pondělí 13. listopadu 2023

Dlaskův statek

 Po povedené procházce z Turnova kolem vody jsme došly k Dlaskovu statku a šly jsme na prohlídku - bylo to moc hezké a užily jsme si to. Krásně jsme si zpestřily sobotu a říkaly jsme si: od zítřka zase budeme ty vzorné hospodyňky, hihi. 

Vybrat pro vás fotky mi dává zabrat... Milé KOČKY, musíme se odměňovat, nikdo jiný to za nás neudělá.



Hrubý Rohozec nakukuje:






























prostředí přívětivé, ceny přijatelné, k prohlídce se nabízí i stodola s nářadím ...doporučuji...













nalákala jsem vás k návštěvě? - milé blogerky?


22 komentářů:

  1. Jiřinko,jsem nepozorná,ale teprve teď jsem obrátila kalendář.Žila jsem s týdenním
    zpožděním.Asi tím, že jsme slavili svátek vnuka Tadeáše z 30.října právě tuhle sobotu.
    Já vůbec nevnímám často co je za datum.Procházku jste měly krásnou,pěkně se to kolem
    Jizery vybarvilo.My jezdíme s kamarádkou také vlakem do Dolánek a vždy nás to vtáhne
    na druhou stranu do Vazoveckého údolí a k Bartošově peci.U Dlaskova statku jsme často a
    před Vánocemi se podívám i dovnitř.Jinak je tam expozice po většinu roku pořád stejná.
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, nic se neděje, jsme Češi, tak se domluvíme.
      V některých skanzenech, především v Přerově n.L., mají během roku změny a je hezké to opakovaně navštívit - třeba Velikonoce a Vánoce.
      Ač jsem v Dolánkách byla vícekrát, ve statku jsem byla poprvé. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krása, Jiřinko! Nechala bych se zlákat hned! I jsem u statku byla, ale byl zavřený... Nevadí, procházka to byla hezká i tak.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, překvapilo mě to kapradí kolem náhonu, jak bylo zelené a mohutné. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Dlask tlustozobý byl evidentně úspěšný hospodář, žil si na krásném statku obklopen vycpanými ženami.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásné fotografie Jiřinko. Miluji ty fotografie od vody. Podobně jako Dlaskův statek u Turnova je zařízená i Vísecká rychta v Kravařích. Dlouho jsme v Turnově už nebyli. Od nás je tam mizerné vlakové spojení a musí se přes Bakov nad Jizerou a to člověk stráví hodně času ve vlaku a na toulání městem moc času nezbude. To je na cestování v létě, dokud je dlouho světlo. Teď je moc brzy tma. Děkuji za hezkou podívanou a přeji Ti super den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jezdili jsme kolem Rychty tolikrát a nikdy jsme nebyli uvnitř, Kravaře mám taky prochozené, hledala jsem tam hradby a místní ani nevěděli, že je tam mají.Zato tamní hospůdku U Doušů máme ochočenou hodně.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, moc pěkné fotky, krásná krajina a statek k prohlídce přímo láká. Počasí jste měly jako na objednávku, tak jste si výlet krásně užily. Měj se hezky, zdravím 😀😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bylo to kupodivu celé pěkné. Člověk si musí umět udělat radost. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ahoj Jiřinko, krásné fotky a zas moc hezký výlet.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
  7. Lezarts
    Včera mě bylo odmítnuto publikovat komentář, snad se dnes zadaří?!
    Opět vydařený výlet i počasí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, sešlo se to dobře, nápad, počasí i naše snaha si to užít. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krásné fotky z hezkého výletu. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. To je, Jiřinko nádherná podívaná. Moc krásné fotky. Podzim umí opravdu malovat. Jak se začne ochlazovat, příroda se zahalí do kabátku z teplých barev, než zaleze pod bílou peřinou. Vybrala jsi skvělé výlet i fotky z něho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, snažím se každoročně trefit akci spadaným listím do vhodné barevnosti a povedlo se. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Tak to je moc pěkný výlet a ta příroda ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, okolo Turnova a Malé Skály je to moc hezké a pro každého se tam něco najde. Na sobotní výlet vlakem jako dělané.Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko tam muselo být hezky, působí to tak mile. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, pro tebe by to byl dobrý výlet, třeba i s vnučkami. Jiřina z N.

      Vymazat