pondělí 8. května 2023

Sváteční den

Dnes máme výročí  -  konec války - bohužel jen té II.světové, nikoli jakékoli, že, milé KOČKY. Vždy si připomenu knihu I.Borské Doktorka z domu Trubačů - kde je mimo jiné popsáno, že i pár dní po ukončení války můžete přijít o muže a o děti. Strašná představa...

Protože jsme dnes s Janou na cestách, zprávička o této výpravě tu bude s fotkami nejdříve zítra, dám sem zatím fotky z výletu, který jsme podnikli s manželem s přespáním v Hrádku u Sušice, bydlela tam totiž naše příbuzná. Jak jsem zvyklá, výletujeme po cestě někam a pak na místě a také, jelikož nejsme líní, cestou zpátky, bude toho tedy dost a vše se odehrálo od 8.5. - nikoli však letos.

Začali jsme v Rožmitále p.T. - prošli městečko, ale zámek i okolí bylo v zoufalém stavu a doufám, že až tam příště zavítám, už to bude lepší. Ráda bych si tuto rozsáhlou a zajímavou stavbu jednou opravenou prohlédla. Pokračovali jsme do Lnář, zde jsem udělala pár fotek a menší procházku kolem zámku a rybníka.

přesunuli jsme se do Horažďovic, zaparkovali a šli na Prácheň, hrad, ze kterého zbyly ubohé pozůstatky...

Zlatonosná Otava:

Sušici a Hrádek u Sušice tentokrát vynechám, už jsem je na blog dávala vícekrát, druhý den jsme si zajeli pod Sedlo:
vystoupali jsme na kopec a koukali a fotili:

cestou zpátky jsme si dopřáli návštěvu Kozla, tentokrát ale nešlo o moje oblíbené černé pivo:

Jestlipak už tušíte, co na vás chystám na zítra? milé blogerky...

1. Dobré pro připomenutí: V té budově na předposledním obrázku jsem se před 30 lety oženil :-).

1. Doufám, Petře, že máš dobrý vkus na ženy jako na budovy. Ať se ti všemožně daří a díky za návštěvu. Jiřina z N.

2. Krásná místa i fotografie Jiřinko. Je tolik míst u nás, kde je opravdu krásně, a vím, že se tam už nedostanu a tak jsem ráda, když se můžu podívat alespoň díky Tvým fotografiim. Krásný den Ti přeji a těším se na fotky ze zájezdu...

1. Jaruško, už na tom začnu pracovat. Dobrou noc a překvapení na ráno. Jiřina z N.

3. Jiřinko, ty by si mohla psát tipy a trasy na výlety.
    I dnes jsem si to užila.
    Měj příjemný den. Helena

1. Helenko, vlastně je píšu, jen to beru stručně, hihi. Podívej, kolik let dávají Toulavou kameru a pořád je co chystat. Pěkný týden přeji. Jiřina z N.

4. Krásné výletování! Užij si dnešní toulání! :)

1. Janinko, tak tos trefila, zítra to tu bude v barvách. Pa a opatruj se. Jiřina z N.

5. Ahoj Jiřinko, krásné fotky na Kozlu jsme byli asi před třemi roky a předtím jsem tam byla jako malá s babičkou.V Hrádku u Sušice jsem už dlouho nebyla, když jedeme směr Sušice jezdíme druhou stranou.

6. Ještě ti chci popřát krásný den a těším se na další článek.Iveta

1. Ivetko, tak to doufám, že už kvůli tobě se mi povede. Jiřina z N.

7. Jako vždy parádní fotky, na které se moc ráda podívám!
    Měj se hezky!
    Hanka

8. Jiřinko, opět krásné fotky z májového výletu. 👍👍👍
    Zvládli jste toho opravdu hodně. Většinu míst znám, jen Kašperk bohužel zůstává pro mně neznámý. A to jsem se tam šplhala do kopce z Kašperských Hor a brána byla zavřená.
    Měj hezké májové dny. 🍀🌸

1. Alenko, na Kašperku jsme byli vícekrát a moje vnučka tam zapomněla plyšového Vydrýska! To bylo breku.
      Ze Sedla vypadá Kašperk zase jinak, že? Jiřina z N.