pátek 17. července 2020

Ať se pobavíte

Milé KOČKY,
uvažovala jsem, zdali mám o tom tady psát, ale jo,
ať se taky pobavíte.
Minulý týden mi dcera napsala smsku, zrovna jsem procházela  náchodským zámkem,
zdali bych se mohla tento týden ve středu zúčastnit výzkumu paměti,
tak jsem jí chtěla udělat radost a kývla jsem na to.
Tudíž jsem musela ve středu dřív vstávat a dojet do Prahy a na Jižňák,
tam se podrobit třem testíkům,
čekala jsem to horší, nakonec mi to připomínalo dětskou hru na táboře...,
ale! legrační bylo, že mi paní magistra na závěr sdělila sladké tajemství,
že ve svých 72 letech mám paměť dobrou a z lidí, kteří tam byli ten den také,
jsem na tom téměř nejlépe.
Jestli nezkreslila výsledky a mluví pravdu, jsem se sebou spokojená a odcházela jsem odtud trochu napřímenější a veselejší.
Každému to udělá dobře, když je pochválen?
Když jsem tam jela, říkala jsem si, že taky musím být u všeho a k čemu to bude a nakonec jsem ráda, že jsem test podstoupila.
Manžel na to pravil, že by naopak bylo lepší, kdybych si míň pamatovala
( že bych na něj nevytahovala staré průšvihy? ) - to je fór!
On sám si cvičí paměť každý večer, neb jde ležet v devět, do deseti luští křížovky a pak do pěti do rána spí.
Tak to dělá od chvíle, kdy odešel 1.5.2002 do důchodu.
Trochu stereotyp, ale jemu to vyhovuje.
Já si paměť netrénuju a jen si čtu a hledám v mapách a plánuju výlety...
ale zapisuji si úkoly, nákupy a škrtám to udělané.
A teď? - Jdu uvařit kávičku, dáme si k tomu čoko begické!


10 komentářů:

  1. Jiřinko, věřím, že taková pochvala potěší. Je dobré vědět, jak člověk na tom s pamětí je.
    Čoko belgické také můžu, určitě sis pochutnala.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, začnu zase kontrolovat, co jím, loni jsem rychle zhubla 22 kg a nyní už je to skoro z poloviny zpátky!Tak to bylo asi s čokoládou na delší dobu naposledy.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,to je hezké,to potěší.Můj manžel si také cvičí paměť,celý den vydrží luštit křížovky,je tím snad úplně posedlý.Ale nepamatuje si,co jsem mu říkala před hodinou.Takže tomu,že křížovky slouží k procvičení paměti moc nevěřím.On ještě sleduje všechny staré soutěžní pořady,které pořád opakují a odpovídá nahlas.Zná hodně,ale v reálu si nepamatuje ani kam si dal brýle.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to znám, manžel špatně slyší a má to z fabriky, ale nechce si to přiznat, občas mi tvrdí, že jsem řekla to a ono a není to pravda.Dříve mi to vadilo a hádala jsem se a nyní už rezignuji a mávnu rukou.Ale on si pamatuje příjmení lidí z mládí a to já ne.Když to někdo řekne, vzpomenu si, jak vypadali.
      Hezký večer Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Gratuluji. Jsi šikulka. Já jsem na tom podobně, jak to píše Jituška. Já jsem vždy měla problém pamatovat si jména lidí. Ale když mi přišli na přepážku, tak jsem věděla číslo účtu hned...Dnes mnoho věcí z hlavy vypouštím, protože se tím nechci zatěžovat. Luštím občas sudoku, protože mě čísla baví.Koukám na soutěžní pořady v televizi...AZ kvíz, Kde domov můj a podobně. Tak Ti Jiřinko přeji, aby Ti paměť dál dobře sloužila. Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to je přesně to, co manžel také sleduje, dva soutěžní pořady slovenské a dva české, každé odpoledne. Já se k telce dostanu obvykle až večer.
      Zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, moc gratuluji! Paměť je věc ošidná - my často narážíme na to, že si jednu situaci každý pamatuje trochu jinak :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je u nás normální, manžel mnohdy tvrdí: tam jsem nikdy nebyl a kdo by mě tam asi dovezl?Tak jdu do fotek a pak se vzpamatuje.
      Je to jasné, on řídí a nemá čas se kochat pohledy okolo.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, to je úžasné, věřím, že to potěšilo. Můj muž na tabletu neustále hraje milionáře a občas mě testuje jako přítele na telefonu :-) anebo sleduje, jak se co vyrábí. Paměť určitě trénuje, přiznávám, že já si trénuju paměť prací psaním. Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, někdy mám problém, chci najít určitý výraz a ne a ne si na něj vzpomenout a pak bác ho, je tu. Ale trvá mi to a nechci se spokojit s jiným, podobným.
      Znáš to, hodí se mi do textu jen a jen ten jediný.
      Posílám pozdravení Jiřina z N.

      Vymazat