úterý 14. ledna 2020

Poezie

U nás ve městě, na jedné autobusové zastávce poblíž LŠU je několik obrázků a dvě básničky, údajně od žáků zdejší Zušky.
Onehdy jsem měla trochu času a tak jsem si je opsala,
legrační už bylo, že tužku jsem měla, ale blok ne a tak jsem použila stvrzenku z obchodu.

Připravte se,
milé KOČKY,
na umění:
předesílám, že nevím, jak jsou autoři staří či mladí, budeme věřit,
že jsou to děti a pod těmi jmény u nás rostou básníci.
Snad jim to vydrží a umělecké sklony je neopustí.


Jakub Adámek
Čas smrti
Nastane-li tvůj čas
a dojde ti i hlas
smrt přijde si pro tebe
a pošle tě do nebe
Po smrti jsi volný
volný jako pták
jsi však také smutný
bez přátel a tak...

Samuel Brdlík
Život
Stál jsem takhle v dešti
stál jsem v Budapešti
Dítka malá si tu hrají
užívaj si života
a já dědek shnilý, starý
to je tedy slabota
Život utíká mi
přímo před nosem
a já bych měl odejít
splnit si svůj sen

7 komentářů:

  1. Hezké verše i když trochu smutné.
    Připomněla jsi mi školní roky, né že bych psala básničky, ale moc ráda jsem recitovala. Některé si pamatuji dodnes.:-)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Růženko, taky jsem chodila do kroužků - sportovní i jiné, hráli jsme divadlo, recitovali a dokonce se chodilo dvakrát ročně s hráběmi uklízet okolí školy, nebáli se dětské práce, hihi.
    Práce na pozemku jsme měli ve škole i doma.
    Já na školu vzpomínám docela ráda.
    Některé děti dnes neumí ani přišít knoflík.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Jiřinko, i já chodila do kroužků, do malířského a květinářského, chodila jsem cvičit. Ve škole jsme měli pozemky, dílny, učili jsme se přišít knoflík i štupovat ponožky a také jsme chodili na brambory. Také ráda vzpomínám na školu.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak píše Růža, hezké verše, ale trochu smutné. Ale potenciál tam je, čas ukáže.
    Jiřinko, přeji Ti hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]:[4]:Děvčata, předně díky za nakouknutí.
    Jak píše Růženka, na brigády na brambory nebo jednotit řepu jsme jezdili taky a užilo se legrace!
    Zato na chmelu jsem nebyla, protože jsem byla nemocná a pak jsem toho litovala, když holky vyprávěly.
    Verše jsou to smutné, ale hoši povyrostou a třeba budou veselejší? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Předpokládám, že kmeti ještě nejsou. Starý děděk si splní leda starou belu. :)

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Na tom panelu je napsáno, že jsou to dílka žáků LŠU, tak to dědci nebudou.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat