sobota 20. června 2020

Vtípek

Pozor na to, co odpovíte,
milé KOČKY,
kdyby se vás někdo ptal, zda potok může téct do kopce!
Znám případ, že musíte říct ano, dokonce tam tečou dva, ale musíte říct nebo napsat do Kopce!
Je to osada západně od obce Brtníky, přibližně v půli cesty z Krásné Lípy do Mikulášovic,
a odtud se může, pokud neprší a nebouří, podniknout pěkný výlet lesem ke státní hranici.
Případně těm zdanějším  (a mimo koronavirusové období ) až do německého města Hinterhermsdorf.
Dobře se tam výletuje v horkém dni, neb je tam příjemně a chládeček.
Pokud dojdete až k soutoku Brtnického potoka s Křinicí, do Zadní Doubice, popojděte ještě kousek a najdete pomník obětí pochodu smrti na konci II. sv.války.
Hodně zdatní mohou dojít buď do Kyjova nebo na Vlčí Horu, ale my jsme už senioři a vracíme se k autu stejnou cestou.
Les, když jsme tam s mužem naposledy chodili, byl pěkně zelený, voda tekla údolíčkem, občas na nás vykoukly pískovcové skály, aby bylo co na fotku.
Těm, co to musí mít bulvárně opepřené, nedaleko si chajdičku postavil Mistr Karel s Ivankou - Gottovi.
A mnohým z vás, které nemůžete do tohoto kouta světa, nabídnu alespoň pár obrázků z fotoaparátu:











23 komentářů:

  1. Byla jsem přímo v Doubici, ale to tam ještě mistr chajdu neměl. Byly jsme v tom skanzenu a galerii dřevěných soch pod širým nebem. Původně byl plánovaný výlet na Pravčickou bránu, ale jedna z výletnic tvrdila že to nedá, že jí je zle a že to v autě nevydrží, bla, bla a tak se nakonec jelo do té Doubice a na procházku kolem Krásné Lípy. Nakonec se ukázalo že výletnice je jen neskonale líná na krok a ze všeho nejradši tráví volný čas v hospodě a všechno kolem byly výmluvy... dovedeš si představit jak jsem byla naprdnutá.
    Doubice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, měla jsi ji uškrtit.V té hospodě se sochami jsme taky byli, jindy, ale já si pamatuji hlavně to, že tam lítala spousta vos.
      Hřensko a Pravčickou uvidíš jindy.Já na ní byla ve třetí třídě s tátou a dvěma bráchy a tátu nám tam zatkli, heč!
      Nás děti nechal na pěšině a šel na malou do křoví a tam ho pohraničníci podezírali z úprku za hranice, bránil se, že tam má děti a moc mu nevěřili, až je ukecal, aby šli s ním a vida, čekali jsme tam.Tak ta fotka z Pravčické je s příběhem, to se ještě smělo chodit na tu bránu, pak to zatrhli.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Neměla jsem do toho uškrcení daleko, to si piš!

      Vymazat
  2. Tento kout naší země neznám, takže jsem se tam ráda podívala.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, vidíš, Růženko a ani tě nohy nebolely, já osobně bych tam ještě někdy zase ráda jela, protože bych chtěla vylézt na jednu zříceninu hradu, ale sama tam nepůjdu a manžel asi nebude chtít.
      Poslední dobou tomu moc nedá. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, krásné povídání i fotky. Musím se podívat do mapy, kde že to vlastně je.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, taky to tak dělám, jakmile u někoho něco zajímavého spatřím. Pracuji s mapou celkem často.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,krásné povídání i fotky.Někde jsme se tady pohybovali,ale Doubnici neznám.
    Třeba ještě poznám.
    Hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ve Výběžku jsou tři rozhledny: Dýmník ( v Rbk ) a kousek dál Vlčí Hora a v Mikulášovicích Tanečnice.Taky - pokud není koronavir v akci - se tady dá strávit dovolená a zajíždět do vedlejšího Německa - tak je spousta atraktivních míst, u nás taky: Luž, Hvozd a hrady, městečka, poutní místa, jak a kdo má zájem.
      Je tam docela klid a moc turistů nepotkáš, Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, moc hezký příspěvek a fotky ke kochání. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, dík, oslavte to a hezkou neděli přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ano, hned jsem klidnější, když vím, kdo má v lokalitě rekreační objekt.
    Krásnou neděli, kočko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, docela mě překvapilo, když jsem četla, že tam na něj číhali různí obdivovatelé!
      Moc si to tam Kája neužil.
      Odpočiň si a pěkný další týden přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Spousta řek teče do kopce,i když je to jen optický klam, nevěřila jsem tomu, dokud jsem to mezi Libercem a Jabloncem neviděla na vlastní oči 😁.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě zajímá, co já se najezdila mezi těmito městy, ale vlakem nebo tramvají.
      Janinko, cukrárna v Kokoníně mě láká pořád. Tam jsme vždy zapadli, když jsme šli na Černou Studnici.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Směrem od Jablonce, skoro na půli cesty, mezi zastávkami Za tratí a Kyselka, jede tramvaj přes řeku, opravdu to vypadá, jako by tekla do kopce :).

      Vymazat
    3. Díky, Janinko, to musím vidět.
      My jsme jezdívali vlakem do Rychnova, pak busem do Kokonína a pěšky na Černou Studnici, pak dále do Tanvaldu a odtud vlakem zas domů, úplně ušoupané nohy až ke kolenům.
      Případně vlakem až do Tanvaldu a na rozhlednu Štěpánka a pod.
      Do Jablonce hezký podvečer. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Moc krásné fotky a parádní výlet. S vodou do Kopce jsi nás dostala. Udivil mne ten Kyjov. Je i na severu Čech? Já znám Kyjov na Jižní Moravě. Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, ale to na Moravě je město, ( byli jsme tam naposledy loni v září ) tohle je vesnice, odtud se dá jít do údolí Křinice a hlavně v zimě se tam chodí obdivovat krápníky resp. rampouchy, když mrzne.
      A jinak jsem moc ráda, žes ke mně přišla na návštěvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Krásné fotografie i vzpomínka Jiřinka. Jo, tam to dobře znám. Dokonce teď v Kopci rozebrali a znovu sestavují jednu tradiční roubenou chalupu a má prý v ní být informační centrum. Často tudy chodíme v zimě od Brtnických ledopádů. Je tam krásná cesta podél říčky Křinice až do Kopce. Je to sice delší k nádraží do brtníků, ale nevadí. Myslím, že teď už tam ani v zimním období vlaky nejezdí. Letos ani loni jsme na ledopádech nebyli, protože nebyl sníh a neměly se z čeho vytvořit. Děkuji z možnost vzpomínky na tento krásný kout, kousek od nás...Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Járo, na tebe jsem hodně myslela, když jsem to sepisovala a hledala fotky, říkám si, kdo jiný by to tam měl prochozené ještě s námi. Napíšu ti brzy dopísek. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Járo, nevíš, zda ve Sněžné ještě je přístupná ta soukromá zahrada? Byli jsme tam kdysi i s mými rodiči a byla to velká krása.
      Jiřina z N.

      Vymazat