sobota 11. července 2020

Do zelí

Tak by se tentokrát dalo nazvat moje počínání, a komu, že lezu do zelí?
Haničce z blogu Baví mne to.
( jezdili jsme tam už dávno předtím, než jsem její blog objevila, hihi )
To bylo tak, blíží se narozeniny mého muže a nejlepší dárek je pro nás oba cestování,
já se potěším a on si osahá volant a ujede nějaké ty km.
Tentokrát to bylo lehké, zavolala jsem našemu léta navštěvovanému majiteli penzionku u Adršpachu a měl volný pokojíček pro dva, ve kterém jsme ještě nebydleli, a už byla ruka v rukávě.
Domluvili jsme si tři noclehy a těšili jsme se na pobyt a výlety.
Měla jsem vymyšleno, že se podíváme do Červeného Kostelce, do Rtyně v P. a do Úpice,
ale z toho sešlo, prý: snad jindy.
Milé KOČKY:
Vyšlo nám:
zámek Náchod
( vrátili jsme se sem po mnoha letech a lipovou alejí došli i k voj.hřbitůvku, cestou byla obůrka s jelínky, nebo srnkami?, ale medvědi pod zámkem asi nebyli doma! cedule hlásaly, že jim nemáme nic házet, ale komu? ),
zajeli jsme na Dobrošov na Jiráskovu chatu, poobědvali zde,  pohlédli do kraje a na Rozkoš,
navštívili jsme Hronov, obešli zdejší památky,
jako zvonici, Jiráskův rodný dům, náměstí s morovým sloupem, vyfotili zdejší divadlo a pod., chystali jsme se také opět do Broumova, ale z toho sešlo,
což mě nemusí mrzet, byli jsme tam vícekrát.
Podívali jsme se do Trutnova,
manžel škrtnul můj plán podívat se opět do Kuksu.
Včera bylo tak krásně, došli jsme si pro dřevo do lesa a manžel si opekl buřtíky na ohýnku,  pozorovali jsme beránky a koně v okolí ubytování,
okolojdoucí houbaře s plnými košíky obrovských hřibů!
v životě jsme takové neviděli.
( manžel vtipně poznamenal, že jsou větší, než ty od Černobylu )
Pro ty z vás, kdo mají chuť si něco prozkoumat, Broumov a kostely v okolí můžete studovat zde a nejen tam:
https://www.broumovsko.cz/kostely-na-broumovsku
mám to tam moc ráda.
Kraj plný krásných, roubených chaloupek, skal, kostelů a zelených luk, lesů.
Domyslete si,
milé KOČKY,
všudypřítomné, kvetoucí, různobarevné a voňavé růže, kvetoucí a voňavé lípy plné hučících včel, modré zvonky a mnohé skromné luční květinky.
Také jsme pozorovali množství zelených lučních kobylek, ale - bohužel - jsme je s mužem nepofotili.


Ubytování Pod Kaštanem














V Hronově:














Náchodský zámeček vršku kulatýho:


















 Alejí lip za zámkem:


Jiráskova chata na Dobrošově:






Nyní už peru, vařím, uklízím, vzpomínám, zalévám kytky, a především:
chystám se na vaše blogy, mám absťák! Byli jsme 4 dny bez TV a PC.

25 komentářů:

  1. I Ty jedna!!! Do zelí mi vlézt. Takový kousek jste byli od nás. Hlavně, že jste si výlet u nás užili. Nafotila jsi vše moc hezky!
    Hezký sobotní večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc mě mrzelo, že jsme dnes museli odjet, byla bych to dotáhla ... protože mi ta tři městečka chybí!
      Ale už jsme p.ubytovateli slíbili, že možná v září??? - jen nevím, co bude, na září mi doktoři napsali kde co.Uvidíme. Pa Jiřina z N.
      a děkuji ti.

