neděle 12. července 2020

Nikdo se neptal

Nikdo se mne na to neptal, nicméně - povím to tu:
na zájezdu po zámcích podél řeky Loiry jsme také navštívili jeden z největších zámků,
jaké jsem kdy viděla.
Jmenuje se Chambord, ta stavba je pro mne jako hora z mramoru.
Nevím čím to bylo, jestli jsem byla už unavená nebo že v místnostech nebyl nábytek, připadalo mi to tam neosobní a chladné, nabubřelé a naddimenzované, takové jako přehnaná kulisa pro nějaký film.
Líbí se mi spousta zámků, kde někdo opravdu bydlí a k tomu pár místností ukazuje turistům, mají třeba zahradu a k tomu i park,
ale na tomto zámku bylo vše takové obří a už jen projít zámek byl výkon.
Ovšem fotit to tam, to byla fuška.
Zkusím svá slova podpořit fotkami,
co vy na to,
milé KOČKY?
Přiznám se: jsem ale ráda, že jsem to viděla na vlastní oči.













o zámku se lze dočíst i toto:

Chambord - královský zámek na řece Casson, přítoku řeky Loire, nechal v letech 1519-1547 postavit francouzský král František I. Nachází se nedaleko města Blois, je zasazen do krásné přírody parku, luk, jezer a potoků. Je to největší zámek, stojí uprostřed lesa obehnaného zdí a je to vlastně lovecký zámek. V zámecké oboře je chována zvěř jeleni, srnci, divoká prasata. V zámku je 440 komnat, 83 schodišť a 365 komínů, pro každý krb jeden a jeden na každý den v roce. Dvojitě spirálové schodiště je také raritou, dva současně jdoucí lidé po tomto schodišti se nepotkají. Nejobdivuhodnější je střecha s komíny a mnoha věžičkami. 

14 komentářů:

  1. To je opravdu monumentální stavba. Napadá mě jaký byl život na takovém zámku. V době honů byl asi plný života. Ale jinak?
    Já osobně mám ráda malé a útulné domy.
    Měj hezké dny. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, přesně! bylo to tam takové neosobní.
      Hezký večer Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Tak na tomto zámku jsem byla v roce 1993, kdy jsme byli na čtyřdenním zájezdu ve Francii a navštívili Paříž, Versailles, Chambord a Reims (Remeš). Ubytováni jsme byli v městečku Bloa jednu noc a také pak na okraji Paříže, dvě noci. Hotely se jmenovaly Formule. Byly to spíše ubytovny pro zájezdy z východu. Byl to můj jediný zahraniční zájezd, kdy mě při péči o maminku vystřídala na týden moje sestra. Fotky žádné nemám, jen schovaná leporela a grafické listy z Paříže kupované na nábřeží při cestě do katedrály Notre Dame. Krásné fotografie Jiřinko a moc za ně děkuji. Je to pro mě vzpomínka. Přeji ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, my jsme taky bydleli obvykle ve Formuli nebo něčem podobně obyčejném, ale mně to nevadí.Moc mě těší, žes to viděla a že jsem ti připomněla něco hezkého.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, je to skutečně obrovský kolos. Já bych byla asi spokojená, když není v historických objektech nábytek, tolik mi to nevadí, o to víc vynikne krása (je-li tam) stavby samotné.
    Budeš tam muset zajet ještě jednou - buď se v dojmu utvrdíš, nebo vezmeš zámek Chambord na milost :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ono to není tak, že by se mi zámek tolik nelíbil, ale oproti jiným byl takový nadměrečný, abych použila rybářskou latinu.
      Pokud pojedeš se mnou a nebude koronavirus, klidně tam vyrazíme! Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, nádherné místo. Díky za ukázku. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, když jsme to celé obešli, patra i místnosti a vyhlídky, měli jsme všichni dost, celý zájezd, pak se sedělo venku a povídalo se a pilo kafe a pivo a bylo vidět, že nás zámek, ten den už třetí, dost zmohl.
      Ahojky, Jiřina z N.

      Vymazat
  5. To je tedy kolos ! Fotky se mi moc líbí, ale jak by na mne zapůsobila osobní návštěva, to nevím.
    Hezký den, Jiřinko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to obrovské! i naši cestovní medvídci byli utahaní!
      pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Úžasné! člověk musí prostě vzdát hold těm kdo to stavěli i vyprojektovali, protože když si vezmeš jak primitivní měli prostředky a přitom dokázali postavit takovou ohromnou nádheru....zámky na Loiře jsou můj sen... tedy jeden z několika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, to je fakt, já nechápu, jak se taková obří stavba plánovala, zajišťovala, vystavěla, jen to financování - to bych nechtěla mít na starost.
      Těch sarapatiček na střeše! věžičky, a všelijaká zákoutí.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,tak to koukám.To je tedy úžasná stavba.Co lidé všechno dříve dokázali.
    Děkuji,že díky tobě si rozšiřuji obzory.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, taky mnohdy zírám, když slyším, za jak dlouho tu kterou stavbu tehdy zvládli postavit a zkrášlit a drží to dodnes.
      Hezký letní den ti přeji. Jiřina z N.
      Já dnes vařím bramknedlíky, červené zelí a peču krkovici...šplhna u manžela!

      Vymazat