středa 8. července 2020

Už dám pokoj

Dnes zveřejním ( zatím asi naposledy )
jednu zahradu poblíž velmi známého zámku ve Francii,
abych neunavovala příliš.
Mezitím se - možná - naskytne něco aktuálního?
Milé KOČKY,
tento zámek, zvaný Zámek Šesti žen
měl kromě hezkého interiéru také zajímavou a rozhlehlou zahradu
a na nedalekém pozemku ještě veliké zahradnictví,
tak jsem tam řádila s fotoaparátem jako týfus.
Bonus byl neplánovaný:
na pozemku zámku měli setkání majitelé starých autíček,
takových nablýskaných krasavců,
takže jsem hravě nafotila taky něco pro svého muže,
který v té době udržoval oheň v našem domácím krbu
( čti: nejel se mnou a trčel doma ).
Jukněte:




















A takto láká cestovka dálek chtivé zákazníky:
Na vytvoření romantického zámku Chenonceau se od renesance podílelo mnoho šlechtičen. Úžasná platanová alej vede do francouzských zahrad a k jasnému přeludu "vznášejícímu se ve vzduchu a na vodě", jak o něm pěl chválu G.Flaubert. Zámek překlenuje řeku Cher šedesát metrů dlouhou dvoupatrovou galerií nesenou mostními oblouky a jeho krása se odráží v klidných vodách řeky. Velkolepost čiší i z úžasně zařízených pokojů, vzdušných ložnic a krásných obrazů a tapisérií. Všechny ženy, které se podílely na vytvoření zámku Chenonceau, zde zanechaly svou pečeť.

14 komentářů:

  1. To je opravdu nádherný zámek a znám jej z mnoha fotografií. Také zahrada je nádherná a zajímavá. Moc krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, měli jsme asi 3 zámky za den v programu a bylo to tak akorát, aby na vše byl čas, i na procházku zahradou a na posezení v kavárničce.
      Jelikož cestuji obvykle s kamarádkou, nemusím se o nikoho starat a věnuji se foťáku.
      Těší mne, jestli se obrázky líbí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, ráda s Tebou cestuji, mám tak možnost podívat se do míst, kde jsem nikdy nebyla a asi se tam nikdy nepodívám.
    Dnes obdivuji krásný zámek i zahrady. I krásná auta.
    Měj pěkný den.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, vítám tě, mám spousty fotek a zážitků a v dnešní koronadobě se k nim vracím.
      Nezchudnu, když je zveřejním.Hlavně, aby potěšily. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Nádhera. Taková podívaná se nikdy neomrzí, nenudí. Hezký večer. M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, tobě také hezký večer, milá Marijo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Nádhera.Tam se nikdy nepodívám,takže děkuju za krásné fotky.Měj se moc hezky,Jiřinko.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, napsala bych, že se tam třeba i podíváš, ale momentálně je cestování problém.
      Tak budeme doufat, že to bude časem lepší. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,jen sem dávej ty fotografie.Mě to baví,na většině míst jsem jasně nebyla.Zámek je nádherný i zahrada.Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, na tebe mám také něco: kdybychom my dvě daly dohromady ty fotky a info o dřevěných zvonicích u nás v ČR, které jsme stihly každá navštívit, vydalo by to jistě na pěknou publikaci.Počítala jsem to a je jich hodně. Zajímavé, že nejvíc jich je v Českém Ráji, pak na Slánsku a taky kolem Holic.Jsem ráda, že to přetrvalo.
      Hezký víkend, Jitko. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásný zámek, zahrada a i ta stará autíčka. Rozhodně neunavuješ, Jiřinko. Kochám se!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, existují dva zájezdy od CK Mayer, s kterými hlavně jezdívám a ti mají Paříž a Zámky na Loiře I. a II.
      - zatím jsem byla jen na jednom. Třeba se podaří jet i na ten druhý a vidět ty ostatní zámky, kterých je na Loiře hrozně moc.
      Děkuji, že ke mně na blog chodíváš. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, tam by se mi líbilo. Nádherné místo i parádní fotky.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, na zájezdu jedu na plný výkon a někdy i na rezervu a pak doma spím i za ty dny, kdy tomu moc nedám, hihi.Někdy se mi stane, že teprve doma leccos z fotek vidím, co jsem tam přehlédla. Jiřina z N.

      Vymazat