čtvrtek 4. června 2020

Vyznání


Včera se manžel díval na rakouskou televizi
 ( tedy po pravdě televize je naše a program rakouský )
a na jejich nějaký zeměpisný pořad o pobřeží Severního moře.
Nejsem hluchá a tak mi to leze do hlavy, ač se nedívám.
U toho jsem si uvědomila, že mám ráda spoustu míst a to nejen u nás,
a pokud se jedná o města, hlavně se mi líbí městečka spíše menší, na kopci,
obtékaná řekou, s historickým středem, případně nějakým tím hradem a věžemi.
Líbí se mi na náměstích podloubí, uprostřed náměstí krásná kašna, spousta květin, kavárničky s posezením na chodníku, domy s výklenky pro sošky svatých, krásné a vynalézavé vývěsní štíty,
upravené parky, a ještě lépe, když jsou tam hradby a třeba zámek...
ptáte se na nějaké konkrétní?,
milé KOČKY?
Ale, proč ne?
Loket, Český Krumlov, Děčín, Mělník, Litoměřice, Cheb, Písek, Ledeč nad Sázavou, Strakonice, Bechyně, Nové Město nad Metují, Kadaň, Tábor, Žatec, Znojmo, Sušice a Praha! i spousta dalších,
/ nebojte, klidně bych zařadila i Litomyšl, Olomouc, Broumov a další /
a to nemluvím o těch po Evropě!
( do výčtu se pouštět nebudu, to bychom tu byli týden )
Nebude to tím, že jsem rodačka z Benešova nad Ploučnicí?
Třeba Jindřichův Hradec a Telč a Třeboň mají rybníky, to se to fotí odrazem ve vodě!
A moje milé Slavonice, nebo Polička, na ty nemohu zapomenout! -
i když řeku nemají, ráda se tam vždy znova vracím.
Letos v létě to můžeme zase zkusit, kde se nám bude líbit.
Jako důkaz o kráse naší rodné hroudy mohu použít třeba tuhle od Horažďovic?
/ Sice na té fotografii řeku vidět není, ale městečko nikdy nemineme bez zastavení.
Tady jsme zaparkovali ve městě a šli najít pozůstatky hradu Prácheň. /







14 komentářů:

  1. Krásný článek Jiřinko i fotografie. Je plno krásných míst. Stačí se jen rozhlédnout...přeji ti krásný den

    OdpovědětVymazat
  2. Járo, přesně tak. Stačí louka s vysokou trávou a pár lučními kvítky a hned je nálada, viď?
    Mějte se hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná je ta naše matička :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to určitě, koukám, že už bych nemusela nikam a ze starých fotek bych mohla blogovat ještě léta. hihi.
      Jak je u vás? bouřky a deště? Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jojo, krásně tu lije... 😊

      Vymazat
    3. Janinko, ptám se, protože jsem na Rádlo chtěla vytáhnout kolegyni, ale vlakem, tak nebudu chodit v bahně.Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. A já jsem si stále nemohla vzpomenout, co za zříceninu jsi mi doporučovala kolem Horažďovic. :o) Teď už to konečně vím, je to Prácheň. Jednou se tam určitě podívám.
    Jiřinko, měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši a na místě je i hřbitovní, strašně starý kostelík.Je to od Horažďovic pěkná procházka, kopec je obtékaný Otavou ... možná by to bylo hezké i ve sněhu, v zimě???
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, hezký článek a krásné fotografie. Díky a měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ono je u nás co fotit a obdivovat, však víš. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, o tvé lásce nepochybuji. Umíš se dívat a umíš objevovat.
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je nás takových více, a je prima, že můžeme na blogu jedna ke druhé na návštěvu a nesyslit fotky jen pro sebe? Pa Jiřina z N.
      moc tě zdravím!

      Vymazat
  7. Hezké povídání.Každá máme svá oblíbená místa.Velká města moc nemusím,nechodím ani u nás,možná tím,že jsem pracovala tolik let přímo na náměstí a denně prošla 2x celé město.Jiné to je u vesniček,ty mám ráda,někde schované v lesích,třeba jenom pár chaloupek.Někdy žasnu,kde lidé žijí.U nás mám ráda Podtrosecká údolí,rybník Věžák a Vidlák,tam jsme několikrát do roka.Mám ráda i údolí Jizery.Když nevím kam,tak jedeme vždy na ta místa.A potom mám ráda zapomenuté zámky a zříceniny.Ale někdy ani nemusím mít cíl.Zastavíme u lesa a couráme tam.Já nemusím bůhví kam a jsem spokojená.
    Jiřinko,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, nevím proč, ale připomněla jsi mi, když mi bylo pod 10 let, chodila jsem s babičkou na trávu pro králíky a do lesa na dříví a bylo to přímo senzační.Učila mě i poznávat bylinky, sbíraly jsme a babička sušila léčivky.
      Houby, jahody, maliny, borůvky, a pak máma pekla koláč! Super mládí.
      Jiřina z N.

      Vymazat