středa 28. června 2023

Tak málo?

Včera, v úterý, měl manžel svátek a dohodli jsme se, že si místo oslavy uděláme výlet. Byl v mé režii a vymyšleného jsem měla tolik, že manžel odpoledne zasáhl do programu a jel a už nezastavoval...takže, splněno bylo tak na 70 - 80 procent! Tak málo' Nakonec jsem to uznala, že on, jako řidič, má víc ,,naložíno,, než nějaká hvězda s foťákem, co se nechá vozit.

Milé KOČKY,

třeba se na místa, která jsme nestihli, podíváme jindy. I tak jsme se stavovali na některých  poněkolikáté, ale když ono se vše mění a já, když už jedu okolo, chci změnu vidět.

Ale popořadě: kdesi jsem se dočetla, že v Chroustovicích je zámek, sice nepřístupný, že má krásnou zahradu, inu, jeli jsme nejprve tam.Jenže ouha, nepustili nás ani za bránu, prý bychom museli být objednaní, paní za mřížemi mi nebyla schopna vysvětlit, proč bychom tam nemohli teď a objednat se na místě. Prostě ne. Ani moje kňoukání, že jsme přijeli zdaleka  nepomohlo, prostě tam nebyl žádný chlap, abych na něj vybalila poslední zbytky šarmu - vyfotili jsme tedy zámek od brány a jeli dál. Jejich chyba!!!

Minuli jsme Vraclav, kde jsme výletovali vícekrát a zafotila jsem si zase až na místě, které má veliké půvaby: Kostelík a zvonice Veliny. Jak já jsem se na toto místo dlouho třásla a nyní se mi poštěstilo!

toto je snímek plakátu:

Odtud to bylo jen kouštíček do Borohrádku, kde jsme kdysi sice už byli, ale nyní jsem šla cíleně za zvonicí:

Následoval přesun do Kostelce nad Orlicí a do zámeckého parku v Častolovicích ( období růží ) - bude tady podrobněji zítra -

a poté do cíle - Rychnova nad Kněžnou:

opravený kostel od Santiniho:

K.Poláček - Bylo nás pět

Přes Dobrušku a Opočno do Královy Lhoty na chuťovku: ( díky Alenko/Signoro za info - víš jak dlouho jsem to nosila v hlavě? )

píše se: Výrazná dominanta okolní krajiny. Původně gotický kostel je připomínán r. 1344, r. 1641 vyhořel. Současná podoba kostela v barokním slohu pochází z r. 1771. Okolo kostela se nachází hřbitov, který je obehnán kamennou zdí značné historické hodnoty.

Ve Smiřicích mi můj oslavenec přestal fungovat a nesundal nohu z plynového pedálu. Tak se jelo domů. Prý už pro dnešek stačilo.

1. Jiřinko,skvělý výlet jsem unešená.Také jsme včera výletovali jeli i přes Neratovice a kam?Za dřevěnými zvonicemi.Jenže já fotky zatím jenom stáhla.A když vidím kostel sv.Mikuláše tak se tam už vidím.Je nádherný i další místa,která jste navštívili.Na zámku v Častolovících a Opočně jsme byli dávno a jak jsem koukala není to zase tolik km od nás.Bubu se opičit,ale o tom blogy jsou,abychom si dávaly tipy na výlety.Včera už mi manžel říkal ať si příště vymyslím výlet na druhou stranu.Moc děkuji
    Měj hezký den

1. Jitko, ty památky si zaslouží, aby se lidi na ně jezdili dívat a aby je někdo opečovával, Ohledně výletů, my máme problém, protože už jsme podle manžela všude byli a máme každý rád něco jiného, on ZOO, staré mlýny a třeba skanzeny a já - kde co. Ale roky přibývají a už nejsme ti kamzíci, co vylezli na kopec raz dva.
      Jiřina z N.

2. Jiřinko, ty si včera jezdila kom mého komína! V Chroustovicích jsme byli na koncertě, byl advent, tak jsem zahradu neřešila... Jinak Kostelec, Častolovice, Opočno, to jsou cíle mnoha našich procházek. Do Rychnova na opravený kostel se chystám, byla jsem tam před lety a to skoro padal na hlavu...
    Manžel smeká před vašim cestováním, dobře ví, jak to na silnicích vypadá a já přidávám přání hezkého dne a dodatečně všechno nej k svátku pana manžela.
    Helena

1. Helenko, stav dálnice mezi Vestcem a Poděbrady byl hrozný, to jsem si vyslechla! Taky musím brát ohledy na manžela, přeci jen je to starší pán. A když ho předjede na dvou plných čarách černé auto s černými skly, tak je to horší, než od dlaždiče.
      To je daň za dopravu na výletní místa!
      Okolo vašeho komína cestuji ráda. Jiřina z N.

