úterý 22. srpna 2023

Letní putování II.

 pokračování - 

Milé KOČKY, v plánu jsem měla takové cíle, aby to pro mne i manžela bylo něco, co vidíme v této krajině prvně a tím byly - Prameny Ploučnice, řeky, u které jsem se narodila. Jak se říká, kterou jsem křtěná.

Chvíli jsem to hledala, ale nebylo to těžké a nakonec jsem si tuto přírodní památku dost užila, bylo tu krásně, jak snad potvrdí mé skromné fotky, manželovi se tu líbilo velice, pohovořil s jedním mužem, který tu se synem chytal ryby na rybníku a další pán opravoval křížek u bývalého mlýna, který byl obklopen dvěma velikými kaštany, rádi jsme se tu zdrželi déle. Ani se nám odtud nechtělo...Dostala jsem zajímavé tipy na další památky v okolí a jednou je využiji.














Jenišovský rybník:






















Studená a čistá voda - inu prameniště:







o pokračování naší sobotní spanilé jízdy poreferuji zítra, milé blogerky.


24 komentářů:

  1. Jiřinko,to je krásné místo,plné zeleně.Byli jsme tady už před lety
    a mám ho znovu plánu,jen nás brzdí tahle vedra.Jsme více u vody.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme právě ta vedra rádi strávili pod korunami stromů, a tam to nemělo chybu. Kdo má bazén, raději se koupe, Tak hezké dny, prý se to má zkazit? Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Nádherné místo, Jiřinko! Z každé fotky je cítit svěžest, šťavnatost té zeleně...
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, výletování si mohu dopřát jen někdy a tak jde vše stranou a dohoníme to jindy. Ale ty mi rozumíš, vím to. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, to jsou krásná místa. Já se v přírodě a u vody vždy cítím jako v ráji. Moc hezké fotografie. Přeji ti Jiřinko, pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, získala jsem u manžela body, že jsem mu ukázala zase jiná místa ve známé krajině. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Děkuji za nádherné fotky, vždy se ráda podívám.
    Posílám pozdravy z dalšího toulání po světě))
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápodobně, Evi, také ráda nakukuji k ostatním blogerkám. Ať se daří. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ani se nedivím, že se vám tam líbilo. Tolik zeleně!!!
    Měj klidný den!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, v lese nebo v krajině je méně tepla, než ve městech. Tak města přjdou na řadu na podzim. Hezké týdny do konce prázdnin. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko tak to jsou moc hezká místa a ta zeleň... Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni a představ si, že tam nelítalo nic, co by nás poštípalo, jaká krása. Posílám pozdravy. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko, měli jste krásný výlet moc hezká krajina.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko a Ještěd na nás shlížel z vrchu. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásná příroda. H

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pěkné. Ta zeleň přírody je přímo léčivá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já mám moc ráda lesní cesty v létě, v zimě, znáš to. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, krásná příroda, taková ještě nedotčená, to mám moc ráda. Roubenku bude zřejmě čekat nějaká rekonstrukce a v tak krásném místě, to bude paráda, tam by se mi také líbilo. Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý to chtěli koupit v nejbližší vsi a udělat tam osvěžovnu a snad i pobočku Íčka, nevyšlo to, koupil to nějaký bohatý člověk pro sebe a hodlá to uzpůsobit na bydlení, tak uvidíme, hlavně, aby to nespadlo.
      To víš, mně se lidi svěřují a povídal mi to pán, co tam opečovával ten křížek. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,to jsou samá krásná místa.Nádherná příroda,tam by se mi moc líbilo.Musím se podívat,kde to přesně je.Zase jsi sem dala úžasné fotky z výletu,děkuju,že jsem se mohla podívat a poznat opět něco nového.Přeju krásný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marťo, podle mapy jsou na úbočí Ještědu tři tenké pramínky, ale toto je hlavní prameniště Ploučnice. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Pro mě jsou to neznámá místa . Moc pěkné fotky Jiřinko, ráda jsem se s Tebou prošla ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, moc ráda jsem tě vzala sebou. Jiřina z N.

      Vymazat