sobota 6. května 2023

Květen

 Neznám nikoho, kdo by květen a vše, co představuje, neměl rád. I když je zima nevím jak dlouhá, šedivá, studená a protivná, nakonec se obvykle nejpozději v květnu prosadí jaro a najednou je vše zelené, bílé, červené a žluté, lidi jdou z kozaček do sandálů a včely se mohou ulítat.

Milé KOČKY,

pokud by mi nikdo nevěřil, mám tu zbraně - fotky - které mé tvrzení podpoří!

Sáhnu do snímků, kdy jsme byli s manželem na několikadenním výletě v oblasti pod Novohradskými horami - nafoceno během výletů: to se někde usalašíme a děláme hvězdicovitě výpady za krásami Česka v okolí,  tentokrát to byly:

Bechyně:





tohle je - co myslíte ?:





Loreta Římov: před opravou












tvrz Žumberk:






Bartochov:


Rožmberk:


Vyšší Brod:



České Budějovice - krásné město!






Kestřany: tři v jednom










poutní místo Lomec u Vodňan:




Vesnice na Strakonicku, kde jsme kdysi bydleli: Velká Turná


Terčino údolí:





Nové Hrady: ty na jihu u rakouských hranic







Štěkeň:


Milé blogerky, díky, že jste to se mnou znova navštívily, snad se vám květnový výlet do přírody Jižních Čech líbil.


přijď k nám do stáje, já ti to kvečeru dopovím.



20 komentářů:

  1. Jiřinko, fakt nádhera! Volila si jih v šťavnatě zelených a rozkvetlých kulisách a je to krásné pokoukání!
    Děkuji a přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, u nás dnes frčí celý den korunovace Karla III. - pěkné nakouknutí do Londýna. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,opět jsi nás vzala do nádherných míst.Někde jsme byli,jinde ne.
    Dnes,kdy prší je to radost podívat se na fotografie,kde se ukazuje jaro v plné kráse.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, snažila jsem se na sobotu, na kdy hlásili celý den déšť, najít něco příjemného ... tady už neprší a svítí sluníčko.
      Pěkný víkend.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, krásná místa. Díky za krásné fotky. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Novohradské Hory byly pro mne velké a příjemné překvapení - někdy od r. 2003 jsem tam byla vícekrát. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, opět krásné putování. Některá místa jsem také navštívila a jiná jsou pro mě zajímavým objevem. Jižní Čechy mám moc ráda a často se tam vracím. Mám inspiraci pro další návštěvu. Moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to už je klasika, když chceš pěknou dovolenou tak Jižní Čechy nebo Jižní Morava? nebo jinde v naší pěkné republice.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Krásné fotky,Jiřinko.Moc pěkně je u nás.Přeju hezkou sobotu a celý víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo,díky - přeji ti hezké volné dny a měj se báječně. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko to jsou krásná místa, která jste navštívili: od Bechyně až dolů ke hranicím. Hluboká je opravdový klenot zvenku i uvnitř. Byla jsem tam několikrát a vždy tam je co obdivovat. Navíc je tam u rybníka moc hezká zoologická zahrada. V tomto kraji je hodně krásných památek, což dokazují Tvoje nádherné fotografie. Přeji Ti moc hezký a pohodový prodloužený víkend a doufám, že vám na ten zájezd vyjde hezké počasí i když u nás je dost chladno. Měj se moc hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji, do ZOO Ohrada jsem kdysi vzala vnučky a těm se tam moc líbilo.Na ta místa se ráda vracím, jestli je to tím, že táta pocházel ze Strakonic? Třeba Č.Budějovice mám hodně prochozené a už bych tam zas jela.
      Snad už i u vás budete mít pěkné počasí? Hezký večer Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Tak to je dnes zase pořádná nálož krásného pokoukání. Z toho Tebou předloženého jsem byla jen na Hluboké. Hezký sobotní už skoro večer.Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem taky nebyla všude, ale to nevadí...měj se hezky. A těším se na tebe i příště. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, nádherná exkurze do Jižních Čech. 👍👍👍 Místa mému srdci milá, některá známá, jiná zůstávají stále v plánech mých cest. Do Žumberka jede dcera příští víkend.
    Měj hezké májové dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to jí přeji krásné počasí, to je malinká vesnička s kouzelnou atmosférou, já ten kraj miluju, i když už bych ho teď na kole jako tehdy nepojezdila, ale jsem vděčná za to, že jsem to objevila v době, kdy to tam bylo liduprázdné. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Krásné sluníčkové a rozkvetlé fotky! :)
    Hlubokou jsem poznala, navštívili jsme místo při dovolené v Českých Budějovicích, a jak píšeš, je to krásné město!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, ty se svým mládím máš ještě času na objevy! to já finišuju a pořád mi osud klade klacky pod nohy. Jenže, já se i tak snažím. Jak říkám Janě, kolegyni, my ještě naděláme ostudy! Pac a husu Jiřina z N.

      Vymazat