čtvrtek 14. září 2023

Střípky z výletu

V sobotu s datem 9.9.2023 jsme si udělali s manželem ještě jeden výlet, abychom si užili počasí, než se to zkazí a začně pršet, což taky nemusí být špatné, ale to se pak budeme držet doma.

Milé KOČKY, takový výlet probíhá u nás tak, že manžel chce vědět, kam to bude a spokojeně jde spát, já vytáhnu eso z rukávu ( jedno z mnoha ), znova se ponořím do map na internetu, případně do mapy papírové, nastuduji si podrobnosti k návrhu a převaluji se pak dobu, než usnu..., musím mít totiž jasno, kde a co a jak se k tomu nejlépe dostat. Protože druhý den jsem vyburcována manželem a budíkem a funguji na rezervu, než se proberu to trvá a musím mít itinerář a veškeré informace v malíku.

Pak se stane, že hezky jedeme za vyhlédnutými památkami a zajímavými městečky a bác ho, rozkopaná silnice, zákaz vjezdu, objížďka nejméně 20 km a případně na objížďce další problém a už se mi to sype. Manžel vrčí, já jsem vzteklá, ( to při jízdě úspěšně skrývám - řidič musí být v pohodě ), honem vyhodnotím, zda cíl vynechat nebo pro něj podniknout cestu navíc, či ho nahradit jiným cílem někde poblíž.

Takže pro tentokrát vám z výletu ze soboty ukážu jen něco: i tak toho bude dost: a na co nedošlo, to bude třeba jindy? Nebude to poskládáno chronologicky, ale tématicky, mám to na vás vymyšlené!!!

Nejprve jsme se zastavili tzv. na dvě fotky v obci Svatojanský Újezd a zde jsem po ránu vyfotila zdejší kostel, zdál se mi dost fotogenický:

vida, olízly ho sluneční paprsky:

Pak jsem natrefila na jiný poblíž: Vidonice

Následovala kličkovaná po krajině k Jaroměři a zde nejprve ( po letech poprvé ) nahlédnutí do Josefova, což je pro nezasvěcené pevnostní město, něco jako Terezín. Pardon, ale padá tady na mne, jako v Terezíně, stísněnost. Tak jen lehce:

Dále jsem se rozhodla, že navštívíme město, přes které často jezdíváme a nikdy jsem v jeho středu nebyla: byl čas to napravit a navštívit Jaroměř:

Konečně jsem si ujasnila, jak je to s tou Úpou, Labem a Metují a jak souvísí s nádrží Rozkoš...která se kam vlévá a kde.

z Jaroměře se nabízelo kde co, ale já jsem zvolila Českou Skalici: totiž - dlouho jsme tam nebyli

Do Ratibořic byla velká objížďka a tak jsme to namířili na Hořovičky a o tom všem jindy. Také později jsme se ještě několikrát na kratší či delší dobu zastavili a nafotila jsem si v mapě vyhlédnuté cíle, moc jsem si to užila a během pouhých tří dnů se vám, milé blogerky, se vším svěřím.

pozn.: jelikož budu od pátku do neděle tři dny pryč, přečtu si se zájmem vaše případné komentáře po návratu. Děkuji vám za pochopení. Jiřina z N.

1. Jiřinko, to je nádherný okruh, který jste objeli a navštívili. Díky vám, milým blogerkam, já teď vybírám případná místa na nad pobyt na jihu Čech. Hodně míst jsi mi doporučila Ty, také Květuška, další tipy čerpám z blogu od Helenky, také u tebe ve starších příspěvcích. Vybráno mám toho spíš na měsíc než na pouhé čtyři dny....ale vy moje milé blogerky jste pro mě velkým darem, který doporučí, poradí a ukáže. Moc si vás vážím a děkuji za vaše přátelství. Přeji vám šťastné dny a děkuji za vše

1. Jaruško, děkuji ti. U nás se dá na mnohá místa výletovat, je tady spousta zajímavostí, to víš. Pa Jiřina z N.

2. Tak dnes místa víceméně pro mne známá - Josefov i Jaroměř..... Jo,jo k Ratibořicím je teď objížďka - zrovna včera jsem pátrala, kde to vlastně je, protože o tom byla i zmínka v televizi. Já teď ani podle řeky nemohu od nás jet na kole, protože se opravuje Červený most.
    Hezký den!
    Hanka bavi-mne-to

1. Hanko, i tak, s objížďkami, to byl pořádný výlet, nakonec budou ještě dva příspěvky. A fotek byla zase spousta.
      Hani, hodně jsem se tam k vám těšila. Jiřina z N.

3. Ahoj Jiřinko,v těchto místech jsme jezdili loni o prázdninách a moc se nám tam líbilo.Posilam moc pozdravů Iveta

1. Ivetko, udělala jsem si tam po letech radost. Jiřina z N.

4. Jiřinko, Jaroměř mám už několik měsíců v plánu, chci vidět nově zrekonstruovaný obchodní dům - muzeum panem Vávrou, zatím se to nepovedlo.
    Děkuji za tvé fotky a přeji hezký večer, Helena

1. Helenko, celá sobota byla pro mne skvělá, ale ta Jaroměř se mi moc líbila, byla jsem uvnitř města prvně.Ještě bude pokračování v pá+so, v neděli už o něčem jiném. Tři dny budu pryč, tak zas bude od pondělka co sázet na blog. Ahojky, KOČKO a užij si hezky víkend. Jiřina z N.
      Dnes mi není dobře a tak to balím a jdu do kanafasu...

5. Díky za další fotoreportáž)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

1. Evi, já děkuji tobě a ostatním za návštěvu na blogu a přeji hezký konec týdne. Jiřina z N.

6. Jiřinko dnešní místa znám, muž je z Trutnova a jezdíme tudy za vnučkami. Přeju Ti další hezké výlety a hodně zdraví, Lenka
    www.babilenka.cz

1. Lenko, moc děkuji a ty víš, držím palce. ať je líp.
      Za chvíli odjíždím a vrátím se v neděli večer, domácí bude hlídat krb.
      Jiřina z N.

7. Ráda jsem se Jiřinko podívala, v těchto místech jsem byla s manželem na dovolené. Už to bude tak 15 let. Moc si už toho nepamatuji . Ráda jsem si to prohlídla znovu tady, děkuji za kuk, nádherné ♥ V Josefově jsme byli i v podzemí ♥

1. Květuško, potěšila mne tvá návštěva na mém blogu. Jiřina z N.

8. Josefov na mne také působil stísněně, i když náměstí je rozsáhlé, bývalý apelplac. Nevím jak dnes, ale když jsme tam byli, tak dost neupravené. Do pevnosti jsme nešli, jen jsme si ji obešli, ale M. chtěl do vojenského muzea. Budova strašná. Kdo ví, zda muzeum ještě funguje v dnešní době, kdy se názory na tehdejší osvoboditele obrátily.

1. Maruško, ty budovy jsou tam opravdu ohavné, chtělo by to tam opravit a udělat z toho třeba archivy a galerie nebo něco lidského, jak Terezín, tak Josefov jsou divné, ale zajímavé, to jo. Taky to bylo zbytečné, když to tak vezmeš, vlastně velká kasárna.