úterý 16. června 2020

Další tip na výlet

Jižní Čechy jsou všude tak krásné, že je jedno, kam píchnete do mapy prstem a rozjedete se tam.
Jednoho krásného dne jsme to namířili k Třeboni, do obce Domanín, navštívili jsme Mazelov s jeho nádhernými statky, udělali jsme si výlet do roztomilé vesničky Žumberk s jeho tvrzí, vylezli na rozhlednu Kraví Hora, odkud je krásný výhled na okolí až k Budějicům a někdy opačným směrem na Alpy!
( stejně se to tvdí o Kleti )
Baroko jsme obdivovali v Dobré Vodě, kousek od Horní Stropnice a několikrát jsme navštívili Nové Hrady a Terčino Údolí poblíž.
( neplést si s Novými Hrady u Litomyšle )
Zrovna si říkám, že už bych ráda znova jela do Borovan a Římova.
Třeboň nemůžete vynechat.
Co si v těch místech kdo najde a co koho potěší - už nechám na vás.
Třeba nevím, zda už je opravena a přístupná tvrz Cuknštejn?
A jako na potvoru si nevzpomenu, ve které vesničce jsme to byli podívat se na soukromou drážku.
Řeknu vám,
milé KOČKY,
když jezdíte na kole po okolí celý den a vracíte se do kopce na ubytování, hledáte síly, kde se dá.
To pak spíte, jako do vody hozené.
Kdo jsem já, abych vám radila, kam máte jet na výlet?
Bechyně, PísekSušice, Klatovy a jejich okolí jsou lákavé celoročně,
Orlík, Zvíkov, Blatná, Březnice, Velhartice, Hluboká,
však si vyberete podle svého vkusu.




















16 komentářů:

  1. Souhlasím, Jižní Čechy jsou krásné. Byli jsme v Třeboni a Terčině údolí, na Nových hradech, na Hluboké, navštívili jsme i zoo u Hluboké. Dále Bechyni, Sušici, Český Krumlov a mohu doporučit i zámeček Kratochvíle u Netolic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, Růženko, vraceli jsme se tam několikrát, a vracíme ( máme tam i spoustu příbuzných )vždy jsme volili trochu jiná místa, tohle, co píšeš, jsem ukázala i vnučkám, neb jsme je vzali do J. Čech 2x.Na Kratochvíli se jim moc líbilo.
      A dostala jsem tip na Lomec a tam se prý ( říkaly tehdy obě ) - budou vdávat, hihi.
      Jiřina z N.
      Moc zdravím do Jihlavy.

      Vymazat
  2. Jiřinko,to je nádherných míst.Někde jsem byla,dokonce i na Hluboký,ale je to už hodně let.
    Tak jen vzpomínej a já se bude těšit.Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když sem dávám ( už sedmým rokem ) fotky a pár slov jako tipy na výlety, chci ta místa přiblížit hlavně těm, kteří už z nějakého důvodu nikam nemohou nebo nemohou tak daleko od domova. S léty přijdou totiž mnohá omezení a mladí si to neuvědomují.A že to připomenu i těm, kdo tam třeba také byli, to je bonus.Pro mne!
      Jen bych nerada, abych někoho naštvala. Ale jsem v letech a mám leccos za sebou, tak holt těch míst je hodně.Třeba já sama se někdy překvapím, když ,,najdu,, na místě, kde jsem byla mockrát, něco nového.Hezký den Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Krásně je u nás všude, jen se pořádně rozhlédnout. Tipů jsi dala nepřeberně. V Jižních Čechách jsme byli ve Staňkově a odtud pořádali výlety. To jsme ještě jezdili autem. To bylo jednodušší a stihli jsme navštívit více míst. Vlakem už tolik možností není a musí se pořád sledovat jízdní řád
    ...I tak si cestování užíváme,když to jde. Těším se na další tipy. Přeji ti prima den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já sama jsme si onehdy představovala v jakém lese jsme ráda a zjistila jsem, že v každém. Asi na to napíšu článeček a podívám se, zda k tomu mám dost vhodných fotek.
      Pa Kočko. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Skoro na všech jmenovaných místech jsem byli a všude se nám moc líbilo!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já se přiznám, že nejen Šumava a Jižní Čechy, ale celá naše republika včetně Slovenska má neobvyklé kouzlo a spíš by se těžko hledala místa, kde to krásné není
      ( ale jsou i taková!).
      Já určitě nemohu být kritizována, že neznám Česko a hrnu se do ciziny.
      Dokonce moc ráda poslouchám a čtu o cestování jiných.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, krásná reportáž. Na některých vyjmenovaných místech jsem i byla. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mne moc baví sledovat, jak na určitých všeobecně známých místech každý najde to své, třeba fotky má každý trochu jiné. A někdy si říkám, proč jsme to, já trdlo, nepojednala jinak.
      Vezmi si, kolik tady máme - dejme tomu - skalních měst. A lidi s omezenou pohyblivostí mají nárok se tam ,,taky podívat ,, - třeba na blogu a v bezpečí domova.
      Mám spolužačku, je na vozíku, roztr.skler. - a proč by neměla cestovat třeba na blozích?
      Zdravím k vám a ať se daří! Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Na všech vyjmenovaných místech jsem nebyla, ale i tak jsem si některé výlety připomněla.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to je právě to, co mě na blogu baví, že se navzájem obohacujeme, či ne?
      Někdy je moc fajn si připomenout pěkné výletní chvíle, lidi, co tam s námi byli, stav, který jsme tehdy žili...Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jo, jo...souhlas. Kdysi jsem si říkala, proč chtějí mít všichni Pražáci chaty a chalupy v jižních Čechách, když třeba taková Českomoravská vysočina je tak úžasná. Říkala jsem si to až do doby, kdy jsme poprvé vyrazili směr Novohradsko a Dobrovodsko ke kamarádovi na chatu. Tam jsem to pochopila a ty jižní Čechy si taky zamilovala,jinak na Nové Hrady a Kraví a Kuní horu koukáme od kamaráda z verandy. Třeboň jsme navštívili párkrát, krásná jsou Červená blata. A překvapilo mne, že okolo Třeboně se opravdu pasou koně...jsou tam velké výběhy plné koní. Aby ne, když je tam Výzkumný ústav chovatelský...

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Wendy, já jsem na Kraví Horu shodou okolností poprvé vylezla ještě v době, kdy to byla opuštěná vojenská hláska s normálními žebříky a bála jsem se ukrutně.Manžel dole hlídal batohy a my, tři kámošky lezly a lezly, zato ale dolů to byl problém!V roce 2003 jsme si tam udělala týden dovolené s kolama a to už tam byla rozhledna.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Ano jižní Čechy jsou krásné, Vimperk rodné město. Zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak to gratuluji. Jezdili jsme přes Vimperk dlouho, než jsem ,,objevila,, tamní hrad. Pa Jiřina z N.

      Vymazat