pátek 9. června 2023

Finále

 Jaká by to byla detektivka bez odhalení pachatele? obvykle to bývá tak, že vrah je zahradník, v tomto případě je posledním místem, kam jsme se na tomto povedeném dvoudenním zájezdu podívaly s Janou, město Opole. Jejich Piastovci, něco jako naši Přemyslovci, jsou tam pohřbeni a mnohé jiné informace o dějinách tohoto města jsme si vyslechli a někteří je také hned zapomněli.

Chvilku jsme šly s paní průvodkyní a posléze jsme se s Janou osamostatnily a pobíhaly jsme s foťáky po městě a zkusily si ho nafotit po svém, takže tu kostel, tu radnice, tu fronta zajímavých domů a případně řeka Odra, posezení u malého piva - co byste, milé KOČKY, více od nás čekaly? 



























Kolem radnice můžete na chodnících spatřit hvězdy polských zpěváků a pod...můžete se tu setkat s výrazem Opolské Benátky, a jiné zajímavosti. Město nevelké, příjemné.


Jsem moc ráda, že jste mi dělali společnost, milé blogerky a blogeři...
cestou domů jsme minuli Otmuchovské jezero, aniž by nám bus zastavil byť na jedinou fotku a nebo v městečku Paczkow - polském Carcassonnu! ale co, už jsem tam byla dříve...hnali jsme se k Náchodu a pak domů. Pěkné to bylo!




18 komentářů:

  1. Jiřinko, ty jsi úžasná cestovatelka! Moc pěkné záběry se ti povedly. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, snad je trochu vidět, že mě to baví, hihi. Pozdravuj. A co vaše hrušeň? Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, tvé fotky dokazují, že Polsko nemusí být jen cílem nákupů. Opole vypadá moc krásně.
    Děkuji a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já sama mám chuť ještě mnohé v polském příhraničí navštívit. Uvidíme, co mi z toho vyjde. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Na města moc nejsem a asi dělám chybu.Opole je moc krásné,rozkvetlé.
    Nádherné finále.
    Jiřinko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, město tak akorát na jedno odpoledne + večer. Sousta posezení a docela klídek.
      Zatím jsem byla s městy v Polsku, která jsem stihla vidět, poměrně spokojená.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko ty a tvá kamarádka, prostě jste úžasné ženské cestovatelky. jsem moc ráda, že mohu cestovat s vámi a koukat na krásná zákoutí měst nejen v Polsku. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, kdyby mi to někdo platil a kdybych byla zdravá, tak bych cestovala víc, hihi.
      Ale i tak jsem spokojená a těší mne, že se ti moje cestování líbí. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, další krásný výlet jsem ráda, že jsem se tam podívala s tebou i já obdivuji jaké jste cestovatelky.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, s Janou je to bez problémů a doufám, že ona to může říct i o mně.
      Můj a její manžel to mají ( ty dny - kdy jsme pryč ) - za odměnu ... Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, moc krásné fotky. Také se raději pohybuji sama. Ale je fakt, že ve městě, které navštívíme se zájezdem nám průvodce ukáže to nej. Když vím, že bude i rozchod, tak bývám netrpělivá, protože z výkladu si stejně nic dlouho nepamatuju. Stejně pak mrknu pro informace na internet. Směska tvých fotek je skvělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já buď jdu před výpravou nebo za ní a stejně průvodce moc neslyším a nechci mít na fotkách celý zájezd.Snažím se jen vědět odkud a v kolik se jede po prohlídce města nebo hradu a nejraději se potloukám s kolegyní sama. Je to i rychlejší.Více toho stihneme. Jiřina N.

      Vymazat
  7. Jiřinko to je fajn, že máš svoji Janu a cestujete si spolu. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, její manžel i můj mají alespoň chvíli čas sami pro sebe a můj pak říká, že nikam nemusí, prohlídne fotky a jako by tam taky byl. hihi
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, to je také moc hezké město, krásné renesanční měšťanské domy, překvapil mě ten patrový autobus. Jako v Londýně? Moc hezké fotografie. Děkuji za ukázku dalšího města, kam se nedostanu. Přeji Ti, ať nohy a zdraví slouží, ať se můžu kochat fotografiemi z mnoha Tvých dalších zajímavých výletů a zájezdů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, kdyby se tak daly koupit nohy nové, hned bych si jedny pořídila. No, když už bych tam byla, asi bych nakoupila i jiné náhrady.
      Jiřina z N.

      Vymazat