čtvrtek 11. června 2020

Pořad

Včera večer jsem náhodně našla pořad v TV na Viasat History -
Le Mont Saint Michel
seděla jsem před telkou jako přikovaná, ač jsem tam byla v rámci zájezdů už dvakrát,
zase jsem se něco nového dozvěděla,
( třeba to, že Angličané toto místo nikdy nedobyli, už jen proto, že okolí je pravidelně zaplavováno přílivem, nejvyšším v Evropě - 15 m a tekutými písky)
mnozí vědí, že se jedná o žulovou skálu s mnoha stavbami  a to nejen církevními,
na pobřeží Francie -
na rozhraní Bretaně a Normandie,
zapsané v UNESCO.
Tuším, že je to ve Francii turistický cíl č.2, hned po Paříži.
A protože mám mnoho fotek nejen odtud, ráda se s vámi,
milé KOČKY,
znovu o ně podělím:

a mezi námi, jela bych do Francie klidně zas, třeba už dnes )
první snímek je přitažený z velké dálky přes sklo busu!













10 komentářů:

  1. Jiřinko, to je nádhera, užívám si prohlídku s Tebou. Nikdy jsem ve Francii nebyla a tak se opět kochám. Úžasné místo a parádní fotky.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, já jsem se pozdě večer také kochala, celý pořad se zabýval těmi stavbami na skále, kdy co kdo postavil, kdy co spadlo a i proč je tam ta skála. Paráda.Úplně jsem nadskakovala, prošla jsem si s nimi zase všechny pěšinky a cestičky, chrámy a nádvoří. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. TO JE KRÁSNÉ MÍSTO. Viděla jsem to několikrát v televizi. Také tam občas končila etapa Tour de France.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, ve Francii jsem při žádném zájezdu nenašla místo, že bych si řekla, že nestálo za to se tam busem trmácet takovou dálku. Ale vybírám si to sama.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, Saint Michel nás ještě čeká, doufám, že se dočkáme. Je to velká nádhera!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ovšem je tam problém, to když chceš udělat fotku bez lidí! Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Magické místo, také jsem ho několikrát viděla v televizi a tak trochu Ti závidím, že jsi tam byla.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, viděla jsem toho hodně, ale nemohu se porovnávat s jinými, kteří zas viděli jiná místa. Jsem však vděčná za to, že jsem hodně procestovala pěšky i na kole naši zemičku. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. V televizi jsem toto místo několikrát viděla, ale ve skutečnosti ne. nikdy nebyla. Navštívila jsem některé země Evropy, bohužel Francii ne.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, byla jsem ve Francii vícekrát, vždy jinde a mám tam asi 3 oblasti, které ještě čekají, že je navštívím. Drzá jsem na to dost.
      Já se pořád na něco těším! Jiřina z N.
      ( buď to vyjde, nebo ne )

      Vymazat