pondělí 21. srpna 2023

Letní putování

Přišla sobota a ač jsem chtěla zůstat doma a pomalu něco dělat, manžel pravil, že by někam jel: vytáhla jsem jako králíka z klobouku jeden starší nápad a jelo se: tentokrát na sever: lapidárně řečeno: cílem bylo Podještědí.

Milé KOČKY:

tyto prostory jsou nám důvěrně známé a nebyli jsme tam poprvé, ale tentokrát jsme si je prohlédli zase jinak...

Z toho, co jsme v tento den prošli a prohlédli, kde jsme si co užili, ač bylo dost teplo, vám ukážu tři místa - tedy příspěvky budou po tři dny...

Pro dnešek: popis cesty - vyjeli jsme v šest!, slunce vyšlo a pralo do očí, místy ležela hustá mlha a do toho svítilo slunce, bylo to pro šoféra dost nepříjemné a pro mne? - měla jsem občas strach. Nebylo jasné, kde je okraj silnice a to já musím - ač neřidič - mít přehled. Nicméně jsme dojeli v pořádku do Stráže pod Ralskem, město není moc pěkné, z mnoha důvodů, ale našla jsem si tam k focení pár soch a morový sloup: na město shlíží nedaleký kopec Ralsko, na kterém trůní zřícenina stejnojmenného hradu. O uranu a dalších věcech s tím spojených psát nebudu, kdo má zájem, najde si to.








podívali jsme se k poloopravenému hradu Vartenberk, nedaleko něho můžete vidět i Boží hrob a kapli...

taky hodně rozryté louky od divočáků.









jakmile to bude přístupné, pojedu se tam určitě podívat...

a později jsme dojeli k Lázním Kundratice






v rybníku plavala želva! a lázeňáci házeli rohlíky rybám, dosti velkým!










sledoval mě Ještěd: jo, vzpomněla jsem si na LVT!


zde jsem dříve nikdy nebyla a byla jsem na tyto lázně zvědavá, léčí se zde pohybové ústrojí...

Dala jsem tomu koutu dost času, aby na mne zapůsobil a pak jsme jeli dále. A o tom to bude zítra.


nečekejte žádné promenády ani lázeňské šviháky, zato příroda je zde 1a.












14 komentářů:

  1. Ve Stráži jsme byli několikrát právě z důvodu sledování,jak pokračují práce
    na hradě Vartenberk.Mě pustili dělníci i na nádvoří a proto bych se ráda podívala
    dovnitř až bude vše opravené.Přes lázně jsme jenom jeli.Jsou to hezká místa.
    Měj hezký den Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Jitko, v Íčku jsem se nejprve poradila a pak vyšla ke hradu, kde bylo zavřeno a dělníci nikde, jinak bych se tam jistojistě také podívala, na nádvoří je ještě lešení a práce vesele v týdnu pokračují.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, pan z Vartenberka by měl radost, že i na hrad došlo :o) O o těchto lázních jsem neměla tušení...
    U tebe se člověk vždycky poučí!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tohle bylo jen tak na rozjezd, abychom si ten výlet v krásném ránu ,,nastartovali,,. To lepší nás čekalo až pak.( zítra to tu bude ).
      Ještěd je z této strany také zajímavý a manžel ani netušil, kam ho vlastně beru, užívala jsem si nedeštivého dne.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, hezký výlet opět jsem se s tebou podívala,kde jsem nebyla.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, ta příroda pod Ještědem je taková poklidná a ,,normální,, - až je krásná.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Zatím jsem v těchto městech nebyla. Ale v kraji ano. Člověk nemůže vidět všechno,. Proto jsem ráda tvým krasným fotkám a těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já jsem za svůj život už po republice hodně viděla a taky nemohu říct, že všechno. Ale - můžeme se o to pokusit, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Každý výlet s Tebou je zajímavý a baví mne to.
    Měj pohodový den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, a to mám připravené ještě další mnohé, tak snad nám to poznávání Čech a Moravy spolu zde na blogu vyjde až do zimy? Jsi moc fajn návštěvnice. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, jsou to zajímavá místa, ale Ralsko je už nad naše síly a tak do těchto míst ani nejezdíme. Od vlaku je to všude daleko i když příroda je tam krásná. Jen v těchto vedrech nemůžu zatím nic plánovat. Krásně jsi vše nafotila a je fajn, že s manželem ještě můžete vyrážet na výlety autem. Je to pohodlné a nemusí se myslet na spojení domů a hlídat čas.. Přeji vám oběma ještě mnoho krásných společných výletů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, když jsem kdysi jela vlakem do Mimoně a pak jsme s celou partou známých šli nahoru ke hradu Ralsko, to jsme ještě neměli ty zdr.problémy a jak rádi na to všichni vzpomínají.Ovšem nyní se musíme situaci přizpůsobit. No, zatím ještě nevylezu z auta, necvaknu dva snímky a nejedeme dál, ještě si ty dvě hodinky nechám na procházku po lese nebo přírodou a pak se přesuneme kousek vedle...uvidíme, co nás čeká v budoucnu.
      Však ty se naběháš i tak dost!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, další zajímavá místa a spousta pěkných fotek. O těchto lázních jsem nevěděla (ale já toho nevím víc 😀) Měj se hezky, přeji klidné dny 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, víš, co je zajímavé - že se nikdo z komentujících nediví té želvě?
      Já jsem na ni koukala jako na zjevení. Jiřina z N.

      Vymazat