pátek 12. května 2023

Nakouknutí třetí

 Tento den se jelo do rakouského města Eisenstadt a poté jsme navštívili zajímavé maďarské město Šoproň.

Užili jsme si je s mužem obě, po svém, já jsem poletovala s fotoaparátem po ,,bouračkách,, jak tomu on říká - hradby, kostely, dvorky, věže a domy i zdánlivě zpustlé, vodotrysky, sochy, různá zákoutí, a pod., pak jsme si dali obídek v nějaké hospůdce nebo v rakouské cukrárně kávičku a opravdu skvělý zákusek. Přeci na dovolené nebudeme strádat.

Zvu vás, milé blogerky, chcete mi dělat doprovod? nejprve rakouský Eisenstadt:


zámek Esterhazy:





Hodně času jsme měli i na Šoproň:





moje pobíhání s foťákem mi nedovoluje poslouchat ,,vlevo vidíte a vpravo jsou,, - třeba antické zbytky hradeb nebo jiné vykopávky, já sama jsem už taková antická památka hodna ochrany státem... tudíž si pak obvykle nastuduji info po návratu, nebo někdy před odjezdem na zájezd.













už zítra bude pokračování...milé KOČKY.



22 komentářů:

  1. I dneska jsem si to užila, Jiřinko! Je vidět, že už bych nějakou dovču potřebovala - úplně tu sním...
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, naše babičky braly užívání na revma nebo co to bylo a my si užíváme takto...Hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko,moc hezké obdivuji kolik jsi toho procestovala a viděla.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, mít dobrého sponzora, to by se to cestovalo - ale musel by přijít asi tak 20 let předtím, než mi stáří začalo klepat na dveře.
      Krásný večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts

    S kávou v ruce, jsem se s Tebou hezky i dnes prošla👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je nápad, kávu bych si měla uvařit. Renátko, jsi moje můza. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. I když mohu napsat, že v Maďarsku jsem byla, tak tady tedy ne. Takže moc ráda jsem si fotečky prohlédla a těším se na další.
    Měj se hezky, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, směle mohu prohlásit ( nejen ze své zkušenosti ) že je to země bezpečná a má co nabídnout. Ještě, že ti Turci u Vídně prohráli, kdoví, jak by to dopadlo.
      Mávám ti, Hani. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko milá, znovu volám - to je krásy na tom světě! Maďarskem jsem jen projížděla - tehdá lůžkovým vlakem do Rumunska - a i tahle cesta za to stála. Ovšem Tvoje výlety a fotky, to je něco úžasného. Díky, že jsi mne vzala s sebou. Krásný pátek Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já doufám, že je vše snesitelné a dá se vydržet a přeji ti klidný víkend. Příští týden bude krapet hektický, ale uvidíme. Měj se hezky a opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Strávila jsem tu hodnou chvíli, neb jsem si prohlédla všechny tři díly. Fotky prozrazují, že to jsou krásná a hlavně zajímavá místa. Pozorněji jsem se dívala na Maďarsko, protože tam máme jet na podzim, tak se mi to zrovna hodí. Ještě si musím prohlédnout mapu. Baví mě ti Tví společníci - medvědi, já nikdy s něčím podobným nejela, akorát teď jezdím s přítelem. ☺ Jestli ještě něco o Maďarsku je k mání, ráda se mrknu, ale maďarsky se nedomluvím.
    Jiři, přeji příjemný květnový pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přítel taky dobrý, ale medvědky mi do ničeho nemluví a začaly jezdit se mnou místo vnuček, když mi je pro nízký věk rodiče nechtěli půjčovat do ciziny.
      A tak to zůstalo, i když dnes má starší vnučka 19té narozeniny!
      Já jsem tak šťastná, že ty vnučky mám. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krásné toulání, díky, Jiřinko za sluníčkové obrázky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, vaši kluci by jistě rádi všechny maďarské lázně, co jich je, navštílili a užili si to tam. Posílám spěšný pozdrav na sever. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,to je paráda. Nádherné fotografie z krásných míst a Tvůj písemný doprovod mě moc pobavil. Děkuji a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, tebe si umím v lázních kdekoli představit, v šatičkách se sukní do půl lýtek, s kloboučkem, případně slunečníkem, v sandálkách a pomalou chůzí pěkně od oplatek ke kávě či zmrzlině....Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, opět další porce nádherných fotek. 👍👍👍 Jsem na tom stejně, také poletuji s foťákem. Pokud jsme s mužem sami, je to v pohodě, ale na poznávacích zájezdech jsem byla občas mimo skupinu. A kdyby jen já, mimo byl i můj muž s kamerou. Vzpomínám na první návštěvu Pompejí, kde jsme byli s českou průvodkyní a na její větu: "Hurá, už se nám vrátili Ha....vi, můžeme pokračovat. 😀
    Měj hezké květnové dny a opatruj se. 🍀🌸

    P.S. Já dnes posekala celou zahradu, dělá to vždy muž, ale ten je teď mimo. Jen dostat sekačku nahoru po schodech byl výkon hodný olympionika. A kdyby mně v půl páté nevyhnal déšť, asi bych se dnes k počítači nedostala. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ještě, že u vás zapršelo...
      Já jsem se ztratila ( dočasně ) snad jen 2x nebo 3x, ale vynalézavost v takovém případě mi umožnila ,,se najít,, - bála jsem se jen, že mě nikdo hledat nebude.
      Tedy, ne že bych zabloudila, to ne, ale výprava s průvodcem někam odešla a já ne. Tak mi nezbylo, než zjistit kam.
      Pokud ses už dosmála, popřeji ti hezký večer. Jiřina z N.
      Potřebovala bys půjčit nějaké mladíky svalnaté na dobu, než bude manžel zase fit.

      Vymazat
  10. Moc pěkné. Jiřinko, tako odbíhám kousek od skupinky a fotím a fotím, až si kolikrát připadám, že se na mne možná průvodkyně zlobí, že se snaží a někteří ji neposlouchají. Jako určitě já s Michalem. ale kolikrát je právě zastávka s výkladem jediná možnost, jak něco slušně vyfotit. Stejně nejsem schopná pobrat všechny informace tak abych si je pamatovala. Pak se často dívám na mapy, kde jsme byli a informace čerpám z map a odkazových článků. Hlavně, že jsou fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom si, Marienko, rozumíme, z fotek vyčtu i kdy a co bylo...Přeji ti krásné dny a díky za návštěvu na blogu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Dálší krásný výlet , také bych cestovala , ale zdraví mi to už nedovolí ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, a nějaký ten kratší nebo naopak do lázní by nešel?To by mohlo být fajn? Jiřina z N.

      Vymazat