3. Ahoj Jiřinko, měli jste krásný výlet.Nam se na Moravě taky moc líbilo,kdyby manžel nemusel do práce a nečekal na nás náš pejsek hned bych si prodloužila.Za měsíc jedeme na tři dny do Dobrušky a navštívíme i Opočno.Moc zdravím a přeji hezký den Iveta

1. Ivet, kde že jste to byli?
      přeji krásné počasí, v Dobrušce je toho k vidění dost a okolo také. Pár dovolených jsme tomu tam věnovali...Jiřina z N.

2. Prošli jsme celý Valticko Lednický areál už jsme se tam chystali loni a ještě na konci prázdnin chcem vyrazit na Veselý kopec ještě jsme tam nebyli.Iveta

3. Tak to ti přeji, na Veselém Kopci a v Betlémě v Hlinsku si užiješ, také tam ráda jezdím a Pohádková vesnička kousek dál je zas prima pro děti. Jednou jsme tam bydleli pár dní s vnučkami a druhou babičkou. ahoj: Jiřina z N.

4. Tak to byl tedy výlet !!! V Kostelci n.O. Rychnově, Opočně, Dobrušce jsem byla, ale musím upřímně říci, že je to docela dost dávno. V K.. jsem byla jako malá na prázdninách u příbuzných a v současnosti -před nějakým rokem- na zámku, kde byla výstava o loutkách.
    Krásně jsi tu vaši cestu nafotila.
    Měj se hezky !
    Hanka

1. Hanko, jednu z dovolených jsme byli v Pekle u N.Města n.M. a dokonce s mladými a vnučkami a to bylo krásné putování. Máte to tam pod horami pěkné. Jiřina z N.

5. Jiřinko, to byl vydatný a krásný výlet. Ty roubené zvonice a kostelíky jsou úžasné a je dobře, že se zachovaly, že se opravují a udržují. Vidíš, do Borohrádku jsme jezdivali když mi bylo dvacet, ale to jsem památky tolik nesledovala, a zvonice už vůbec ne, tak že o ní ani nevím. Manžel pracoval rok v Technomatu v Borohrádku, ještě před naší svatbou a bydleli ještě se švagrem v Malé Čermné nad Orlicí. Tam jsou nádherné lesy, aspoň tenkrát byly...Ráda jsem si prohlédla fotografie a ještě kouknu později na PC. Krásný den přeji Jiřinko.

1. Jaruško, já na blog obvykle dám z takového výletu jen to nejdůležitější a taky jsou věci, které si nechám na potom nebo pro sebe, ale i v jeden den stihneme hodně.Ovšem přiznám se, že dvě hodiny třeba na Častolovice jsou zoufale málo.
      V Borohrádku, ač jsem tam kdysi byla, jsem to vůbec nepoznala.
      Příští výpravu plánuji zas úplně jinam.Ta Česká rep. je tak zajímavá. Jiřina z N.

6. Lezarts

To byl teda výlet, jak koncertní šňůra hvězdy👍

1. Renátko, na tento výlet jsem se duševně dost dlouho připravovala... pa Jiřina z N.

7. Jiřinko, to byl teda výlet! Nádhera střídá krásu a já jen přemýšlím, kolik že kilometrů jste to najeli a smekám před Vámi oběma. A děkuji, že jsi nás zase vzala s sebou. Pa Eva

1. Evi - na přesnou otázku přesná odpověď - najeli jsme 400 km a nedivím se, že toho měl manžel dost. Ale ono mu otrne a zase někam pojedeme? Jiřina z N.

2. JIřinko, můj obdiv k Tobě a Tvému manželovi ještě vzrostl. To je pro mne vzdálenost minimálně na dva dny, spíš na tři (při dobré kondici). A tak zdar a sláva Vám i dalším výletům!!!! Eva

3. Evi, snad to dobře dopadne a i některé z dalších, plánovaných výletů, se podaří uskutečnit. Také tobě a ostatním návštěvnicím mého blogu přeji krásné letní dny.
      Jiřina z N.

8. Evi, já mu to doma nastíním hodně stručně a pak ho ždímám, co to dá a když vidím,že je čas na zpátečné cestu, ještě občas zastavíme a projdeme se, aby neusnul za volantem. On rád řídí auto a já ráda výletuji. Pa Jiřina N.

9. Parádní trasu sis naplánovala, cestovatelko :).
    Sousoší se mi moc líbí!

1. Janinko, díky. To víš, moje oblíbená večerní hra - koukat do mapy. A pak to takhle dopadne.
      Jiřina z N.

10. Za mě výlet stoprocentní)))
    Eva

1. Evi, když už investuji do benzínu, ať taky něco vidíme, ne? Zdravím do daleka.

11. Vija
    Jiřinko, moc hezký výlet, ráda jsem si u tebe udělala procházku.
    Hezké dny měj. J.

1. Tobě také hezké prázdninové dny přeji a díky za návštěvu mého blogu. Jiřina z N.

12. Jiřinko,krásný výlet a před manželem smekám.Že to celé uřídil.Hezký víkend.Marťa.

1. Marťo, taky si říkám, že v jeho věku a v tom horku bych ho neměla přetěžovat.