úterý 3. září 2024

Hanzovní města

 Spoustu let jsem se s tímto výrazem a postupně s několika městy takto nazvanými potkávala na stránkách knížek - až jsem zatoužila do některých se i podívat. ( pravda, Stralsund, Gdyni a Gdaňsk jsem viděla dříve a dokonce několikrát, též Wroclav, která k Hanze také patřila ).

Zájezdy, zaměřené na Balt a Hanzu jsem prošvihla, jezdila jsem jinam a nyní se naskytla jedna možnost - i když zájezd neobsahoval vše, co jsem vidět chtěla - domluvily jsme se s druhou babičkou, že se tam vydáme. Konec srpna sliboval pěkné počasí a tak jsme vyrazily na severozápad. Květuška umí perfektně německy a anglicky, proto jsem byla spokojená, že já mám v hlavě GPS a ona zbytek případně vykomunikuje.

První zastavení bylo ve městě  Hannover - milé KOČKY - čekaly nás památky, komentované prohlídky, procházka parkem kolem historické radnice, posezení v restauraci a třešnička na dortu - zahrady zámku Herrenhausen. 


nabízí se tu i památky jako mementa - myšlenky na to, jaké následky může mít válka i na lidi, kteří ji rozpoutali...










radnice :



 
a jdeme do zámecké zahrady - je 31 st. ve stínu:




















v zahradách je mnoho soch, květin, fontán a třeba rozárium, ale jsou tak rozlehlé, že jsem to v tom horku ani všechno nestihla projít...

Pokračovalo se do Hamburku, tady ubytování po celou dobu zájezdu. Podvečer procházka k Labské filharmonii a ke Špýcharům - zapsáno v UNESCO.



26 komentářů:

  1. Dechberoucí nádhera. Nechodili jste toho opravdu hodně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, bylo to náročné, ale zvládly jsme to. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,to bude zase na co koukat.Zahrady jsou překrásné i v tom velkém horku krásně zelené.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, všechny zahrady i botanickou jsme si užily, pořád musím na některé momenty myslet. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Úžasná místa, překrásná zahrada a sochy jsou přímo skvostné. Nádherný zámek. Myslím, že by to chtělo na prohlídku třeba i celý den, posadit se, pokochat se, nasávat atmosféru krásy tohoto místa. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, bylo tam hodně zeleno a asi jim tam jindy dost prší? Postupně dám na blog o každé návštěvě pár slov a fotek. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Nádhera, Jiřinko! Jak ty hrázděné domy, tak zahrady a vodní prvky v nich - děkuji! Kochám se!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ony i ty budovy z cihel , jak kostely, tak i jiné mají něco do sebe. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko milá, snímky opravdu berou dech a prostě, jak říkávám- krása střídá nádheru. Vydržela bych tu dlouho, posedávala a kochala se ..... Obdivuji, co jste nechodili. To bych nezvládla. Tak díky, že můžu cestovat s Tebou. Opatruj se a pěkný den a hlavně ve zdraví. Pa Eva 🙋‍♀️🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ty dohry jsou ale složité, momentálně jsem na antibiotikách, ještě, že jsem to nemusela mít tam. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Park je opravdu nádherný, voda, sochy, zeleň, moc pěkný. Těším se na Hamburk. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, z Hamburku jsem měla docela strach a nakonec to bylo ok. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Tak a můžeme obdivovat tvůj nový zájezd. Už zahrady mě okouzlily. Obdivuji tvojí výdrž v tom horku, já za takových teplot nevylezu ani do mé zahrady, před 17 hod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, nebylo to tak strašné, jen první den a to jsem řešila procházkou ve stínu keřů a stromů. Zato u Baltu byl svěží větřík a stejně se někteří koupali.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Moc krásný výlet, Jiřinko, skvělé fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jiřinko, jsem moc ráda, že s tebou můžu takto cestovat. Zahrady mám ráda .-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko,to je nádhera.Zámek,park,sochy,všechno krásné zelené i v tom horku.Jsi šikovná,že jsi to všechno ušla.Já ta velká vedra moc nemusím.Jsem ráda,že jsem s Tebou pocestovala a nemusela ani paty z paneláku vytáhnout.Děkuju za přenádhernou podívanou.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marťo, ráda jsem to tu zveřejnila. Přeji tobě i ostatním pěkné dny.Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, díky za tu nádheru ke kochání. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, dala jsem komentář a zmizel. Podivné. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. To je tedy nádhera. Na každé fotce je něco zajímavého.
    Klidné dny, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, program byl dobře postavený, jen ty fotky ze zamračeného Hamburku nejsou nic moc. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Překrásné zahrady ♥ já bych tolik chození nedala ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, byly jsme s druhou babičkou ty starší, i když seniorů tam nebylo málo, ale ušly jsme to a jsem tomu ráda, moje výkonnost má, pochopitelně, snižující se tendenci a mám pocit, že začnu k tomu při výběru zájezdů hodně přihlížet. Jiřina z N.

      Vymazat