pátek 8. listopadu 2019

Kostel sv.Mikuláše

( dnes podruhé )
Baroko a že těch barokních kostelů v Praze je, mě vždy překvapí,
líbí se mi to sice, ale - kladu si otázku:
není to až příliš rozpustilé a nákladné?


Ti lidé, co se tu mají modlit, musí mít z baculatých nahých zadečků andílků myšlenky daleko víc na světské věci?
A toho zlata a kudrdlinek, protestantům musí naskakovat husí kůže!
Pak si doma přečtu z prospektu, kolik umělců se tam realizovalo a jdu do kolen!
Místo, kde ten kostel stojí, taky někdo uvážlivě zvolil.
Prostě je to ozdoba Prahy, ať je to, jak je.
Pro vás,
milé KOČKY,
jsem tam nacvakala několik ( mnoho ) snímků:
Tady jsou:

























5 komentářů:

  1. Každý umělecký sloh přinesl něco jiného, baroko je opravdu hodně zdobné. Ale nepříslušelo by církvi více skromnosti?

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko,nacvakala jsi nádherné kousky.Babička byla věřící a někdy jsme s ní chodily se sestrama do kostela a já vždy obdivovala ty nádherné kresby a hlavně andělíčky.Tvůj doprovodný komentář je skvělý.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Jitu, já už nedávám k památkám na blog chytré doprovody, neb si to každý může - pokud tam zajede - nastudovat nebo poslechnout na místě a doma, abych to opisovala slovo od slova z nějakého tištěného průvodce, když je to na internetu také, to mi přijde nefér vůči lidem, kteří sem zavítají, tak jen pár slov, co mě napadne na tom kterém místě?!
    Nemusím všem vyhovovat, ale to nevadí.
    Dík za pochvalu.
    Jiířina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásné fotografie. Já jsem se však spíše setkala s kostely, kde bylo fotografování zakázáno. Například moc krásný je chrám sv. Mikuláše v Lounech, ale můžeš si tam fotografie pouze koupit, ale fotit se tam nesmí. Tam mě zaujal hlavně nádherný dřevěný vyřezávaný oltář a kazatelna uprostřed hlavní lodi.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Járo, to máš naprostou pravdu, ten je moc hezký i z venku. Tam se mi líbí i hradby, na ty já ,,trpím,,.Mám moc ráda historická města a navíc na řece.
    Zdravím na sever! Jiřina z N.
    pozn.: V Praze je spousta zajímavých kostelů, hodně je jich uzavřených a nebo bez možnosti focení.

    OdpovědětVymazat