neděle 5. listopadu 2023

Colmar

 Tentokrát mám velký problém, milé KOČKY, protože o Colmaru se nedá říct nic jiného, než že je to turistický šperk, já to tak vidím,  nikdy by mne nenapadlo, že se tam podívám opakovaně. Tentokrát jsem už na loď nešla, ale zato jsem si důkladně prohlédla tržnici. Taky jsme se šli podívat do katedrály a na podobně atraktivní místa, dost času bylo i na uličky, kde stojí ty jejich barevné hrázděné domy...v určitou chvíli jsme opustily s Helenou hlavní konvoj a chodily samy. Stejně, jak fotím, lítám buď vpředu nebo naopak vzadu a průvodkyni neslyším...

- tak co bych vám z těch mnoha fotek ukázala?

Jedna zajímavost: na kruháči u Colmaru mají sochu Svobody, menší, než v NY, ale, víte proč?



stejné foto z r.2018:





čápi, kteří neodlétají, jsou prakticky všude:



































Už vás bolí nohy?


18 komentářů:

  1. Colmar jsem viděla snad na tisíci fotkách. Snad ho jednou uvidím i naživo.
    Jiřinko, děkuji za tvé fotky a postřehy.
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, naplánuj si to na jaro a dej tomu dost času. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Nádherné fotografie úžasného města. Obdivuji ty domy a hlavně, že je udržují a domy zůstaly krásné a zajímavé a stojí i do dnešní divoké doby. Hezké dny ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, naprosto máš pravdu, tam bezohledně nebourají jako to bylo tady. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Nohy mne nebolí, ale skoro mne z Tvých fotek přechází zrak.
    Paráda, Jiřinko !
    Pěknou klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem ráda, že tě i toto město zaujalo.Ještě to není všechno, co jsem pro vás, milé blogerky, připravila. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Děkuji za další várku nádherných fotek. Budu muset vytáhnout album a prohlédnout si fotky z mého putování Francií. Už si pořádně ani ta místa nepamatuji. Někde mám soupis míst, kde jsme tenkrát byli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, pochlub se na blogu, mně se líbilo při všech zájezdech do Francie a to na různá místa, však je Francie velká, krásná a zajímavá země.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, nádhera kocham se každým obrázkem.Preji krásnou neděli Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, některá místa obdivuji pořádně až doma z fotek, ale i tak to stojí za návštěvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Moc pěkné-domy, květiny a vše kolem. Přeji hezkou neděli.
    P.S. v pátek jedu do Nerátek)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to koukám, škoda, že naše město nemá až tak pěknou pověst, ale Spolana už nepáchne a tak bys neměla mít problém. Já jsem tady náplava, moje srdce bije pro Děčínsko. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krásné a zajímavé městečko.
    Hezký večer Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, taky ti přeji hezký nedělní večer a město Colmar je opravdu největší tahák do Alsaska.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Lezarts
    Autorem známé sochy v NY je sochař, rodák z Colmaru Bartholdi. Proto zdobí tato replika jedenu kruhovou křižovatku. ( autorem vnitřní konstrukce sochy je Eiffel).
    Colmar mám moc ráda, často jsme tam jezdili. Je tam stále co objevovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, čekala jsem, kdo s tou informací přijde první a tipla jsem si tebe nebo Hanku z Kaleidoskopu. Jezdili jsme při každém zájezdu okolo sochy několikrát, než nás Frantíci houkáním vypudili z Kulaťáku a než si všichni stihli něco nafotit a průvodce nám vše o soše řekl.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko krásné, ty domy a různá zákoutí, šuňuňu... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ráda to sem dám, mnozí si to nemohou dovolit třeba kvůli věku a tak se podívají na blogu a co? Manžel po mém návratu ze zájezdu prohlídne fotky a říká - jako bych tam byl. Jiřina z N.

      Vymazat