čtvrtek 5. března 2020

Seriál - díl dvanáctý


Pro ukončení tohoto seriálu použiju pár obrázků ze zahrad opět v Itálii.
Byly jsme s Janou na několika zájezdech, kde hlavním cílem bylo podívat se do zahrad vil a zámků,
kterých je v Itálii nespočet.


Především šlo o barokní zahrady. Ať už to byly zahrady u Viterba, nebo kolem Merana,
či okolo jezer Como a v Locarnu,
případně oblast Cinque Terre, všude jsme byly okouzleny nádhernými zahradami a květinami.
Taky rozkvetlými a úžasně voňavými pomerančovníky, se zrajícími i úplně přezrálými plody.
Dole rozkvetlé růže, nahoře v Alpách sníh.
Ta ležérnost zdejších obyvatel,
posedávání v kavárně s novinami po ránu,
šrumec měst i jiné světlo,
( ve Veroně jsem viděla, proč tam asi jezdí malíři )
jídlo a lehkost žití, možná, že zdánlivá?,
stojí za návštěvu.
V každém, i menším městě v Itálii a ve Francii jsou na náměstí kolotoče pro děti, vyhrává k tomu hudba.
Některé kameny v palácích mají nápisy, často vzhůru nohama a pro mne jsou důkazem,
že jsou to kameny ze staveb antických, rozebrané a znovu použité.
Na každém kroku je co vidět a fotit!
Milé KOČKY!
každý seriál jednou končí a tak i tento, měl dvanáct dílů, ale jelikož mám fotek a nápadů spoustu,
není vyloučeno, že se k tomuto způsobu jednou vrátím a pár dílů přidám.
Uvidíme. Snad vás to neodradí.




































































5 komentářů:

  1. Tento díl je pro mě nejhezčí. Tvary, barvy, tvoje nadšené vzpomínání. Někdy zaujme i malá květinka, kterou neznáme. A na přezrálý pomeranč bych si nejraději sáhla, když už bych ho neochutnala. Ochutnaly jste vy dvě? ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné rozkvetlé fotografie. V to,to ještě šedivém a hnědém období obzvlášť potěší. Přeji Ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
  3. I mně se dnešní díl líbí nejvíc. Rozkvetlé zahrady jsou ráj na zemi. Tvůj seriál se mi moc líbil, nejen fotografie, ale i vyprávění. Budu moc ráda, když bude i pokračování.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:[2]:[3]:Tak to mne těší, moje milé vzdálené kamarádky, že jsem svým probíráním vzpomínek a fotek udělala radost i vám. Tohle byl zájezd do oblasti jezera Como a občas zapršelo, proto ta mlžka na fotkách. Nemělo to chybu, vraceli jsme se přes Švýcarsko, bylo to na přelomu dubna/května.
    Každá ze zahrad tam navštívených byla jiná a jedna hezčí, než druhá, to by byl seriál na dva roky. hihi.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:Milá Kitty, na tvůj dotaz musím, bohužel, po pravdě říct, že ne, ač jsem to ochutnat chtěla, ale bála jsem se tam udělat ostudu.Nikdy nezapomenu, jak voněly ty květy pomerančovníků, chápu, proč Italky dávají tahle kvítka do svatebních kytic.Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat