pátek 5. července 2024

U polských sousedů

 V úterý jsme počítali s pěkným počasím, které se dopoledne ještě ale dost škaredilo a jednu chvíli trochu deště spadlo, ovšem to jsme prožili v autě. V Gryfově jsme šly s Janou na obchůzku po památkách, především ke kostelu sv.Jadvigy a pak na náměstí a prohlédnout si přilehlé ulice.

 














Hurá, kostel nebyl zamčený - pozor - naštěstí bylo možno fotit přes mříže, ale v kostele bylo dost šero, tak jsem ráda, že to fotoaparát vzal!






kvůli této kapli jsem tam chtěla!!!! -



Poté jsme museli po objízdné trase přemístit auto do Lwowku a tady jsme obešli hradby, obdivovali různé mnohé věže a na náměstí také radnici a několik historických domů a nafotili, co se nám zdálo zajímavé a kvůli čemu jsme sem vlastně jeli. 

( našly jsme dva restauranty, kde neměli nic k jídlu, tohle město má velký potenciál, jen je nutno ho využít! )






















Konečně jsem si, milé KOČKY,  spravila chuť a zase jednou jsem si mohla ,,odškrtnout,, jeden úkol. Zpáteční trasu jsme zvolili stejnou, pouze jsme zajeli na chvíli do lázní Swieradow Zdroj a pak už jsme si to namířili do Raspenavy, Chrastavy, kolem Lemberka na Nový Bor a k Mělníku. Se zastavením na jídlo ve Lvové - jak s legrace říkávám - u Zdislavy - ano, tam, poblíž Jablonného v Podještědí. 

16 komentářů:

  1. U takových příspěvků koukám vždy do mapy a smekám před tvým manželem.Na jeho věk je to pořádná dálka.Já to beru jako tip pro nás na výlet.Města jsou obě pěkná.Kostely se mi v Polsku líbily snad všechny a nenarážela jsem pořád na zavřeno,jako u nás.Jiřinko,potěšila jsi mě.
    Hezký sváteční den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, výletování zdar a v rukávu mám spoustu nápadů i na další období. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Moc hezký výlet, Jiřinko! Procházka starými uličkami, hezké náměstí, opravdu zajímavá kaple - to bych i hlad překonala a kochala se :o)
    Děkuji za fotky, velmi zajímavé detaily!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, kdybych napsala, jak dlouho jsem tohle plánovala, ani bys nevěřila, ale povedlo se. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, to jsou krásná místa i fotografie! Náměstí mi trochu připomíná ta naše, jihočeská :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, v Polsku se poslední dobou hodně mění, je na čase se tomu více věnovat a poznávat. Někdy se musí pro pochopení jít dost do minulosti, ale tobě to nemusím říkat. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. My byli minulý rok na dovči v Krakowě. Nádherné město. A Jablonné v Podještědí dobře znám :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krakov jsem navštívila několikrát a je opravdu moc pěkný, určitě stojí za návštěvu. Dokonce se tam dá jet vlakem. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Zase jeden hezký výlet ze zápisníku Jiřiny cestovatelky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, je to malý zázrak, že se mi to povedlo. Ale už plánuji další akce jinde.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Do PL ráda jezdím, díky za toto představení města a památek. Je to kousek od hranic, tak to jde. Zajímavé, že se to jeden čas jmenovalo Gryfogóra. 😎 Přečetla jsem si jejich legendy Zásnubní prsten a Legenda o Gryfovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se mi líbí, že to zde uveřejníš, aby si i jiní mohli rozšířit obzory, díky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Moc krásné fotografie zajímavých měšťanských domů i kostelů. Díky za krásnou podívanou a přeji ti pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško a nafotila jsem tam nějaké panely, jak to tam vypadalo před válkou.
      Užij si vzácnou návštěvu.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, jste dobrá parta a udělali jste di moc krásný výlet. Tvoje fotky místa krásně přiblížily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, to mi lichotí, jsem ráda, že manžel souhlasil, že nás tam odveze, protože on mi do ciziny moc rád nejezdí.
      Jiřina z N.

      Vymazat