pátek 22. března 2024

Kousek vedle

 pokračování-

Z Kadaně jsme se přesunuli po Karlovarské silnici do Evženiných Lázní, kde jsme se najedli a pak si udělaly ( my tři Grácie ) procházku lázeňským parkem - no, když kvetou lípy, je tu hezčí pobyt!!! - ale i tak to stálo za to. Následoval přejezd na náměstí v Klášterci n.O. a tady jsme si dopřály ( bez mého manžela ) procházku městem, kolem Ohře, kolem zámku a pak už nás čekalo otočení se k domovu.

V povodí Ohře bývala spousta hradů a zámků a je to příhodné místo k výletům...




 
 něco pro Vendy:



oblé tvary:













jarní pozdrav vám všem z těchto pidilázní: milé blogerky...


tady byl koncert - od zamilovaných žab:



Pár snímků z Klášterce z náměstí a od zámku:





Naproti kláštereckému zámku byla po roce 1650 postavena raně barokní sala terrena, neboli přízemní či zahradní sál. Jejím autorem byl italský stavitel Rossi de Lucca.
Stavba má terasu a arkádovou chodbu a je zdobena sochami vynikajícího sochaře Jana Brokofa.






A jak to, milé KOČKY, dopadlo cestou? krom toho, že jsme chytili dvakrát déšť? zítra tyto otázky zodpovím!

24 komentářů:

  1. Jiřinko, krásná místa si vybrala, jako stvořená na jarní procházku!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tam už to znám docela dobře, snad jsem to naservírovala kamarádce pořádně. Původně jsem je chtěla vzít ještě do Ostrova n.O., ale už se zase přihnaly mračouny a tak jsme se dali na ústup. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,děkuji za seznámení.Jsou to krásná místa.Mám je v plánu navštívit,protože
    jedeme do té oblasti na pár dnů na jarní dovolenou.Už jsem moc natěšená.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak nezapomeň obj. pěkné počasí, to je základ. Hezkou dovolenou. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, to byl krásný výlet , o těchto lázních jsem neměla tušení a ta procházka parkem už se těším až začneme vyletovat jako první jedem v květnu na tři dny do Třeboně.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, Třeboň a Jindř.Hradec jsou moje oblíbená města. Pěkný zážitek ti přeji.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Bezvadný výlet jsi naordinovala. Místa k okukování jako stvořená. Fakt jó !
    Měj pohodový den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, na zítra mi počasí zkazí jeden pěkný výlet, ale ono to tam na mne počká. Má totiž pršet, to je ale také potřeba. Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jirinko, nádherný výlet jsi zorganizovala. S osobním šoférem se cestuje dobře, když dbá pokynů. V těchto místech jsem nebyla, proto se ráda s tebou procházím. Moc se mi líbí Sala terena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, v těchto místech by sis užila fotografování i procházek. Mám Poohří v oblibě. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Zase pro mě nový objev, díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, od Chebu po Litoměřice pořád něco zajímavého..třeba i Žatec, ale až bude opravený, to bude něco. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jirinko, skvělý výlet, opravdu pěkná místa a budovy, nejen ty lázeňské. Ráda jsem si prohlédla fotky pro mě neznámých míst, díky. Přeji pěkný víkend 😊😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc tě zdravím a měla bych taky vyrazit zas po Praze...ale musí to chvíli počkat...Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, opět nádherné fotky z míst, která mám ráda. 👍👍👍 Byla jsem tam naposledy v roce 2021 koncem září. Z jarních měsíců tato místa neznám. Na zámku v Klášterci je úžasná expozice porcelánu, která stojí za vidění. Ráda se do těchto míst vracím a teď jsem si je na tvém blogu ráda připomněla.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jsi znalec, ano, porcelán a taky tam bývala podniková prodejna, kde se daly koupit pěkné kousky do domácnosti nebo jako dárky za rozumné ceny. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, a Klášterec také znám. Hlavně ta strašidýlka ve sklepení hradu a ve věži :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, tak tam jsem dosud nebyla a mohli by mne považovat za jedno z nich...
      Hezký víkend, Kočko. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko to jsou zase hezké fotografie a jistě to byl pěkný výlet. Ty vždycky něco vymyslíš, kam jet... Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, což o vymýšlení není nouze, ale uskutečnit tu jízdu musí manžel - já su nevodič.Mám řidičák jen na kolo a kočárek.
      Pořád u tebe, Lenko , nemohu komentovat a přitom se cítím na tvém blogu jako v pohádce.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, to jsou krásné fotografie a navštívili jste zajímavá místa. Sochy od Jana Brokofa jsou i v Děčíně na Staroměstském mostě a jistě se jich tam najde víc. Líbí se mi ty altánky, rybníčky a zámek v Klášterci nad Ohří je určitě krásný jako je nádherná řeka Ohře. Děkuji za krásnou podívanou. Přeji Ti pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, taky mám ráda znalost různých souvislostí a pokud se soustředím na nějakého umělce z minulosti, každou chvíli na jeho práci narazím. Opatruj se a měj hezky.
      Bude přístupná Loreta v Rbk.? Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, máš můj obdiv, že zvládáš vyletování. Vzala jsi nás do krásných, mě neznámých míst
    Moc zdravím a doufám, že remeslnici nebudou busit i zítra 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, přijdou v dalším týdnu ještě nejméně 2x a musím to vydržet, ale zrovna nejsem ve formě. Pa a těším se z vašich návštěv na mém blogu. Jiřina z N.

      Vymazat