sobota 13. května 2023

Ještě jeden zájezdový

 Je květen a člověk by měl na blog dát třešňové květy, nebo šeříky, větvičky břízy se zelenými lístečky, ale já ne, já se držím toho, že jsem slíbila podělit se o dojmy ze zájezdu do Maďarska, když jsem tam byla prvně a s manželem ( vlastním ).

Takže popíšu den a zítra ukončím tuto reportážičku, abych udělala prostor něčemu novému.

Milé KOČKY, v tento den jsme navštívili hrad Sümeg, kde jsem si návštěvu obdivuhodně užila. Ale byl to kopec!

Nejvíc mne tam zaujaly různé historické mapy s uvedením, kam až kdy došli (doklusali ) Turci.A ti tu nebyli na zájezdu!!!

















Poté bylo v plánu město u Balatonu: Keszthely: s nádherným zámkem a kouzelným zámeckým parkem.







Následoval přejezd do Hevízu, kde se někteří oddali koupání ve zdejších vyhlášených lázních:

( vyhlášených lázní je v Maďarsku spousta )





Toto ,,jezero,, má zajímavý vznik a vodu asi radioaktivní...
o lázních a jezeru se dočtete nejen na adrese: https://www.xmadarsko.cz/heviz-madarsko/


16 komentářů:

  1. Jiřinko,hrad je na pořádným kopečku,ale je moc krásný a ty úžasné výhledy.
    Opět jste navštívili zajímavá místa.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, pan průvodce chtěl jít nejprve do městečka a my jsme si vymínili, že půjdeme na hrad a tak to nakonec bylo a zážitek veliký. Měj se fajn. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Opět nádhera, Jiřinko! Koně na hradě, to je fakt pecka :o)
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je rozlohou opravdu pořádný hrad a moc jsem si ho užila. Kopec je v rovině a tak výhledy byly do daleka. Pěkný večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko moc hezké a zajímavé.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, díky a zítra s Maďarskem zatím končím. Hezkou neděli přeji...Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiří ko, to je nádhera. Kopec asi fakt poradny, ale výhledy stojí za námahu. Krásný zájezd jste měli. Díky za úžasnou podívanou. Krásný víkend ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to byl klasický pořádný hrad. Prolezli jsme ho celý a měli tam obrovské a moc dobré trdelníky. Pěknou neděli. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Lázně bych si dala dnes líbit a klidně i ty Turecké😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, ty bych ti přála, aby ses pozdravila. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Výšlap stál za to. Podobné zříceniny mám moc ráda. Krásný zájezd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, nakonec se zájezd manželovi líbil, dostal ho jako dárek a dost se cukal, že má někam jet. Pěkné výletování tobě i synovi. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, opět nádherné fotky z báječného zájezdu👍👍👍 Hrad na kopci vypadá báječně a je z něj úžasný výhled.
    Maďarské lázně jsou opravdu vyhlášené. Manželovi rodiče jezdili jedněch lázní, jejichž jméno mi vypadlo (já si vzpomenu, až ten komentář odešlu :-) ), kde se pravidelně setkávali s přáteli, kteří žili v Bavorsku. Jinou možnost vidět se za komančů neměli. Do termálů jezdí i mužův bratr a spousta našich známých.
    Měj hezké květnové dny 🍀🌸🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, my jsme byli párkrát v Bešeňové na Slovensku, ale mám plno známých, kteří tráví dovolené v maďarských lázních. A nedají na to dopustit.Jezdí tam autem a není to vlastně až tak daleko. A přijde je to na méně peněz, než třeba ty lázně v Bavorsku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásný výlet a krásné fotky na památku ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, já si ty výlety a zájezdy díky fotkám mohu připomenout snadno. Jiřina z N.

      Vymazat