pátek 1. května 2020

Prvomájový

Dnes, na prvního Máje, je tolik témat, která by se dala na blog použít,
taky máte ten pocit,
milé KOČKY?
Sice je to těžší, než jiné roky,
myslet na lásku, na K.H.Máchu, na verše,
ale vezměme si příklad z přírody, ta si kvete, zelená se, jede,
jako kdyby se nechumelilo,
jako kdyby žádný koronavirus nebyl.
Prostě ptactvo, rostliny, zvířátka, všelijaká havěť, nakonec i ten plevel vědí, co se v květnu patří.
Rostou, množí se, pozpěvují, vyvádějí mladé.
A u nás doma?
Vyvádějí staří.
My dva, s mužem.
Koupila jsem mu kachnu a už jí udělal v troubě teplíčko a chodí se na ni zálibně dívat.
Už vidím, jak ji bude s potěšením olizovat, žižlat a užívat si, jednoho by vzala žárlivost!
No, nedám průchod pudům a raději mu dochutím červené zelí a nakrájím knedlík.
Ať vidí, kdo to s ním myslí dobře.
A bez mávátek.


14 komentářů:

  1. Máš pravdu, přírodě je nějaký koronavirus volný. Roste, kvete, ptáčci zpívají z plna hrdla. Jen mi přijde, že to letos nějak víc vnímám. Ty chvilky, kdy jdu ven, jsou pořád vzácné a tak se kochám a nikam nechvátám.
    Manželovi se nedivím, taková kachnička se zelím a knedlíkem, mňam....
    Měj se pěkně. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, po tak dlouhé, šedivé zimě bez sněhu je ta zeleň moc fajn.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Já jsem pro změnu uvařila manželovu oblíbenou roštěnou a upekla tvarohové buchty, které také miluje. Venku se všechno zelená a kvete. Mám toto roční období nejraději.
    Přeji Ti krásné májové dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, krásné fotky kytiček. :-D Já udělám manželoví zítra ovocné knedlíky, prý na ně dostal chuť. Dříve jsem je nejedla, raději jsem si ohřála párek, či si dala jen polévku. Ale nějak ke stáru ..... už je jím taky. Kachnička už u nás ale nebyla dlouho.
    Měj hezké a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moje náklonnost ke sladkým jídlům je vyhlášená a ovocné knedlíky jsou na jednom z prvních míst, kynuté, tvarohové nebo bramborové, to je jedno. Meruňky, švestky a jahody, v tom jsem nevybíravá.A haldu nastrouhaného tvarohu a polít máslem. Závěj moučkového cukru.Kam se hrabe kachna. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Hmm, taková kachnička není vůbec k zahození. Taky by si můj muž dal. Ale nemohl si dnes naříkat. Měli jsme Vánoce - bramb.salát a rybu :-).
    Srdíčkový keř měla babička a potom i mamka na zahrádce. Mně se taky moc líbí, ale nějak se nemohu dokopat se po sazenicí poohlédnout.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, být normální poměry, tak ji od někoho vyžebrám a až bychom jeli do Hodkovic u Trutnova, dovezla bych ti ji.Jenže je vše jinak. Třeba se najde někdo jiný, kdo tě podaruje. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, krásné fotky. A tu kachnu bych si taky dala :-) Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, dnes ještě bude, já jsem včera dojídala hovězí na houbách, tak hodně kachny zbylo. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, tak dnes jsi mne rozesmála, příběh s kachnou nemá chybu. :o) Krásné fotky, z té poslední vyzařuje klid a pohoda. Tu přeji i vám domů. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moji mladí tvrdívají, že děda ( můj manžel ) dovede udělat kachnu nejlíp na světě.
      Kéž by sis to u nás mohla ověřit! Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ještě,že k tomu koronaviru máme jaro,ponurý podzim by byl na náladu horší.Nádherné fotky jsi pořídila.Všechno krásně kvete a zelená se a u nás dnes jsou samé přeháňky,tak se příroda může radovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, mraky se honily celý den a nepršelo, ach jo.
      Jiřina z N.

      Vymazat