čtvrtek 8. června 2023

Potěšení první - druhý den

 Nějak mi došla vhodná slova pro naše putování - ale já se, milé KOČKY, polepším. Tak předně jsme se probudily v neděli do krásného dne, sluníčko svítilo a zelenalo se vše okolo, to víte, Jeseníky, ty nikdy nezklamou. Ptáci zpívali jako o závod a my jsme se schystaly s Janou na snídani a později na odjezd - do Polska - na zámek Moszna, což bylo prvním zastavením dle programu na druhý den zájezdu.


Kličkovali jsme po úzkých silničkách až k hranicím a přes Prudnik jsme nakonec dojeli do cíle:              na zámek a jeho park jsme byly zvědavé a nelitujeme - byl zalitý sluncem a s několika  informacemi, např. že má 365 místností a 99 věžiček jsme se těšily na prohlídku. Nehodlám zámek popisovat, to už udělali jiní přede mnou a někomu se moc líbí, jiní mají výhrady, já osobně jsem ho prohlédla ráda a ještě raději jsem si prošla velkou část přilehlého parku, s mnoha zákoutími a kvetoucími keři, s výhledy na samotný zámek a velkou vodní plochu s vodotrysky ( jedna paní pravila, že to je jak ve Versailles, ale k tomuto jejímu prohlášení z mé strany velký nesouhlas! ) nicméně se nám tam moc líbilo a užily jsme si zámek i park, jak už to my dvě umíme a to s fotoaparáty v ruce:























vnitřek tohoto zámku také zveřejním později, slibuji...
zítra již náš příběh dokončíme a odhalíme poslední část našeho zájezdu...

22 komentářů:

  1. Jiřinko ten park je nádherný a zámek jako z pohádky. Jen tolik místností bych tedy uklízet nechtěla :o). Přeju hezký den, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, díky za názor, ani mýt okna tam bych nechtěla.
      Držím ti palce, milá Leničko.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Musím říct, že bych v krásném počasí dala taky přednost exteriérům. Park je nádherný, děkuji za krásné fotky.
    Jiřinko, mě hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, chodit a fotit kolem rozkvetlých keřů je moc příjemné.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Nádhera, zámek i park jsou přímo pohádkové!
    Krásný sluníčkový skoro letní den přeji :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, přišla jsem, koukla jsem a nafotila jsem, a příště zase jinam. Měj se moc hezky s celou rodinou! Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, krásný zámek a zahrada snad se tam někdy podívám je tolik míst kam vyrazila a ty mě zasobis tolika krásnými misty.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, tak proto dáváme na blogy ty naše krátké či delší cesty, aby se inspirovali ostatní a díky za to, že blogy máme. Měj se pohádkově. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, zámky v Polsku neznám a už dlouho tam lákám manžela. Snad se mi to jednou splní. A podle tvých fotek, tak ti píšu, že jsi mne navnadila ještě více. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, taky jsem s Polskem začala později, ale baví mne to víc a víc. Jen by mohli více opravovat památky ( naši taky ) - to je pořád , že na opravy nejsou peníze a na jiné blbiny jich je dost. Neboli jinak: Na ničení lítají miliony a na stavby a opravy nejsou peníze.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts

    Zámek jak z filmů studia Disney. I zahrada je lákavá👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, ani nevíš, jak jsi blízko, ten Disney totiž tento zámek ( údajně ) měl mít jako mustr pro své zámky do filmů.
      Já jsem u toho nebyla, tak nemohu potvrdit. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jaruško, právě, snažila jsem se hodně dlouho vše doplnit o fakta, ale pak jsem časem naznala, že nebudu opisovat wikipedii a jak říkáš, lidi si to najdou.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. Nějak jsem se nemohla minule dopočítat těch 99 věžiček. To mi přišlo přehnané. Měli jste štěstí na ty rozkvetlé rododendrony, ty tomu parku ještě dodali další rozměr. Barvy. Pro mě je to takový vcelku pohledný mišmaš stylů....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já jsem si pamatovala, žes tam byla a taky Járy syn a věděla jsem o tom zámku od několika lidí, kteří ho navštívili a tak jsem se tam taky ráda podívala.
      Já poslední dobou raději ty zámecké zahrady, pokud je hezky.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, zámek je nádherný a procházka parkem byla také určitě skvělá. Měj se hezky, přeji příjemný víkend, pá 😉

    OdpovědětVymazat
  10. Zámek je nádherný,vypadá,jak z pohádky.Nemohu ale najít na mapě.
    Myslím,že budeme nadále výletovat do Polska.Park je krásně rozkvetlý.
    Jiřinko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak já jsem už byla na dvou velkých zájezdech po Polsku a několika malých a pak i autem s prohlídkou asi 4 městeček, kde jsou hradby a spokojenost.
      A něco nás ještě v blízké budoucnosti čeká.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Už jsem ho našla,je to poněkud z ruky.Jedině na přespání

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono na cestách mimo hlavní tahy je to v Polsku často na rozebrání auta.Chlapi z toho nejsou nadšení. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, překrásná podívaná. Už se těším na nás zájezd a dovolenou. Pilně plánuju.😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, já se zase těším na tvoje fotky a povídání. Jiřina z N.

      Vymazat