středa 11. prosince 2019

Na Soutoku

Dnes jsem si potřebovala něco vyřídit v našem bývalém okresním městě.


I využila jsem místní dopravy, dojela do tohoto známého, na sever od Prahy položeného, kdysi věnného města,
na soutoku dvou významných řek : všechny jste,
chytré a milé KOČKY uhádly?
píše se o něm třeba toto:
První písemná zpráva pochází z roku 1274. Město se nachází v nadmořské výšce 215 metrů. Ke kulturním památkám patří například Regionální muzeum, zámek, Pražská brána, radnice, Vila Karola, ...
kdo sledoval filmy o Básnících s P.Křížem, zná to náměstí dobře.
Já si chytře vzala sebou fotoaparát a udělala zase jednou pár snímků:
bylo slunečno, velmi chladno a krásně:
Pro neznalé jen tolik: to, co vidíte od kostela, je kanál a Vltava, Labe je hodně vlevo a není z některých míst vidět.
Vinice pod zámkem jsou i teď zajímavé, Říp byl vidět jen tak tak,
dole pod vinicí u Labe opuštěná silnice, po které se za mého mládí jezdívalo,
např. v r. 1970 jsem si byla v Mělníku pro kočárek na dceru ( kočárky se sháněly, stejně jako pleny! ),
kdeže je Liberty konec?
Moc jsem si to tu užila a brzy zase odfrčela domů.
Tak snad vám přijdu s fotečkami vhod?
( koukám, že to sekám jak Baťa cvičky )
Hezký podvečer!























































































6 komentářů:

  1. Mělník se mi také líbí. kostel sv.Petra a Pavla, Kdysi jsem si myslela, že věž patří k zámku, ale zámek je hned vedle. krásný je dřevěný kostelík sv. Ludmily...Tam je těch památek plno. Nádherné starobylé náměstí, kostel  Čtrnácti svatých i městské hradby. Samozřejmě i soutoky Vltavy, Labe a Vraňansko-Hořínského kanálu i pohledy od historického zdymadla v Hoříně k Mělníku.. Tam je opravdu kam jít a krásné je i okolí...Hezký výlet sis udělala a hezké fotky pořídila. Pro mě jsou to i vzpomínky na příjemné výlety. Děkuji Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jiřinko, Ty ses opravdu minula povolání. Nádherné snímky!

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:[2]:Děvčata,mám také ráda historická města.Když jsme prvně jeli do miniZOO Zelčín, stavili jsme se v Hoříně u zámku, ale byl po povodni zdevastovaný, tady je tolik památek, je stále  kam chodit a jezdit. Díky za návštěvu Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, byla jsem tam asi 2 roky zpět, krásný podzimní den, seděla jsem na terase zámku, koukala na soutok, popíjela mělnické, pozdravila se s panem Lobkowiczem - mám moc krásnou vzpomínku...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:Milá Járo, jsem moc ráda za údaje, cos tady napsala, to je přesně ono, proč mám ráda blogy.Já už moc údajů k fotkám nedávám, říkám si, když někdo zatouží se tam podívat ( nejen do Mělníka!), tak si tam najde to svoje. Třeba kostnici a pod.
    A jak píše Helenka, posezení na terase s vínečkem Ludmilou nemá chybu.My zas s mužem vzpomínáme, jak jsme si tam kdysi poseděli nad pořádnou porcí pstruha!Muzeum kočárků se líbilo vnučkám. atp.
    Mějte se krásně Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásná procházka Mělníkem. Moc se mi líbí pohled na soutok Labe a Vltavy a vinice.:-)

    OdpovědětVymazat