sobota 23. prosince 2023

Výročí

 Dnes, v předvečer Vánoc, máme v rodině několik výročí - jedno z nich je veselé - sňatek mých rodičů 23.12.1947 a to druhé smutné - úmrtí blízké osoby 23.12.1977, ale to je život a já si dnes zavzpomínám i na nějaké další události v rodině s tímto prosincovým dnem. Třeba na to, že jsem sobotu před Štědrým dnem léta chodívávala  s vnučkami na téměř celodenní výlet po Praze.

Nebo na to, jak mi kominík do uklizeného bytu v domě shodil saze na Štědrý den ráno...a nacházeli jsme je za trámy ještě v létě...

Milé KOČKY, jak se vám líbí tahle fotka převedená do černobílé?


Ani jsem netušila, když jsem se pro ni před několika dny rozhodla k předem připravenému článku, že se bude tak hodit.

20 komentářů:

  1. Jiřinko tato fotka je úžasná. Černobílé fotografie bývají mnohdy ostřejší a výraznější a na Tvoji fotce je to jasně vidět. Je to parádní, doslova výstavní, fotografie. Přeji Tobě , manželovi i Tvé rodině krásné Vánoce v pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško a já si přeji, abys byla zdravá a Vánoce jste prožili v pohodě. Je to poslední dobou hodně náročné a držím palce, ať to zvládnete. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Věci se prostě dějí... Jiřinko, děkuji za tvé vzpomínání, i my máme jedno smutné výročí - 23.12. zemřela manželova babička, měla jsem ji moc ráda...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, kupodivu znám několik mně blízkých, kterým zemřeli manželata právě v době svátků a nemají rády Vánoce.
      Já to beru, jak to jde, proč by mělo být lepší zemřít, třeba když kvetou tulipány?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Tak ty saze, to by mě asi švihlo. Ještě, že máme krb zazděný :D.
    Fotka je moc krásná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to byl zážitek, i to dítě začerněné, pobíhající sazemi v postýlce, zatímco jsem kecala venku s kominíkem, jsem myla asi hodinu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, přeji ti klidný zbytek adventu a pěkné vánoční svátky s rodinou.
    Z Moravy zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, zdravím na Moravu a všechny hodné Moraváky. Jsi hodná, že sis na mne vzpomněla. Užijme si tento čas. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Perfektní fotka !
    Poklidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, počasí dnes aspiruje na nejhorší v roce.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    I takové Dny jsou, Vánoce “ nevánoce”.
    Fotočka by byla hezká zarámovaná a pověšená na zdi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, dík. Dnes je nejlépe pod dekou v posteli.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko, krásná fotka.Posilam moc pozdravů Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, já tobě nazpátek přeji teplo, klid, pohodu.
      Jako i ostatním blogerkám a blogerům.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Fotka je to pěkná a mnozí znalci kladou černobílou fotografii nad tu barevnou... Někdy kvůli úmrtí v rodině člověk pak nemá chuť slavit Vánoce. Moje teta zemřela na Štěpána a člověk si to pak zafixuje, i když přijde na hřbitov v létě.
    Přeji Tobě a vaší rodině klidné a spokojená Vánoce a zdravím "z našeho kraje". 🎄😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, lidi jsou na události rozdílně vnímaví a citliví.Já sice se za citlivou považuji, ale žít se musí dál za všech okolností a sloužit živým.
      Pozdravy letí za tebou na krásnou Moravu. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Černobílé fotky mají vždy své kouzlo ♥ já co umřel manžel vánoce nemusím, letos jsme ještě měli vnučku na Jipce, naštěstí ji pustili, tak snad u štědrovečerního stolu bude vš v pořádku ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, listopad a prosinec bývají na nemoci divné měsíce, ale snad se vše zase spraví, musíme doufat.
      Poklidné dny u stromečku ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, fotografie je nádherná. Vánoce jsou takové dojemné období, kdy člověk vzpomíná, když má už něco za sebou. Už to není o těch dárcích, ale o tom děkuji. I když já dostala teda dárek, který mě totálně dostal a není to o ceně, ale o tom, že bych si lepší ani sama nevybrala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, to ti moc přeji. Já jsem zastánce dárků po celý rok. Jiřina z N.

      Vymazat