      Vymazat
    2. Jo, Hani, v Íčku mi slečna řekla, že 1.srpna bude ta zvonice přístupná!Tak se snad tomu dá věřit.
      pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Děkuji za pěknou připomínku naší jedné dovolené. Také Ti polezu do zelí, ale ne hned, časem. Až přijde na náchodskou dovolenku. My jsme byli ubytovaní v Náchodě a do Adršpachu jsme jeli vlakem. Opět jako první jsme si kály užili i bez lidí, ale na závěr túry jsme potkávali davy. Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marijo, v Adršpachu byl takový mazec, přibylo jedno parkoviště a vše bylo plné! hlavně jsou tam Poláci, my jsme byli ve skalách už tolikrát, že jsme tentokrát odolali.
      Taky jsme se báli koronaviru, přeci jen jsme staří a nechceme riskovat.
      Tak raději mezi davy ne.
      Jiřina z N.
      Každopádně ti přeji úžasnou dovolenou.

      Vymazat
  3. Tedy, vy jste toho zvládli. Nádhernou dovču jste si udělali, oba jste ji už potřebovali a oba jste si ji zasloužili. Jiřinko, ráda jsem se s Tebou podívala do míst, která zatím neznám. Náš syn Lukáš je tento víkend v Adršpašskoteplických skalách a okolí. :o)
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, jestli je tam poprvé, bude nadšený. Ale dnes bylo ošklivé počasí, na rozdíl od včerejška, to přišla bouřka až kvečeru.Včera bylo slunečno a horko, den předtím i v noci dost chladno.
      Ale ta naprostá tma a ticho v noci mi udělaly dobře.
      Ještě plánuji výlet na jih k Č.B. a pak pár dní u M.L. a na konec srpence s vnučkami Děčínsko.
      Možná,když vše vyjde, i Jihlavsko, ale to až podle výskytu koronaviru.
      Když nevyšly zaplacené zájezdy?
      Dobrý večer přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, zase jsi mi ukázala krásný kout naší země, který neznám. Kochám se fotkami.
    Doufejme, že koronavirus bude u nás brzy zažehnán.
    Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, však si navzájem na blogu jedna druhé ukazujeme hezká místa a že jich tu je!
      A jak se mi pak líbí doma, když se odněkud vrátím!
      Pa - měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,ty jsi žena činu.Já jsem tak dlouho plánovala sem prodloužený víkend,hledala ubytování až se nic nekonalo.Syn mi doporučil Jiráskovu chatu,ale tam jsem se nechytala.Nakonec se objevil problém,co se zvířaty i když by přes den doma vydrželi,než přijde syn z práce.Nedotáhla jsem to prostě do konce.Viděli jste tolik nádherných míst.Kdysi jsme v těchto končinách s manželem byli,ale já mám k nim vazbu z dětství,kdy jsme sem jezdily se sestrou devět let na letní tábory.
    Jiřinko,měj hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, na Jiráskově chatě jsme byli necelý týden ubytovaní kdysi, když jsme neměli chvíli auto, jeli jsme do Náchoda vlakem, pak na zámek a na voj.hřbitůvek a pak do kopce na Dobrošov. Dělali jsme výlety do okolí.
      Na tábory jsme s mojí sestrou Helenou jezdily také, ale do Mšena u Mělníka a nebo do Chřibské.
      Hezké dny přeji a nějaký ten výlet k tomu. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásně jste cestovali. Díky za hezkou reportáž. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, dobré na tom je, že majitel penzionu už je náš přítel.Jezdíme k němu rádi. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Nádherné fotografie a krásně jste si to užili a to je super. Navštívili jste spoustu krásných míst a i na příjemné posezení došlo. Krásný výlet bez Pc i telky. Tak to mám ráda. Prostě vypnout a věnovat se jen přírodě a sami sobě, užívat si pohody a klidu, zproštění od veškerého dění. Paráda. Krásnou neděli ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, však víš, v letech a s nějakým zdr.omezením už musí člověk na takový výlet pohlížet jinak.My třeba už neprocházíme ty hrady a zámky uvnitř, buď jsme tam už kdysi byli a nebo jdeme jen do nádvoří pro pár fotek, do zahrad a parků, pokochat se. Dvouhodinovou prohlídku po hradu jsem naposledy šla s druhou babičkou Květou a vnučkami na Pernštejně a měly jsme všechny docela dost.
