čtvrtek 16. listopadu 2023

My čtyři

 Jedná se o mne, moji postel, moji rýmu a můj kašel, milé KOČKY. Nedávno se mi díky viroze podařilo několik dní lenošit v posteli a ve společnosti zajímavých knížek se dostavily i zajímavé myšlenky. No, vážně!!!

Nemuselo to být nutně díky čtivu, ale napadlo mě, že u nás byla zrušena vojenská povinnost pro chlapy a asi díky za to, jenže - jsou tady v Evropě a také nedaleko Evropy lidé, kteří učí už docela malé děti zacházet se zbraněmi a přinejmenším sestrojit nějaký ten Molotovův koktejl se prý hoši učí pomalu ve věku dětí u nás chodících do školky, zatímco naši chlapci neumí ani zapálit ohýnek. Což jsme my, pamětníci, uměli jako nic. 

My tady dětem do 6 let čteme pohádky, Malého prince, Kocoura Modroočka, Broučky a já nevím, jaké jiné krásné příběhy a oni krmí děti nenávistí a nesmysly o pannách, které je v nebi čekají, když se obětují?! A jejich šéfové si v pohodlí a bezpečí užívají luxusu - mnohdy za nemalé peníze, které jim poskytuje Evropa?

Napadlo mě, krom jiného, že kdyby díky nějakému konfliktu vypnuli proud, kde by si zájemci asi vygůglili, jak se co dělá a kde by našli obživu, když neumí chytit rybu, nebo zajíce?

Taky mě napadlo, kam vojsko dalo všechny ty flinty a jiné takové pistolky a kvéry, když už chlapi na vojnu nechodí, zatímco po Africe a Blízkém Východě se producírují mladíci s kalašnikovy a zjevně si s nimi vědí rady. Některé myšlenky, které mě navštívily v té době, ani psát nebudu, aby mě někdo - jak je tady zvykem - nepodezíral ze šíření poplašných zpráv. Ono poplašné zprávy už tu proběhly a třeba množství manifestací pro Palestinu mě dost zarazilo, přiznám se!.. po událostech v posledních dnech. Kdy například na Václaváku, pod ocasem, nějaká Maročanka brebentila arabsky kdo ví co!

Nerada bych, abychom se chovali jako pověstný pštros s hlavou v písku. To si mohou dovolit malé děti, zakrýt si ručičkami oči a předstírat, že je nikdo nevidí!

Jak ráda bych se v úsudku mýlila, milé blogerky.



Jo, kdyby mě za mé nápady zavřeli, věřím, že byste mi některá ráda poslala bábovku zapečenou v pilníku. Díky.

Tak mě napadá, kolik křesťanských kostelů a synagog dovolí jinověrcům v arabském světě postavit?


10 komentářů:

  1. Jiřinko, myslím, že si to napsala přes. Proti této mentalitě se dá bojovat je těžce, možná vůbec. Západ je přijímal jako chudáky a teď si ho chtějí podrobit. Jistě takoví nejsou všichni...
    Sama znám pár lidí z arabského světa, syn má na VŠ úžasného učitele - jsou to lidé vzdělaní, kultivovaní a hlavně respektující hodnoty jiných lidí, jiných náboženství a kultur.
    Moc tě zdravím a přeji rychlé uzdravení! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, to je právě to, co mne děsí, že těch vzdělaných a kulturních lidí není málo, ale na ty primitivy nemají žádné páky. Sedíme na sudu prachu, jen škrtnout. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Slyšela jsem teď v poslední době spoustu komentářů, rozhovorů na téma současnosti. Ale těžko se člověk dokáže ve všem vyznat, pochopit souvislosti i když svůj názor na to má. Nějak se to zvrtlo.
    Měj klidný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, hodně lidí to bere, jen jako že někde se něco děje, ale máme to za dveřmi. Léta se tímhle docela zabývám a stejně je mi to málo platné. Izrael vznikl jako stát 3 měsíce po tom, co jsem se narodila, a co tam ti lidi dokázali za tu dobu vybudovat a ti ostatní okolo? nic moc. Práce a úsilí, to je to, co by museli předvést. A proč je ostatní arabské státy nechtějí?
      Jiřinaz n N.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Bohužel moderní techniky umí ještě lépe manipulovat s lidmi, jejichž vzdělanost se moc nerozvinula.
    Moje moudrá tchýně už v 90 letech říkala: Vyspělé státy se diví, že blízký východ a africké státy vyvolávají konflikty, když jim tam ve velkém prodávají zbraně! ( Což je pro každý stát velice lukrativní) Snad si myslí, že si je dávají v muzeu pod sklo a chodí se na ně jen koukat?!
    A my vymřeme díky pohodlí:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to samé na Balkáně, prostě drogy, zbraně a prostituce prý přinášejí zisky, tak bodeť by se toho někdo jen tak vzdal. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, tahle doba je dost zlá, docela se bojím, co ještě může následovat. Raději o tom nepřemýšlet i když strkat hlavu do písku prostě také nejde. Měj se hezky, pá 🍀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, určitě bych nechtěla, aby moje vnučky musely poslouchat nějakého bradatého starého kozla, co musí nosit a jak se chovat ...Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, toto je vážné téma a když se zamýšlím, tak mám strach z budoucnosti, jaká asi čeká naše vnoučata...zlaté časy, kdy to stálo za starou Belu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ten strach mám už mnoho let a s kamarádkami si říkáme, jestli by se k nám ten arabský svět choval tak přátelsky, kdyby to bylo obráceně.Třeba Vietnamci si hledí kšeftů a nijak nezasahují do dění ve státě ( asi platí daně? ) a nemám z nich pocit ohrožení .
      Jiřina z N.

      Vymazat