úterý 19. prosince 2023

Kolem vody

 Aby si Pasov člověk pořádně prohlédl, nepotřebuje mnoho času, je to město krásně zachovalé, ale poměrně malé, plné kostelů i zajímavých domů, ovšem procházka kolem Innu a posléze Dunaje a k soutoku, to prostě musí být.

Nikam, milé KOČKY, dnes nemusíte, já vás tam ráda vezmu a uděláte si představu, ty z vás, kdo ještě neměl tu možnost tam nakouknout v čase adventním: ostatním třeba připomenu hezké chvíle při návštěvě tohoto německého města.









tady byla bariéra: dál jít nešlo pro vysoký stav vody v Innu: a přitom odtud bývají krásné výhledy a fotky, tak třeba jindy...






dva snímky od Dunaje:






soustok tří řek:













Už zítra tu bude pokračování:




22 komentářů:

  1. Jiřinko, nebyla.jsem tu v čase Adventu, ani v jiném čase, proto jsem se nechala ráda provést tímto krásným městem. Určitě se sem s tebou zítra vrátím.

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko, moc ráda jsem se podívala. A těším se na pokračování.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jestli udělají podobný zájezdík o velikonočním čase, jedu. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, ráda jsem se s tebou prošla a těším se na pokračování Přeji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
  4. Hezké město to je ! Pěkně jsi mi ho svými fotkami přiblížila, takže se těším na ty další.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Lezarts
    “Innu”, byla tam velká voda:-)))
    Podobně zajímavý soutok, pouze dvou řek, je ve Šteyer - také velice krásné město!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je taky takový krásný soutok v Berchtesgadenu. Jedna řeka bílá druhá zelená.

      Vymazat
    2. Renátko, ve Štýru jsme byli na adventním taky, dokonce už dvakrát, ale ne letos, a mají tam na soutoku prám a na něm svítící Betlém a pokud nezapomenu, někdy ty fotky vylovím a ukážu. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Pasov měla v nabídce cestovka co s ní jezdím i s plavbou po Dunaji a večerním ohňostrojem. Jenže se ukázalo, že na lodi je nutné dokoupit i ne zrovna levnou večeři, takže zájem o výlet ustal a nakonec byl stažen definitivně.... takže Pasov jsem neměla tu čet vidět na vlastní kukadlice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, ale vyjde ti to jindy a ne v době, kdy je v korytu řeky spousta vody a silný proud, to nebylo pěkné.Ta loď vypadala, že bude ve Vídni nebo v Bratislavě za chvíli, já bych na to nevstoupila při takovém stavu vody.A to umím plavat.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Hezké fotky. Nejvíce se mi líbí to, jak se v hladině té vody zrcadlí celý kus města. A ty budovy jsou také nádherné. Já v pasově vlastně nikdy nebyla. Tedy vlastně ano, ale jen jsme tudy projížděli, takže se to nepočítá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem tam byla před nějakým časem s Janou, spali jsme v hotelu U Bílého zajíce nebo tak nějak a druhý den jsme měli prohlídku města Altöting a hradu a města Burghausen a někteří se celý den máchali v Bad Füsing.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, to jsou zase moc hezké fotografie. U vody je vždy krásně, viz dokazují Tvoje fotografie. Město je to hezké a zajímavé. Děkuji za hezkou podívanou. Přeji Ti krásné dny a těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, v tomto případě se dalo za jeden den dost prohlédnout, ale jsou místa, kde mi to vadí, že tam jen jeden den máme k dispozici.Přeji ti klidnou dobrou noc.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Evi, díky, ráda chodím mimo jiné i na tvůj blog. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Pasov je určitě zajímavé město, docela známé, ale nebyla jsem tam. Na vánoční trhy jsem vytrvale jezdívala do Vídně a do Pasova to bylo daleko. Město bych si raději prohlédla v jiném, lépe letním čase a hned se nabízí kontrolní otázka: Město na soutoku tří řek, kterých? šup, šup... 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DUNAJ, ILL a ILZ :-))
      Pasov je krásné město, první, které jsem nejprve na podzim na západ od našich hranic navštívila a pak se sem vrátila opakovaně v různých časech. O Velikonocích jsem tu ale nikdy nebyla........hezký zbytek adventu všem.
      Jiřinko, zítra napíšu mail. Díky.
      Eva

      Vymazat
    2. omlouvám se - překlep - řeka INN nikoli ILL

      Vymazat
    3. Hani, já je v článku jmenuji všechny tři a na snímku, kde jsem vyfotila pohlednici, jsou taky. Uznávám, že to moc k přečtení není. Jiřina z N.

      Vymazat