      Pěknou neděli. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Nádherný dárek, Jiřinko! Já bych byla nadšená a vy jste si to nepochybně taky užili! Ač to nemám přes celou republiku, je to už dávno, co jsem byla v Náchodě a okolí. nedávno se u nás uvažovalo o Broumově, moc bych chtěla znovu do kláštera, ale práce nás zavedla úplně jinam...
    Měj krásnou neděli a všechno nej oslavenci!
    Helena
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, manžel si nejvíc užil ty chvíle u ohýnku a s buřtama.Já to nejím, jen obsluhuji oheň, dělám poskoka.Na Dobrošově jsem si dala hovězí polévku, byla dobrá, borůvkové kynuté knedlíky, a - černé pivo Primátor! to jsem dietářka.
      Měli jsme tam štěstí, bylo daleko vidět.
      V Broumově jsme byli vícekrát, jak v klášteře ( je krásně opravený, poprvé to byla oprýskaná budova ) a kostel je působivý, kopie Turínského plátna zajímavá, já mám ráda ten dřevěný kostelík na hřbitově.Náměstí, až budou budovy jednou opravené, parádní lákadlo na turisty.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Mezi námi, on takový týden bez internetu, televize a jiného sdílení prospěje tělu i duši.
    Příroda, květiny, památky a cestování jsou daleko víc a ty růže, ach !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, to máš naprostou pravdu, člověk se tím zklidní a vidí jinak, ta zeleň ve dne a tma v noci, dokonce jsme tam viděli večer pod lesem lišku nebo to byl lišák?
      Majitelé slepic tedy tak nadšení z toho nebývají, ale my byli jako děti!
      A jen sedět a pozorovat pasoucí se kravičky nebo koně, to je dobrá telka.Má to sice jednotvárný děj, ale žádná střílečka, žádný hluk.
      Měj se moc pěkně. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. V Náchodě jsem byla jen jednou a to ještě jen v kavárně Dana Smiřického, a vloni ho projížděla při cestě do Vroclavi a na Ksiasz. I tu Rozkoš jsme míjeli.... pěkný výlet. Tohle by bral muž spíš jako dárek za trest...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, ahoj, já jsem v restauraci v hotelu Beránek v Náchodě na náměstí byla s mým mužem na kávě poprvé - kdysi, v r.1975!a ani nevím, zda už zase funguje, jeden čas byl zavřený a v nepříliš dobrém stavu.
      Ksiaž bych taky chtěla vidět, zatím se nepodařilo.
      Zdravím! Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Tak zhruba před šesti lety byl otevřený. To jsme tam právě byly...;-)

      Vymazat
    3. Tak to ti moc děkuji za info, za rychlou odpověď, pamatuji si odtamtud krásný interiér.
      Jediné, co je v Náchodě hrozné, je doprava přes město, ty kamiony a pod. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,jsem ráda,že jsi mně vzala,díky svým fotkám a pěknému povídání někam,kde jsem ještě nebyla.Krásně jste si to užili.A já taky,když jsem na dovolené,fakt nepotřebuji tv,ani internet.Letos máme taky nějaké plány,cestovat po naší zemi,tak snad vše dopadne dobře a koronavirus brzy odejde.Tobě přeju krásné dny a další úžasné výlety.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to jsem ráda, že se ti tam taky líbí.
      Jen mi přijde divné, že všichni v restauracích už najeli na vyšší ceny, ač kvalita nestoupla!Výmluvy na koronavirus už se hodí kdekomu.Čekala bych, že přilákají víc zákazníků právě lepší nabídkou a solidní cenou. Naštěstí s mužem do hospod moc nechodíme.
      Tak ať vám to cestování vyjde a přeji pěkné počasí.Jiřina z N.

      Vymazat