neděle 28. dubna 2019

Na stole

Už zase bude co dát do džbánu či vázy, aniž bych musela utrácet,
hurá!
Včera jsem si vyšla kvečeru do jednoho z mnoha místních obchodů a málem jsem si koupila dvě kytice:
bílé drobné karafiáty a to samé v červené barvě. Mám je ráda, dlouho vydrží.


Pak jsem se vzpamatovala a nechala je tam.
Chtěli totiž za ně víc, než jsem byla ochotna utratit a proto jsem večer,
pod rouškou tmy a taky jsem si vzpomněla až pozdě,
vyběhla ven, před dům
a utrhla si šeřík, takové dvě větvičky a jak, pane, dělá mně radost
a mému muži voní, on má nos čuchacího psa. Snad i lepší.
Ráno byla kuchyně plna vůně a já jsem si džbán zvěčnila.
Tak máme výzdobu téměř zadarmo, trhala jsem na místě,
kde to město stejně nechá ostříhat, až sem přijdou s křovinořezem.
Milé KOČKY,
mívali jsme za domem krásný, tmavě fialový, bohatě kvetoucí plnokvětý šeřík,
a jelikož sem chodily otrhávat jisté Romky každý rok a rvaly to opravdu hodně,
paní sousedka ho nechala vykácet.
Sousedka byla stará, umřela a je mi líto, že tu není ani ona, ani keř.
Ten voněl tak, že jsme museli zavírat okno u ložnice!



















7 komentářů:

  1. Jiřinko, za domem máme čtyři keře šeříku. Před pár roky je ořezali, ale keře naštěstí zase obrostly a květy začínají rozkvétat.
    AŤ Ti šeřík dělá radost a měj hezkou neděli. Růža

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko, jsem už starý model a pro mne je šeřík a břízka symbolem jara, i když:
    tulipány, narcisy, blatouchy, fialky, konvalinky také.A pak mám ráda období, kdy začnou kvést pivoňky a růže.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Chápu tvoje nadšení z šeříku. Taky ho pamatuji jako voňavou krásu. Ten mám snad nejraději. Hned potom naše jednoduché narcisky. Už začínají kvést, zítra už jich taky dám několik do džbánku. Hned je v místnosti líp. Jsem z nouze šetřicí, nemám kde koupit a máme svoje a hned, jen aby zakvetly :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, šeřík se mi také moc líbí, zatím větvičku ve váze nemám, ale dlouho to nebude trvat. :O)
    U Tebe vypadá nádherně.
    Přeji fajn nedělní podvečer. D.

    OdpovědětVymazat
  5. U nás ještě nerozkvetly. Ale chodím do práce kolem roubované šeříku, má tři barvy a ta vůně je úžasná :).

    OdpovědětVymazat
  6. Děvčata, šlo to letos nějak rychle, trochu onehdy zapršelo a bylo teplo a vše kvete, dokonce v jedné zahrádce mají ty keřové pivoňky v květu! Takové bílé, jako silonové a s růžovými okraji. Kdybych nebyla líná, skáknu tam s aparátem.Potřebovala bych, aby pršelo 3 dny a tři noci.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Šeřík u nás ještě nekvete. Mám ho taky ráda jak jeho vůni, tak i ve váze.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat