středa 17. června 2020

Proč chodit daleko

Když už nevím kudy kam a nechce se mi sedět doma,
můžu jít kousek za město, Labe teče okolo města a z obou stran,
neboli na obou jeho březích, jsou bývalá koryta, čili nynější tůně, kde obvykle sedí rybáři a předstírají chytání ryb.
Většinou se tam ukrývají před manželkami a dětmi a občas prohodí pár slov s podobně postiženými kumpány.
Milé KOČKY,
něco o tom vím, manžel léta rybařil a jezdila jsem za ním na kole.
A přibližně nějak takto to tam vypadá.







27 komentářů:

  1. Jiřinko,tak to bych u vás chodila také na ryby.Kvetou tam lekníny a blízko jsou krásní koně.Já jsem kolikrát říkala manželovi ať si najde nějakého koníčka,třeba rybaření,ale tam není televize.Koníčky jsi vyfotila nádherně.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, je to opravdu zajímavý svět a jen kousek za městem.Dá se tam jít na procházku v každé roční době.
      Hnízdí tam i labutě.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. I já o tom něco vím - můj táta byl vášnivý rybář...
    Nádherné fotky, Jiřinko! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já nejraději vzpomínám na podvečerní ohýnek, kde jsme si dělávali večeři.
      Pak ohýnek zakázali a už to nebylo ono. Manžel pak přestal rybařit a dal věci bráchovi, ten chodí na ryby pořád.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ty lekníny jsou úžasný! Hodně mi to připomíná rybníky v Polsku, kam jsem jezdívala za babičkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tos mi připomněla moji cestu do Polska před asi 3 roky, musím se podívat na fotky. To bylo moc krásné.
      Až k Baltu.Jela bych zas!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, krásná procházka. Lekníny nádherně kvetou a koně jsou úžasní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koníci jsou vděční na fotku.
      Růženko, tady by se ti líbilo, buď u Labe, nebo na tůních nebo na skalách. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotografie Jiřinko. Měj příjemný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já zas obdivuji tebe, že si po ránu vyrazíš sama na procházku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Též jsem měla rybáře a zamlada v návalu vášně to u rybníka nebylo vůbec špatný :-)
    Závidím lekníny, mí kapři si s nimi poradili za jeden den, nezbyl ani lísteček !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Simonko, ty máš vegetariány? ty potvory mají jíst larvy komárů!
      Zdravím tě Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, to je nádhera, sice k vám jezdím, ale za město jsme ještě nešli. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, na Jiřickou i na Kozelskou tůň chodíme ještě pořád, i když už manžel nechytá.Ale jezdili jsme i po přehradách a velkých nádržích po republice, Lipno, Orlík, Slapy, Štěchovice, Sedlická u Želivi a všude možně jinde.
      Někdy dokonce i s jinými rodinami.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Já na ryby chodila. S bratránkem jsme celé prázdniny trávili alespoň tři dny v týdnu chytáním někde jinde, nebo každý den na našem rybníku u chalupy. Náramně mne to bavilo. ještě když byly děti malé a já byla na chalupě, vzala jsem prut a šla chytat. Dlouhé roky jsem tady prodávala v rybářských potřebách ;-) Místo s lekníny bych tu brala, asi si budu muset koupit do svýho jezírka.... na přehradě tu je spíš šílenej bordel na hladině, je to zarostlé nějakým sajrajtem. Už dva nebo tři roky se tu mele o její revitalizaci a zatím se nic neděje. Přitom dřív se tam dalo koupat, je to uprostřed chatové oblasti, nad ní je penzion a hospoda takže by se to vyplatilo všem....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já osobně jsem to ani s chytáním ryb nezkoušela, ale jsem holka od řeky
      ( Ploučnice ) a tak jsme, my děti, uměly plavat a byli jsme u vody v létě denně. A rybníky mám ráda taky, bydleli jsme jeden čas u Strakonic a tam jsou všude.
      Marně přemýšlím, kam tě zasadit? Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jsem vodouch, tak jako Ryba je to normál ;-). Měli jsme chalupu, bývalý mlýn, takže hned před dveřmi rybník. Naučila jsem se tam plavat, a o prázdninách jsme tam byli pořád. Fialový, modří ze studené vody ale nevylezli jsme dobrovolně ani náhodou. Když jsme byli větší chodili jsme jak na ryby tak na koupání do lomů, okolo chalupy jich byly spousty, těžila se tam žula ve velkém (Nasavrky, Nová Ves, Trhová Kamenice, Ctětín) takže kraj za Chrudimí. Dokonce i v lesích bylo spousta zatopených lomů. Všichni chlapi ze vsi v nich dělali a vyprávěli jak kolikrát sotva stačili sami utéct když se udělal odstřel a uvolnil se nějaký silný pramen který okamžitě začal lom zatápět. Všechny stroje tam zůstali a lom byl do týdne zatopený až navrch. Jinak já jsem Pražák křtěný Vltavou, dětství a dospívání jsem trávila každé prázdniny právě na té chalupě a kvůli tomu, že jsem o ní přišla jsme koupili nejdřív jako chalupu tenhle barák a pak se sem v 91 roce odstěhovali. Nicméně stále se cítím být Pražačkou a ne vesničankou....

      Vymazat
    3. Jo, a na chatu kterou jsem zdědila po otci jezdím na Mníšek pod Brdy....

      Vymazat
    4. Jéé, Vendy, to je tedy paráda, Chrudim, jako město, se mi moc líbí, k Luži a tam dál jsme jeli mockrát, a Mníšek znám - byli jsme tam asi 2x na výletě u těch kapliček a u zámku, pamatuji si, že jsme škrtli tamní cukrárnu, nebylo to tam dobré na rozdíl od restaurace.|U Káji Maříka?
      Jiřina z N.

      Vymazat
    5. Barokní areál Skalka. Krásně upravená, dokonce obdržela nějakou cenu za úpravu křížové cesty a jejích zastavení. Místní cukrárnu? Tu vedle cesty k zámku? Tak to jste asi jediní, protože to je cukrárna vyhlášená po celé oblasti! Jezdí tam lidé ze Zbraslavi, Měchenic, Řitky a od Dobříše. Nejlepší cukrárna co znám...ohromné zákusky, pravá šlehačka, milí lidé....potkala jsem tam hudebního redaktora, legendu Jiřího Černého, basáka z Olympicu Milana Brouma, herce Romana Vojtka (tak ten žije v Řitce). Teď je otázka jestli jste nebyli v cukrárně u Merunky, tam to stálo za vyližprd. Malé zákusky, předražené a minimální výběr. U Káji Maříka jsem byla asi třikrát na jídle a byla jsem spokojená, to ano.

      Vymazat
    6. Přesně tak, bylo to u Merunky. Kdoví, jestli tam ještě je.Ale to, co píšeš, mě láká, tuhle cukrárnu musíme s holkama prověřit!
      Moc ti díky za info. Jiřina z N.

      Vymazat
    7. Není. Proti Jarolímkovům nemá šanci nikdo. Už to takhle zkoušelo víc lidí si otevřít cukrárnu, ale brzy skončili. On jí teď má někde jinde. Jeho paní dělala jeden čas i starostku Mníšku. Nakonec skončila po velkých problémech s opozicí po jednom volebním období. Takže si pamatuj Cukrárna U Jarolímků. Je to na cestě k zámku, to se nedá přehlédnout. Podle mne to musela být nějaká hospodářská budova patřící k zámku, možná stáje. A pokud bys tam pořádala výpravu, dej vědět, třeba budu na chatě a stavila bych se za tebou.

      Vymazat
    8. Vendy, tak já to zkusím zorganizovat, písnu ti, až to s holkama - jak říkala babička - zpunktujeme.
      Ta cukrárna bude překvápko pro moje společnice.
      Tento týden to nebude, mám už něco domluveno a bude to, jestli se mi záměr povede, pořádná rána a splněný sen pro mne.
      Tak zatím hola a opatruj se, KOČKO.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    9. Vím určitě, že budu na chatě od 4.7 do 12.7. a určitě pak někdy k podzimu, protože chci na výstavu Petra Vápeníka v Dobřichovicích, to ale teď z hlavy nevím kdy bude. Spíš je lepší když dáš vědět a já se pak přizpůsobím....

      Vymazat
  10. Jiřinko,krásné fotky,krásné koně.Taky se často chodím procházet mimo sídliště za paneláky,do přírody.Měj moc pěkný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, zjistila jsem, že mám ráda kopcovitou krajinu ( z mého mládí ) a zeleň. Asi bych někde v poušti nemohla žít.
      Jiřina z N.
      Hezký večer .

      Vymazat