pondělí 22. ledna 2024

Spontánní výlet

 Byl pátek, 19.1.24, udělalo se hezky, modré nebe , sníh, mrazejk a sluníčko mi dodaly sílu a ve 13 hod. jsem hupsla na bus a zajela do Liběchova, že si taky jednou nafotím něco se sněhem. 

Milé KOČKY, za bus nyní jako starucha platím docela přijatelné jízdné, ale ještě by mohli ty sprosté a nevychované mladé vozit v přívěsu, aby člověk neslyšel ten jejich slovník. Vole, vole bylo to nejslušnější, co povídali. Holt to byla hodina, kdy jedou učni domů - pátek odpoledne, co byste chtěly.

Liběchovský zámek je od povodní stále v tristním stavu a některé sochy na podstavcích v parku chybí, netuším, zda jsou někde ,,na léčení,, - nebo co se s nimi stalo.

Za hodinu v Liběchově se začalo zatahovat a tak už jsem křížovou cestu nahoru ke kostelíčku nešla, nechám si to na jindy, taky, až tam nebudu sama. Po návratu jsem se stavila ještě v knihovně a půjčila jsem si nějaké čtivo, koupila dva lístky na divadelní představení a za tmy dorazila domů. 

Nyní se s vámi podělím o zážitky -

starý tis:



starý platan:




zámek z parku:














nakoukneme oknem:


sochy okolo zámku:





milé blogerky, zítra přinesu pokračování...





18 komentářů:

  1. Jiřinko, nadělila jsi sama sobě pěkný výlet 👍Nad slovníkem omladiny občas žasnu, většinou děvčátka 😱

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já je nechápu, kolikrát tak hezká děvčata a slovník jak z chlíva.
      Výlet to byl jen krátký, ale udělal mi dobře na duši. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, chtěla jsem se tam podívat v červnu, když jsme byli v Roudnici, ale nakonec to nevyšlo. Vybrala sis krásný den. fotky jsou nesmírně romantické.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, poprvé jsem tam byla kdysi, odhaduji v r.1983? to tam byly krásné prohlídky. (stejně jako kdysi v Benešově n.Pl - než to vyhořelo )
      nyní je to smutné a kdo ví, zda se něco pohne k lepšímu
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Moc hezké fotografie. Zámek znám, jen od té doby, kdy jsme tam byli my, se vůbec nic nezměnilo k lepšímu. Škoda tak krásné stavby. Měj moc hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, povodně se podepsaly a pak i noví majitelé a ti, co jim to prodali? kde je nějaká zodpovědnost a takových objektů tady je...Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko hezký výlet a pěkné fotky. Ticho, klid a jen se kocháš krajinou, stromy, stavbami. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, pokud neznáš dřívější, lepší stav, tak to, cos napsala, platí. Nahoře od kostelíka jsou krásné výhledy, tam se podívám zas jindy. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Krásné počasí, nádherné fotky a požitek čtenářů ze svých křesel!
    Škoda, dnes počasí je se šedou oblohou:-(((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, zato dnes jsem strávila hodiny s knížkou pod dekou, ale mohu už ji vrátit a půjčit si něco nového. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásné fotky. Taky byl v pátek u nás zimní den, která sváděl k focení. Modrá obloha, slunce, sníh..............
    Pěkné pondělní odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, u vás je tak hezky, ráda bych se tam zas, po delší době, podívala. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, den jako malovaný což se o zámku teda říct nedá. Třeba ho ještě čekají lepší zítřky. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bylo by to fajn, kdyby se některé stavby kolem Mělníka opravily. Ale ty peníze!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Zámek i křížovou cestu už mám dlouho v plánu.Vím,že je ve špatném stavu,ale s
    tou modrou oblohou vypadá dobře.Láká mě pořád.
    Jiřinko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, my jsme s Janou nahoru před časem kolem křížové cesty šly a u kostelíka jsme se byly podívat a existuje účet, na který se dá přispět na opravy tohoto zdaleka viditelného kostela. Ty vinice pod ním se taky dobře fotí, stejně jako výhledy přes Labe k Řípu.
      Teď se mi tam samotné nechtělo, už bylo dost hodin a v šeru se dolů klouzat na zmrazcích?Mám své nohy ráda vcelku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko krásné fotografie, ty sochy se sněhem... Romantika. Pa Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, díky, byl tam klid a to jsem v tu chvíli potřebovala.
      Jiřina z N.

      Vymazat