čtvrtek 4. července 2024

Usazeno v hlavě

 Když jsme jezdili ( a doufám, že ještě budeme jezdit ) k p.Brožovi do jednoho statku v obci poblíž Adršpachu, řekl jednou při nějaké debatě, že byl v městečku Lwowek Slaski a že se mu tam líbilo.. Vyprávěli jsme mu totiž, kde jsme byli ten den v Polsku na výletě autem, když jsme u něho zase jednou trávili část dovolené. Mně se takové info okamžitě zahnízdí v hlavě a nepustí - a po letech se to konečně povede, že se při nějaké příležitosti na místo podívám, pokud ovšem v mé představě stojí za to. 

Takže jsem dlouho plánovala tento výlet a aby se nejelo jen tak, nazdařbůh, přihřála jsem si polívčičku a vymyslela rovněž zastavení  ve Frýdlantu v Čechách ( nebyla to zdaleka naše první návštěva těchto míst na českopolském pomezí ), v oblíbených Hejnicích,  lázeňské Libverdě, asi znáte Obří sud...zastavili jsme na příjemnou procházku v Gryfowě Slaskim, a pak už nás vítalo městečko - cíl - Lwowek Slaski a co následovalo? pěkně zase domů. Vyhlédla jsem si na to den, kdy nehrozily deště, bouřky, vedro a ani následky léčby na onko. 

Ten den a dočasná neschopnost mého muže mi příliš odporovat nastaly v úterý 2.7.2024. Jupíí. Naše stařičké autíčko, manžel a já jsme se rozjeli vstříc dobrodružství. Přibrali jsme Janu, aby netrpěla doma nebo v práci...( je to jen vtip - snad to její manžel nečte ).

Milé KOČKY, jakpak to dopadlo? zkuste hádat podle mých snímků z právě odjeté cesty: zkuste si tipnout, zda jsem se vrátila spokojená:

Frýdlant: pěkně po ránu a ještě za hrozby temných mraků tentokrát to bylo bez návštěvy hradozámku - 



tady jsme si potykali s Albrechtem:
















Hejnice: měli jsme štěstí a viděli jsme mimo jiné i zdejší křížovou cestu, kterou nám paní správcová ukázala...ukážu i pár fotek z baziliky - těžký výběr z mnoha snímků


















Zítra se podíváme přes hranice - 



18 komentářů:

  1. Jiřinko, moc pěkný je Frýdlant. A podle fotek usuzuji, že jsi se domů vrátila nadmíru spojená. Kdysi dávno jsem Frýdlantem projížděla s rodiči navštívit tátova strýce, který měl poblíž chatičku s včeličkami. Byl náruživý včelař. Z celého si ale pamatuji, že jsem jako dítě poprvé jedla čabajskou klobásku. 😄Tenkrát před půl stoletím asi nebylo město tak krásné. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jelikož pocházím z Benešova n.Plouč., tak mám sever republiky prochozený a prozkoumaný opravdu důkladně, třeba trasu Děčín - Česká Lípa kolem Ploučnice tam důvěrně znám pomalu každý metr a ta města v pohraničí se teď - pozvolna - dostávají do formy. Předtím to bylo šedívé, ošklivé a otlučené - jedno vedle druhého. Asi tak.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krásný výlet.Také jsme kdysi tak jeli .Když jsme jeli z dovolené z Polska měla jsem v plánu Frýdlant,ale nevím už proč jsem ho vypustila.Byli jsme tam několikrát i v Hejnici a stálo by za to se tam opět podívat.Neměli jsme štěstí na otevřenou baziliku.Obě místa jsou moc krásná.Hezký den Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí se nám počasí umoudřilo a celý den se vyvedl. Mraky se držely jen nad horami. Bohužel silnice přes Nový Oldřichov byla uzavřena. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, Frýdlant a Hejnice jsme si užili loni a jednou v době covidové, je tam moc hezky. Těším se na tu cizinu, ale jak tě znám, zklamaná nebudu!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ano, hlavní cíl byl v Polsku. Já tam, na Frýdlansko, jezdila častěji, ale nyní už pomálu. Třeba na hradě Grabštejně jsme byli, už je to nějaký ten pátek. Na Smrk už bych nevylezla. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko milá, krásný den přeju. A říkám, co spokojená, nadšená jsem. Děkuju moc a moc. Pa Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Frýdlant se mi jeví dle Tvých fotek jako hezké město a Hejnice určitě taky za návštěvu stojí.
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tamní bazilika je vyhlášená a byla i za totáče. Nemluvě o Libverdě, takže v tom výběžku je několik míst hodných návštěvy. Ráda jsem ti ji přiblížila, je to moje vášeň.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts
    Díky, šla jsem s tebou virtuálně cestou, kterou jsem od 1959 několik let šlapala s rodiči na pravidelných dovolených v Hejnicích. Od té doby se vše dočkalo nových “kabátků”.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že to tam, lidičky, znáte. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Vše poznávám ))) jezdím do Frýdlantu na jógové víkendy.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to věřím, že znáš i okolí. Jen ta Smědá jim tam občas dělá vrásky. Sestra bývala v Novém Oldřichově a nalézala tam spousty krásných hřibů...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, nemusím hádat, věřím, že jsi byla spokojená ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, naprosto a taky proto, že jsme v pořádku dojeli domů. Bylo těch km na jeden den dost. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, to byl jistě super výlet. Ve Frýdlantu jsme byli několikrát, ale z nádraží jsme šli rovnou na zámek, do města na prohlídku většinou už nezbylo čas, protože prohlídka hradu a zámku nám zabrala dost času. Měli jsme tehdy perfektního průvodce a protože nás bylo na prohlídku jen pár, tak jsme viděli i místnosti, které nejsou součástí prohlídkového okruhu. Potomci Clam-Gallasů žijí v zahraničí a jednou za čas se ve Frýdlantu na zámku scházejí. Tolik si pamatuji ze slov průvodce. V Hejnicích jsme nebyli, ani v Libverdě. Tam už je složitější vlakové spojení. Moc hezké fotografie a hodně jste toho navštívili. Těším se na pokračování. Hezký den Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to znám, autem se toho stihne trochu víc, ale zase musím dbát na to, aby byl řidič v pohodě. Užijte si setkání. Jiřina z N.

      Vymazat