pondělí 29. května 2023

Skončeno, sečteno

Dlouho jsem plánovala a uvažovala, kam všude zjara podnikneme výlety a nakonec se vše kvůli autu, manželovu poranění a taky počasí pozdrželo a na pořádný výlet dle mého vkusu došlo až nyní. ( taky moje hrátky s doktory se na tom podepsaly, popravdě řečeno ).

Milé KOČKY, popíšu toho ne mnoho a fotky vám poví víc, ale pro vaši informaci fakta velmi stručně:

jeli jsme poměrně brzy zrána směr Havlbrod, zase jsme chytli několik objížděk ( už mě to nebaví!!!) a cílem byly Moravské Budějovice, kde jsme měli dojednané ubytování. Takže jsme se zastavili ve Stonařově, v Brtnici, v Třebíči a všude jsme si dopřáli vhodný čas na pořádnou prohlídku hlavních lákadel toho místa a na pofocení, když už tam jsme, že? Poté jsme se stavili v Jaroměřicích nad Rokytnou a dojeli do M.Budějovic, ubytovali jsme se v penzionu a já jsem padla za vlast, manžel vlastně také, neb řídil od časného rána a vozil nás dle pokynů. Jela s námi kolegyně Jana.

Další den jsme výletovali a až na nějaké objížďky, které nám zpřeházely plány, jsme celkem navštívili vše podle původních představ...nahlédli do  Hostimi, hodně času věnovali obci Jenišovice, tady Starý zámek, vyhlídka  a pak také Nový zámek a pokračovali jsme k zámku v Polici. Odtud jsme to namířili do Uherčic, ač původně v plánu nebyly. Následovala Jemnice a pak návrat na ubytování. Následující den jsme se stavili v Nové Říši, kde v chrámu probíhala mše, byla totiž neděle ráno a tak jsem hodně omezila focení, zajeli jsme do Kostelního Vydří u Dačic, kde Jana předtím nebyla  a pak jsme hodně času věnovali Jindřichovu Hradci.Protože jsem očekávala problémy na silnicích, jeli jsme s časovou rezervou odpoledne směrem na sever a vyhýbali jsme se dálnici. Předně krajina je nyní krásně zelená a pohledná a pak, nikdo se nám moc nepletl pod kola. O nejstarším kostele v J.Hradci asi nakonec udělám samostatnáý příspěvek.

Připomínám, že většinu těch míst jsme už navštívili dříve a některá i několikrát, ale jsou tak zajímavá, že je lze vidět opakovaně.Rozdělím tuto výpravu na několik dílů, snad vás to, milé blogerky, bude zajímat. Počasí jsme měli skvělé, bylo hodně teplo a kvetly kaštany, k vidění spousta květin a voněly nejen kavkazské růže. Takže, navrhuji, dáme si týden jižní MORAVY:

až se vzpamatuji a aklimatizuji, poohlédnu se po vašich blozích, chybělo mi to.

Stonařov:

Brtnice:

Třebíč:

židovská čtvrť

bazilika sv.Prokopa a zámek

z původně plánovaného jsme nestihli pouze Boskovštejn, ale i to se stává...

1. Jiřinko,počasí na výletování je teď naprosto skvělé a tak se zájezd vydařil.Navštívili jste zajímavá místa,někde jsem byla,někde ne.Krásně jsi vše nafotila a těším se,kam nás vezmeš příště.Měj hezký den

1. Jitko, mělo to chybu, protože to moc brzy skončilo, ono v tom kraji by dovolená na týden či dva byla fajn. Ale I tak mi ta výprava spravila chuť.
      Jiřina z N.

2. Jiřinko, moc ti to přeji a jsem ráda, že se vám výlet vydařil. Objížďky jsou všude, nejvíc nás dostane objížďka na objížďce!
    Brtinice mě před pár lety naprosto okouzlila, Třebíč je skvost, kam jedu pokaždé moc ráda...
    Určitě bych moc chtěla vidět Uherčice.
    Těším se na další fotky! Moc zdravím, Helena

1. Helo, díky - v Brtnici jsem byla prvně v r.2004 a taky se mi líbila hned. Tentokrát jsme obešly my dvě hrad a kde co, je tam toho tolik.Pak jsme na radnici poobědvali a oba mosty se sochami jsem tentokrát nafotila mátožně.
      Ani nepíšu o tom, kdo který hrad vlastnil. buď to lidi zajímá a najdou si to, nebo to stejně nečtou, ale zaujalo mě, že Uherčice a Brtnici měli jeden čas Collaltové...Helenko, zdar cestování. Jiřina z N.

3. Ahoj Jiřinko, tak to jste měli zajímavý a krásný výlet.Nekde jsem už byla a jsem zvědavá kam nás vezmeš.Nebyla jsem v Třebíči tak inspirace na výlet.Krasne fotky.Preji krásný den Iveta

1. Ivetko, což o to, já mám plánů, ale je to čím dál těžší je uskutečňovat.
      Tak snad ti přijdu i příště vhod. Jiřina z N.

4. Krásný výlet za asistence krásného počasí. Prohlédla jsem si moc ráda fotky, protože v těchto místech jižní Moravy jsem nebyla.
    Klidný den, Jiřinko !
    Hanka

1. Hani, já zase byla všude možně, ale už je to delší čas a tak bych ráda osvěžila vzpomínky, však to znáš. Jiřina z N.

5. Lezarts

Pěkně našlápnutý program . Tentokrát i poznávám více míst, které jsem navštívila také. Krásný kraj!!!

1. Renátko a to jsem měla popsaný papírek mnoha dalšími místy, jenže čas je neúprosný, den má jen 24 hod. a můj manžel/řidič už hodně roků, tak na to musím brát ohled.
      I tak to stálo za to. Jiřina z N.

6. Jaruško, na náměstí jsem tentokrát v Třebíč nebyla a u větrného mlýna také ne, ale gheto jsme obešly s Janou, v Zadní synagoze byla nějaká akce, u zámku i baziliky jsme si zafotily obě.
    Jsou to místa, kam se člověk rád vrací.