sobota 11. listopadu 2023

Vinice

 Tady se se zájezdem do Alsaska asi rozloučíme, milé KOČKY? Hrozí totiž, že by to byl nekonečný seriál a to bych, upřímně, nechtěla.

Takže se dnes, na závěr, vydáme na místa, která v Alsasku vidíte všude a to jsou vinice. Nevím, jak vy, ale já mám vinice a jejich řady ráda i tady u nás, dobře se to fotí a pokud není problém, třeba zdravotní,  i to víno potom dobře pije.

V době našeho zájezdu byly už hrozny převážně sklizené a listí se barvilo do žluta, někde mělo i více barev. Co na tom, že se schylovalo k dešti, chvílemi mžilo...










a jinde:






Otevřete si lahvinku, třeba i moselské, je to jedno...udělejte si kohouta na víně, něco vypijte při vaření a bude vám hezky...milé blogerky.


 

14 komentářů:

  1. Jiřinko, vinice miluji v jakékoli roční době!
    A děkuji za návod na hezký den, jen nemám toho kohouta. Leda bych zašla k sousedovi, on má dva!!! Chytrák - městský policista...
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak ať ti dá toho tlustějšího, línějšího, aby měl nějaké masíčko.
      Ty by sis s ním poradila. Moje mamka dělávala kohouta s nádivkou.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Hezky se na Tvoje fotky s vybarvenými vyrovnanými řadami dívá.
    Pěkně jsi tento seriál z Francie zakončila. Byl moc hezký. Nebyla jsem tam, takže mne to hodně bavilo.
    Pěknou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji ti, snad to stálo za kliknutí. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Pohled na vinice je hezký.Víno nepiju i bez něj je mi hezky,o víkendu mě čekají rodinné sešlosti.Jiřinko,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já od r.2017 taky nepiju, ale předtím jsem si dvojku vína občas dala. Manžel je odjakživa nepiják, nekuřák - a tak nemám nikoho, kdo by mne inspiroval. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásné záběry Jiřinko. Vinice jsou opravdu fotogenické.
    Dneska otevíráme za chvíli Svatomartinské🥂
    Jinak včera jsme byli u vás v Aroma a opět jsme přijeli domů nadšeni. Už jsi tam byla ???
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, přiznám se, nebyla. Svatomartinské jsem léta v tento čas kupovala - do košíku pro zetě toho jména.Letos to oslavíme až 25.11.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Už jen po shlédnutí Tvých fotek, je mi blaze!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, od Mosely jsem si vezla lahvinky s černou kočkou...ale tentokrát žádné víno, jen sýry. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Dnes by chtěl být každý druhý vinohradníkem a různé pořady nejen v klasické TV ale i na YouTube se jen hrnou. Je škoda, že vám zájezd nenaplánovali na dobu, kdy by se dala udělat degustace hroznů přímo na vinici. Já pěstuju taky malinko, ale hlavně stolní na jídlo. Z nákupů mnoha odrůd v předešlých letech mi nakonec zůstala a plodí jen odrůda jedna a už mě to tak odradilo vzhledem i k letošnímu nákupu, kdy ty výsledky taky zrovna moc dobrénejsou, že už více než mám pěstovat nebudu. Zajímavé fotky, třeba to příště někde jinde bude i s bobulema.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za názor, když jsme byly s Janou na zájezdu u Mosely a Rýna, tak byly hrozny ještě na vinici a to se fotilo lépe, hlavně ty modré hrozny, ovšem teď už byl vysoký termín.Možná někde měli pár hroznů na pozdní sběr nebo ledové víno, co já vím.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. I když je docela nevlídno, fotky jsou super. Také mám ráda vinice. Jo dostat ze země vínečko je pěkná dřina. Vinohrady ve stráních na kamenných kaskádách se ošetřují převážně ručně. Tak na zdraví.

    OdpovědětVymazat