sobota 16. května 2020

Zatepla

Dnes mohu dát štítek výletování jen napůl, protože jsme spojili příjemné s užitečným.
Včera jsem projevila přání, že bych, pokud nebude pršet (  to bych si taky přála )
jela dnes na výlet, že to nemusí být daleko a uvidíme.
Večer mi manžel řekl, že doufá, že vím, kam to bude - mívám toho v plánu tolik!
Řekla jsem tedy, že by to mohlo být na Mladoboleslavsko,  on se toho hned chytil a že tedy ráno nejprve koupí něco v Mělníku a pak pojedeme k M.B. Souhlas.
Já jsem přišla ke slovu tedy až v obci Bezno, kde jsem si nechala zastavit, nafotila jsem si faru/zámeček, kostel a kapli, neb jezdíme okolo často a nezastavujeme!
Další zastávka byla v obci Vinec - znova jsem chtěla vidět prastarý kostelík.
Pak už jsme pokračovali do cíle:
Kosmonosy, zajímaly mne tu:  Loreta a další památky.
Vzhledem k tomu, že si chci zachovat manželství, ustoupila jsem od nápadu pokračovat odtud ke hradu Valečov,
( byli jsme tu několikrát )
a zatroubila jsem k návratu,
( k této Loretě se ještě jednou vrátím, ta mi chyběla do sbírky Loret ),
jeli jsme směrem k Benátkám n.J. a stavili jsme se v Horkách n.Jizerou. 
Jedině tohle místo bylo moje poprvé, ostatní už jsem znala, ale vrátila jsem se tam ráda.
Tento výlet by se s trochou nadsázky dal nazvat Okolo komína, s trochu širším záběrem.
Já se potěšila, manžel si zkusil svírat volant, už mu to chybělo.
I fotky byly, já vás,
milé KOČKY,
nezklamu.
Jak vidno, i ve velmi skromném prostředí se dá výletovat.
Bezno:









Vinec:





Kosmonosy:














 Horky nad Jizerou:







16 komentářů:

  1. Jiřinko, navštívili jste krásná místa. Moc jsem si fotky užila. Někdy jezdíme daleko a přitom jsou blízko našeho bydliště zajímavá místa. I počasí vám vyšlo, to je dobře.
    Měj se hezky. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, takhle mi to občas stačí, nakouknu a jedu dál.Manžel naštěstí nic nenamítá.
      Mám známé a ti jedou do Žiliny na jeden zátah, to bych nemohla.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,dneska bylo krásné počasí,na výlet jako stvořené.Moc pěkné fotečky jsi nafotila,ráda jsem se podívala.Já jsem se byla projít,nadýchat se vzduchu,pokochat se přírodou.Měj se moc pěkně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, potkali jsme už i dost cyklistů, ale nikde nebylo otevřeno v hospůdkách ani jsme neviděli otevřenou cukrárnu.Venku je krásně, ale ještě chladno.Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, cestou jsi nasbírala samou krásu ke kochání. Díky a měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, na tvých komentářích vidím, že blogování má smysl. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, jak rozumím tvému cestovatelskému hladu! Nádhera! krásná místa, tak květnová zeleň kolem... ach!
    Taky jsem včera zažila krásné odpoledne, i když vlastně jen "kolem komína", ale bylo to taak osvěžující!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko,jak mám čas, ráda se podívám k ostatním, na oblíbené blogy, kde kdo výletoval. A dnes jsem koukala i na 3 pořady v telce, abych si doplnila znalosti. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,jsem nadšená,baví mě,jak výletujete.My asi podobně.Loretu v Kosmonosích mám už v plánu dlouho.Horky nad Jizerou to znám,byli jsme tam kvůli zámku,když jsem psala příspěvek o méně známých zámcích.Ovšem Bezno a Vinic neznám i když při našem cestování projedeme hodně vesniček.Tak mám tip,protože mám ráda staré kostely a kapličky.Hned si píšu.
    Krásně jsi všechno nafotila,díky.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, je tu u nás krásně!, v tom se jistě shodneme. Jiřina z N.
      Jednou jsme šli ku hradu Kosti dvě soboty po sobě a to byl rozdíl!

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásné fotky a parádní výlet. 👍👍👍 V Bezně mám sestřenici, další dělá v Kosmonosích v psychiatrické léčebně (bydlí v Debři). Trochu to tam znám.
    Já zatím výletuju jen po zahradě a asi ještě nějakou chvíli budu. Manžel jezdí předělávat mladým koupelnu a já začala konečně sázet a přesazovat. Po včerejšku mě bolí celej člověk.
    Měj hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to pro tebe nebyla tak neznámá místa, ta kaple v Bezně je moje oblíbená už spoustu let, jen je moc blízko silnice s velkým provozem.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Moc krásný výlet jste si udělali. Ta Loreta je nádherná. Na kostelík ve Vinci jsme koukali z dálky, když jsme šli ze zámku Stránov pěšky do Mladé Boleslavi na vlak. Nahoru ke kostelíku zajít už nebyl čas...Ale viděli jsme ho aspoň z dálky. Měj krásnou a pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, však shora od kostelíka je nádherný výhled do údolí Jizery!
      Kostelíček je jeden z nejstarších v Čechách, ráda takové navštěvuji.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásné fototoulání, díky ti! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaše návštěva Jičína taky pěkná, Janinko! pa Jiřina z N.

      Vymazat