pondělí 8. ledna 2024

Přírůstky

 Škoda, že už jsem dočetla knížku Ladislava Zibury, kterou mě podaroval zeť ( Ježíšek, pod stromeček )  - pojednávající o cestě do Compostely. Je to jedna z mnoha jeho knih a velmi dobře se čte, jako všechny jeho knihy, které jsem doposavad dostala.

O putování do Compostely a k oceánu kousek vedle jsem četla i od jiných autorů a autorek, kteří si tuto poutní cestu naordinovali. Když jsem před lety navštívila Vezley, tak nám bylo řečeno, že i odtud se chodí do Compostely.

Tento mladý spisovatel nestíhá chodit a psát o těch trasách knížky tak často, jak by se mi líbilo.

Znáte  tohoto spisovatele a jeho knihy - milé KOČKY?


Také jsem krom jiného dočetla před Vánocemi knihu Domek v Irsku, ale čekala jsem od ní víc ( o Irsku ). Na mne to byl slabý odvar a nebála bych se to nazvat slaďákem. Kniha byla půjčená z knihovny a první od této autorky v mých rukách. Koukala jsem, že knih už napsala hodně a netuším, jestli najdu odvahu si něco dalšího od ní přečíst.




27 komentářů:

  1. Jiřinko, knihy od pana Zubury znám, je to super čtení.
    Domek v Irsku a podobné knihy jsou asi jen oddychovka...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám p.Zibury všechny knihy - ale ty od Caplinové jsem tedy hodnotila správně, i když jsem zatím četla jen jednu. Krásný večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jirinko,Domek v Irsku jsem dostala od kamarádky k narozeninám a ano,je to slaďák.Přečetla jsem si jí,ale raději čtu jiné knížky.Nicméně jako oddychovka dobré.Přeju ti moc krásný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, dalo se to číst a hlavně, byla jsem nemocná a v posteli to udělalo dobrou službu.
      Ale mám v oblibě jiné. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Se Ziburou jsem slyšela hodně rozhovorů, ale nečetla nic.Lákavé čtení. Tuto cestu do Compostel, bych ráda absolvovala, ale vzhledem k mé kondici, už to bude asi v jiném životě:-)))?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, že bychom se vypravily spolu, ale to by byly dva roky prázdnin.
      Kamarádky dcera to s přítelem ( Francouzem ) šla a donesli si miminko, takže asi nejen pochodovali.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Lezarts
      Souhlasím, že u mě by to také bylo, už jen na ty 2 roky prázdnin:-)))

      Vymazat
  4. Jiřinko, knihy od tohoto mladého muže se čtou krásně,znám.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já mám ráda jeho laskavý humor. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Od Zibury jsem nečetla nic, ale slyšela nějaké rozhovory. Musím se v knihovně po knížkách poohlédnout. Od J.Caplinové jsem si sem tam něco přečetla a vnímám to jako takovou oddechovku.
    Hezké pondělní odpoledne Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mám podobný názor - Ziburu zkus, jestli máš ráda cestopisy. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Díky za inspiraci - dám si Ladislava Ziburu do čtecího seznamu :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, zatím jsem všechny jeho knihy dostala darem. Ještě, že bývají Vánoce.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Máš hezké čtení. Já jsem dnes pročítala ročenku Mandava, kde je zajímavý článek o archeologickém výzkumu, který probíhal na Lužickém náměstí. Je to docela zajímavé. Jiřinko, přeji Ti krásný zbytek dne. Pa. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, neumím si představit, že bych neuměla číst. Klidný večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, prvního autora neznám. Druhou autorku ano, jinou knížku, ale napsala jsem úplně stejné hodnocení, jako ty "čekala jsem od té knížky víc" :-) Byla to oddechovka a romantický příběh, jen mi také chybělo víc informací o Japonsku a čajovém obřadu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já jsem po té knize sáhla, protože jsme byly s vnučkou v létě v Irsku a nějak jsem měla dojem, že se dozvím kdo ví co důležitého a nic.
      Ale nevadí. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, oba spisovatele znám, od Zibury už jsem přečetla knih celkem dost, ale tuhle si určitě v knihovně zarezervuji. Domek v Irsku je hodně holčičí čtení, naposledy jsem přečetla Cukrárnu v Paříži a teď zase zpátky k detektivkám, pá 🙋‍♀️😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak jsem přičichla k jinému žánru a ráda se vrátím k těm svým oblíbeným.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko Ziburu neznám, ale dcera určitě ano jelikož hodně čte :-) Díky za komentík no vidíš alespoň máš kožíšek já nemám žádný 😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, z našich mladých spisovatelů se mi líbí nejvíc. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jo a jestli nevadí přidala jsem si Tě mezi přátelé. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vítám a doufám, že nebudeš litovat. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Do Compostely bych nedošla a fyzicky ani nevím, jestli bych zrovna tam chtěla. Ale Zibura je dobrý, dobře se čte a teď je v kurzu. Ale on i Neruda a Jirásek byl svého času také v kurzu, tak uvidíme, tedy my už těžko, jak to nakonec dopadne. 😉 Jo a do Compostely se chodí i z Jeseníků, kdyby někdo chtěl, mohu napsat přesné místo. Chááá.... 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ty se nezdáš, už jsem popis této cesty z různých míst Evropy četla od několika lidí a od dcery kamarádky jsem slyšela popis ( stručný ) a lákalo by mě to, ale v mém věku to nehrozí.Ještě tak před 25 lety...a se správnou partou?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Ziburu bych také ráda vyzkoušela. Taková putování lákají moji dceru, letos by chtěla jít Stezku Českem, tak uvidíme. Koupila jsem jí k vánocům nějaké knížky na toto téma. Jinak Julii Caplinovou mám ráda, prokladam jejími románky thrillery a detektivky. Přeji krásné, lednové dny 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, hlavní je, aby knížka pobavila a nebo poučila, já mám určitá oblíbená témata a nikomu neberu jiná, čtu docela hodně celý život. Měj se krásně a hodně pěkných knih ti přeji. Napiš pak, jak se dceři šlo a co zažila. Jiřina z N.

      Vymazat