pondělí 8. června 2020

Historie dráhy

Milé KOČKY,
sice velmi riskuji, že mě s tímto příspěvkem vypískáte,
ale kdo ví, risk je zisk:
To jsme jednou jeli s mužem vlakem na výlet,
který jsem schválně vymyslela tzv. ,,pro chlapy,, -
jedno ze zastavení bylo v Lužné u Rakovníka,
kde se pokochal lokomotivami a jinými drážními exponáty hlavně manžel v místním věhlasném muzeu,
kam doporučuji udělat výlet tatínkům a jejich chlapečkům,
a já jsem si pak užívala zase v Rakovníku,
kam jsme popojeli a nějakou dobu setrvali, než jsme to namířili přes Beroun do Prahy a domů.
V Rakovníku je muzeum/synagoga, dvě středověké brány a mnoho jiných zajímavostí.
Je dost pravděpodobné, že se tam podíváte autem, to ovšem nezapomeňte stavit se na obídek třeba v Krušovicích U Lípy nebo jak se to tam jmenuje.
Dělají tam moc dobré palačinky a ost. jídla.
Výletování zdar!

Lužná u Rakovníka











Rakovník 







14 komentářů:

  1. Já tě nevypískám, já mašinky ráda! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, však nostalgické jízdy bývají naprosto vyprodané. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krásné mašinky. Tam by se určitě líbilo manželovi, synovi i vnoučkovi. A my holky bychom jely s nimi.
    Měj se hezky. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, my, co pamatujeme saze v oku, máme k vláčkům také vztah.A dokonce si pamatuju, když se topilo ve vagonech uhlím!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, mě by se takový výlet moc líbil!
    Děkuji za zprostředkování!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, fotky z vlaku bývají také zajímavé, a pro děti je to dokonalý tahák.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,na mašinky se ráda podívám.Když byl vnuk malý miloval je.Bydlíme nedaleko nádraží a když jsem hlídala vnoučata,tak jsem s něma často chodila na nádraží.Vnuk měl čepici,píšťalku a plácačku.Už nás tam výpravčí znal.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, to máš pravdu, chlapečci s dědouchama často milují vláčky, mockrát jsem viděla některé na Hlaváku, jak řeší Leo a Regio Jet a Pendolíno a rozplývali se nad kdejakou mašinkou.Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Také tě nevypískám, vlakem jezdím ráda a když je na konci příslib palačinkového potěšení, tleskám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, chlapi také rádi jezdí vlakem, mohou si na výletě dát pivo, to jen ten můj pije nealko, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lokomotiva je krásná.Ráda jezdím vlakem.Děkuji za pěkné fotky,měj moc hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, já jsme hodně jezdívala vlakem, ráda jsem sedávala vzadu v motoráčku s výhledem a znala jsem cestu z Benešova n.Pl. přes Jedlovou do Rumburka nazpaměť.
      A předtím ještě Bnš - Děčín, kam jsem jezdila do střední školy.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jé Jiřinko tak to by bylo něco pro manžela. Je to celoživotní "ajznboňák" a vlastně ještě před revolucí tu skoro nic jiného než parní mašiny nejezdilo. Ty jediné dokázaly vytáhnout náklady až k nám do kopců a odtud do Německa. Pamatuji, na ten rachot, když se jim povedlo přetopit kotel, na pravidelné pískání, posunovači na sebe křičeli (tehdy neměli vysílačky), ale hlasitě na sebe volali. Je to i pro mě plno vzpomínek. Dnes bohužel koukáme většinou na prázdné nádraží. Jen občas nákladní vlak plný dvoumetrových kmenů a osobní vlaky. Jinak už tu nic nejezdí..Dříve se vozilo všechno vlakem i ovoce a zelenina, potraviny i další zboží a rozváželo se to z nádraží do prodejen. Hlavně nejezdilo tolik kamionů jako dnes....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, můj nejmladší brácha a ještě jeden byli celý život zaměstnaní na dráze.
      My s mužem jsme jednou jeli z Nerátek od tchýně domů do V.Šenova vlakem pozdě večer a ve Svoru se vlak přetrhnul a báli jsme se, co bude, že nám v Rbk ujede spoj. Ale počkali na nás. Bylo to posledního dubna a my jsme museli domů, neb jsme druhý den, na 1.máje, šli do práce.
      A tehdy byla taková zima, že mezi Svorem a Rbk poletovaly vločky sněhu. Je to už spousta let!
      Jiřina z N.

      Vymazat