sobota 10. srpna 2024

Jsme zpátky

 Jako vždy, tak i tentokrát jsme se dlouho těšily a duševně připravovaly a nakonec šest dní zájezdu do Polska uteklo jako voda. Přijely jsme včera večer kolem půlnoci domů, s mnoha novými dojmy, spoustou fotek a připravené na další zájezdy, budou li peníze a zdraví. 

Odjížděly jsme s Janou 3.8. pozdě večer s tím, že odjezd od Hl.n. v Praze byl 15 minut po půlnoci 4.8. a vydali jsme se, my, účastníci zájezdu - směr H.Králové, Pardubice, Svitavy, Olomouc - tady všude se nabírali další zájemci -  a šup do Polska na plánovanou trasu. Pikantní bylo, že jsme vyfasovali p.průvodce, se kterým jsme se znaly už z loňska ze zájezdu na Slovensko a tak - za nás dvě - velká spokojenost. Jeho kvality se opět potvrdily.

Jakmile dnes vyperu, zpracuji fotky a dám se do domácího režimu, zveřejním jak podrobnosti o zájezdu, tak některé snímky, kterých jsem nasekala spoustu a počítám, že jich nejméně 1/3 vyházím. Bohužel především z prostor, kde jsme měli málo světla - třeba z večerní návštěvy jednoho hradu.

Milé KOČKY, o nic z toho zajímavého vás neošidím a máte se na co těšit. Ráda bych podotkla, že se během pár dní budu snažit také navštívit vaše oblogy, na které ráda chodím a postupně komentovat, i když zpětně, vaše, jistě zajímavé, příspěvky, které jsem během posledních dnů neměla možnost prohlédnout.

Během těch šesti dní nás čekalo :

Zalipie – Szydłów – Tokarnia – Chęciny – Oblegorek – Kielce - Opatów – Krzemionki – Święty Krzyż – Krzyztopor - Kozlówka – Lublin – Puławy – Wilanów Królewski – Łazienki Królewske - Waršava  - a dvě místa na ubytování

A nyní si dáme první den zájezdu: vždy nejprve uvedu, co bylo v programu -

ZALIPIE – prohlídka unikátní lidové architektury v malované vesnici 
SZYDLOW – polské středověké Carcassonne, synagoga  Odjezd na ubytování.

vesnice, kde je pomalované vše, kamna, stěny, uhlák, psí bouda i kostel - 





 





Zastavení v Szydlowě: třetí nejstarší synagoga v Polsku, hrad, hradby a další památky, včetně kostelíka se středověkými malbami, několik zachovalých bran












následovala cesta do Opatowa na hotel...





24 komentářů:

  1. Jiřino, hezké fotky. Ta pomalovaná vesnice je skvělá, jen by mi bylo líto v tak krásných kamnech topit :). A zaujalo mne i zastavení v Szydlowe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jak se později uvidí, mně v té vesnici se nejvíc líbilo, jak mají krásné kytky a pak - to zastavení v dalším městečku bylo na několik hodin, takže jsme tam stihli toho prohlédnout a poznat docela hodně...Díky za návštěvu u mne na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,to malované je tak krásné,že to ani není možné 👍Vítám Té doma.🍀❤️🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky za uvítání, taky jsem ráda doma - oni obnovují ty malůvky a jsou těmi kytkami na všem vyhlášení. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko milá, vítej doma. Máma radost, že se Ti líbilo a vrátila ses ve zdraví a pohodě. Zatím pa měj se skvěle. Pozdravujeme Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dopadlo to dobře, ač krátce po léčbě, vše jsem vydržela a absolvovala, no, se dvěma problémy, které se vyřešily. Posílám pozdravy...Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, tak Tě zase vítám doma a na blogu. Fotky z té vesničky jsou úžasné. Je to zajímavé, jak je vše krásně nazdobené..domečky kamna, stěny, je to nádhera. Moc se mi to líbí a těším se na další fotografie. Přeji Ti hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, díky, já jsem na některá místa jít nechtěla a nakonec jsme šly s Janou úplně všude.A nelitujeme ani času, ani peněz, dokonce jsme stihly i leccos si dát.
      Byl to povedený zájezd, jen snad jednou nebo dvakrát na chvíli přišly ke slovu pláštěnky.
      Tak pa a těš se. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, to je krása. obdivuji tě, že jsi schopná hned po zájezdu tvořit články. Já jsem se 3. 8. vrátila z dovolené a dneska teprve dala fotky do počítače. Njn. zahrada a zavařování měly přednost. A to bude dál pokračovat. Také mne čeká zájezd na Slovensko a do Polska a vůbec netuším, zda do té doby zpracuju fotky z dovolené. :-D Moc se mi líbí malovaná vesnička.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, však jsem dnes spala do osmi, pak dala prát prádlo, uvařila a pak sedla k počítači, abych po dvou hodinách práce s fotkami zjistila, že to nefunguje a tak manžel musel spravovat. Tedy jsem dělala něco jiného ( v kuchyni ) a večer jsem vše dorazila a mám na týden na blog připraveno. Jelikož v po + út - čt budou hrátky s doktory, musím se na to připravit. Koncem srpna jedu s druhou babičkou na další zájezdík, tak se dám trochu do figury.
      Zahrádku nemám a nic nezavařuji, ale občas si sama sobě zavařím...
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Hezké to tam mají, Jiřinko! Ráda jsem se podívala!
    Těším se na další cíle vašeho putování. Určitě to není vše, co sis na léto vymyslela, tak si trochu odpočiň!
    Přeji příjemnou neděli a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tuhle oblast kolem Lublinu jsem neznala ( jen něco z knížek ) a tak jsem byla velmi zvědavá a kupodivu to tam stojí za pořádný průzkum. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To je hezké malování, je radost se dívat. Ale i fotky z dalšího místa jsou zajímavé- pěkné.
    Zájezd se vám s kamarádkou líbil a to je hlavní. Teď si chvíli odpočiň.
    Klidnou neděli, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pár dní budu doma, pak další zájezdík, ale na opačnou stranu. Musím si ty hrátky s doktory nějak osladit. Teď mám materiálu ke zpracování dostatek.
      Posílám pozdravy a měj se co nejlépe. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, to je krásně pomalované. Tak to doma zatím nemám :-) Krásné výletování

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Jiřinko, to jsou moc hezké a zajímavé fotky ráda jsem se podívala Iveta

    OdpovědětVymazat
  10. Zajímavý zájezd, nadupaný informacemi a zážitky. Fotografie nám dávkuj, ať je stihneme prohlédnout a vstřebat. Jdu prohlížet další, jsem ve skluzu. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, fotek jsem dovezla za těch šest dní hodně a po vyházení těch ne pěkných zbylo asi 1500 - tak musím hodně a vhodně vybírat.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Měli jste Jiřinko krásný výlet. ta malovaná vesnice je překrásná♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, těší mne, že se ti líbí. Ať je ti lépe a nemoc daleko. Jiřina z N.

      Vymazat