka.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, to je zase nádhera. Překrásná místa, nádherné fotografie a k tomu krásné počasí. Vše je dokonalé a tak se můžu Tvými krásnými fotkami kochat. Díky za hezkou podívanou. Krásný den Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, a to si představ, že v Dessau vyráběli Cyklon B! - hned mi tam ty dojmy zhořkly. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Děkuji za krásnou podívanou. S tebou poznávám místa, kde jsem nikdy nebyla. Jsi výborná cestovatelka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji ti za uznání. Budu se snažit. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, ještě jsem se vrátila a prohlédla si fotky na počítači. Moc se mi líbí a krásný je ten malovaný oltář. Také stavba na poslední fotografii vypadá jako zámeček. Je to nádhera. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti krásný a pohodový prodloužený víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, mně vždy mrzí, když někam přijedu a nějaká stavba je pod lešením. A vím, že se tam už asi nepodívám znova.
      Hezký večer přeji tobě i ostatním. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,opět místa,kde jsem ještě nebyla.Měly jste krásný zájezdík,Ty to umíš dobře nafotit,člověk má hned chuť sednou a jet.Ráda jsem se podívala,pokochala.Hezký sobotní den ti přeju.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, zajímavé bylo to poznávání míst s doteky Luthera a zároveň moderna Bauhausu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, moc děkuji za přiblížení míst, na kterých jsem nikdy nebyla👍👍👍. Musel to být krásný zájezd a tys ho báječně zdokumentovala.
    Měj hezké májové dny. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to jsou vždy do blogu jen střípky - ono toho člověk na zájezdu pofotí a slyší tolik. Hlavně si pamatuji, že kvetly stromy ... dobrou noc ... Jiřina z N.

      Vymazat