pondělí 18. prosince 2023

Poslední letošní

 Jako poslední letošní adventní zájezdík jsem si s mojí sestrou Helenou dopřála výlet busem do Pasova. Nebyla to moje první návštěva v tomto pěkném městě, kdysi jsem tu byla s rodiči a dcerou, ale to bylo, tuším, v devadesátých letech a později s Janou, jako součást vícedenního adventního zájezdu, tudíž jsem nyní mohla fungovat téměř jako sestřin soukromý průvodce, hihi.

Tedy - v sobotu, 16.12.23, jsme si udělaly výpravu do vánočně vyzdobeného města na Dunaji, místa, kde se stéká Dunaj, Inn a říčka Ilz, překvapilo mne množství vody v Dunaji i v Innu a dokonce se čekaly nějaké záplavy, neb u mnoha vchodů do níže položených domů byly pytle s pískem, ulice byly poblíž toků opatřeny zátarasy a zákazy vstupu. Po ránu se nad městem vznášela jakási mlha nebo mračno, které se později téměř rozplynulo a po 15té hod. se na nás dokonce přišlo podívat sluníčko...To ovšem nic neměnilo na tom, že se se nám tu líbilo, protože nepršelo a teplota byla mírně nad nulou. Užily jsme si jak památky, tak trhy na mnoha místech města, posezení v pěkné kavárně, krátkou návštěvu hezky vyzdobeného obchodního domu, procházku po březích obou velkých řek a nakonec i pohled na soutok. Zdejším kačenkám chutnal i náš český chleba!












výzdoba na stromečku před jedním obchodem:





Krásný bude interiér katedrály sv.Štěpána, který je nyní opravován, čištěn a restaurován a už nyní slibuje úžasné dojmy. Brzy vás seznámím s částí jeho interiéru..

Také pohledy z busu při odjezdu z města potvrdily, že návštěva Pasova nebyla marná. Fotek jsem tradičně  pořídila docela hodně a tak vám je, některé, s dovolením, ukáži postupně, na pokračování. Bude několik dílů...

Milé KOČKY a to je z mého cestování pro letošek všechno, pokud ovšem nestihnu něco ještě tady - u nás.

23 komentářů:

  1. Ve městě mají pěknou výzdobu,ale té vody v Dunaji,to by mě dost děsilo.Ona i Jizery z těch deštů je na některých místech po okraj
    Jiřinko,hezký poslední předvánoční týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, zrovna jsme si se sestrou říkaly, spadnout do Innu nebo Dunaje, ač umíme obě plavat, ale ten silný proud ledové vody a v kabátě s batohem na zádech, to by asi špatně dopadlo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko opět zajímavý výběr fotografií. Některé ty ozdoby jsou takové netradiční. Ty umělé pravidelné umělé stromky mě moc neoslovují, ale je to teď móda. Těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, stromky a ozdobené měli před obchody a nikdo jim to z nich nekradl, fotila jsem tyto ozdoby právě proto, že jsem takové ještě neviděla.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, myslela jsem na tebe a jsem ráda, že se výlet vydařil!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, povedlo se a to krátké zastavení ve Freyungu taky stálo za to. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. V Pasově by tě měli pasovat na rytířku adventních výletů :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, škoda, že to netušili, mohla jsem mít zážitek. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tak zase hezké nakouknutí do adventní atmosféry. V Pasově jsem nebyla, takže každá fotka pro mne dobrá.
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dá se to hravě obejít za jeden den a zkusím tam ještě někdy zajet a jít nahoru na pevnost. Odtud by mohl být dobrý výhled na město. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    V Pasově jsem byla naposledy v 68, zkusím to zopakovat:-))) Je to hezké město, dík za připomenutí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vida, Renátko, jak se ti trefuji do vkusu. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, opět skvělý výlet. Dokonalá adventní nálada. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to jsem chtěla sestře udělat nějaký adventní výlet. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Pasov mám moc ráda. Naposledy jsem byla v bazilice na vánočním varhanním koncertě. Já býka v sobotu na výletě v Drážďanech a bylo to moc fajn.

    OdpovědětVymazat
  9. Zapomněla jsem se podepsat. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, do Drážďan jezdím raději mimo adventní čas, ale už jsem tam byla vícekrát i o Adventu, nejhorší je to - když se krájí štola. Stojíš na jedmé noze a ještě není tvoje.
      Sestra byla v Drážďanech týden předtím a nyní prohlásila, že se jí Pasov moc líbil.
      Uvidíme se tu i zítra?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, v Pasově jsem kdysi byla, ale ne v předvánočním čase. Byli jsme tenkrát se známými na dovolené a udělali jsme si tam jen krátký výlet. Město se mi líbilo. Zdravím, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na to, že jsem tam byla potřetí, jsem si pořádně město prošla až teď. Hezké předvánoční dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Avokádo už máme taky doma, v Tigeru se dá najít snad ozdobicka úplně čehokoliv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janino, já mám za celý dlouhý život tolik ozdob, že snad už žádné kupovat nemám, ale někdy neodolám. Vždy se něco taky rozbije, tak doplňuji.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko další pěkný výlet... Máš to spočitané, kolik jsi jich letos absolvovala ? Opatruj se, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, počítala jsem to nedávno, na přání mé sestry a došla jsem k šílenému číslu 14. To nebylo nikdy předtím a nebude už nikdy potom. A to v tom jsou i delší - jako Irsko a Slovensko.Přálo mi štěstí.
      Zato mi letos často pršelo, jako by to chtělo zjistit, jestli jsem odolná a vydržím i nepřízeň počasí.
      Jiřina z N.

      Vymazat