pondělí 27. července 2020

Kolotoče

Když jsem si tak zavzpomínala na své cesty do Francie,
případně do Itálie,
nesmím zapomenout zmínit jednu zajímavost:
tou jsou všude v městečkách přítomné kolotoče pro děti.
Vždy se u toho hrají jejich písničky a přiznám se vám,
milé KOČKY,
bez mučení, že chvíli pobejt a poslouchat vás hezky naladí.
Psala jsem o tom už dříve a stále si za tím stojím, k mládí to patří!
Jednou jsme s kamarádkou dokonce natrefily nějakou školu tance a taky to nikdy nezapomenu.
Dívaly jsme se na ty páry, různého stáří či mládí a užívaly si těch asi 20 minut v cizím městě za doprodu hudby a sledovaly jsme, jak se pokoušejí o tango.
Ale zpátky ke kolotočům:
moc se mi to líbí, že malé děti se mohou posadit na koníka nebo cokoli jiného a nechat se povozit, sledováni maminkou, případně jiným příbuzným a sdílím tu radost a nadšení,
lituji, že u nás nic takového nemáme, i když - já už mám vnučky velké.
Pro vaši představu vám sem několik fotek kolotočů přidám,
zkusme se vrátit do dětství a připomenout si jízdu na kolotoči.
( já osobně řetízkový kolotoč nemůžu, motá se mi pak hlava )





jsou i jiné:



14 komentářů:

  1. Krásné fotografie a pro Tebe jistě i krásné vzpomínky, jak jsem se dočetla v článku. Přeji ti nádherný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já nemám ráda jarmareční mumraj a nikdy jsem nechodila ráda do cirkusu nebo k takovým těm střelnicím, ale tyhle městské kolotoče s písničkami v italštině nebo francouzštině se mi líbí, chvíli vždy postojím a koukám na ty malé děti, jak si to užívají. Respektivě v minulém čase, kdy se dalo cestovat.
      Hezký podvečer Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Také mám na kolotoče svého dětství krásné vzpomínky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, když můžeš na dětství vzpomínat v dobrém, to by mělo zažít každé dítě,-
      děkuji za návštěvu u mne na blogu. Jiřina z n:

      Vymazat
  3. Jiřinko, nikdy nezapomenu, kdy jsem první takových historizující kolotoč viděla na vlastní oči. Bylo to na náměstí v Avignonu, dýchla na mě nostalgie, bylo to jako kouzlo.
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně! v každém městě ve Francii to tak je. Sice v Avignonu si spíš pamatuji palác a most, hihi, ale podívám se do fotek, zda i tam mám nafocený kolotoč.
      Taky mě ve Francii fascinuje, jak oni dovedou udělat výzdobu ze starého kočárku, z konví na mléko, osázejí staré boty....
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, podobný historický kolotoč je při akcích i při farmářských trzích každou sobotu v Mělníku. Už jsem jej mockrát fotila, protože se mi to líbí stejně jako tobě. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to je skvělá zpráva, mám to za rohem a nevím to, já na Mělník jezdím docela často, ale při vinobraní nebo jiné velké akci nikdy, a to bude ten kámen úrazu.
      To bych měla napravit.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Pouť, kolotoče a houpačky jsem jako malá a i potom už i velká holka milovala. Řetízák to bylo moje :-). Teď už se jen dívám. A ráda jsem se podívala na Tvoje fotky.
    Jiřinko, já už premávám na nové adrese : bavi-mne-to.blogspot.com
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji ti za upozornění o nové adrese.
      Ať se ti zde daří!
      Ohledně řetízáku, to si tě představuji jako moji sestru, která na kolotoči řádila jako divá a nic jí nebylo, na rozdíl ode mne.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásný kolotoč, naše Verunka by si určitě vybrala koně.
    Já kolotoče, hlavně řetízkové jsem nemusela, zvonková dráha mi nevadila, na té jsem jezdila ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moje mladší vnučka by si s tvojí rozuměla, taky má ráda koně!Od malinka.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To je paráda,tam se děti vyblbnou.Když jsme byli s vnukem a potom s vnučkama u moře,tak vždy někde poblíž byly takové atrakce.Jednou nás dcera vylákala na takové kolo,byl to děs,myslela jsem,že vypadnu.To bylo pro dospěláky a potom jsem se už na všechno bála.Jedině jsem absolvovala s vnoučaty strašidelný hrad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tyhle kolotoče jsou obvykle na náměstí a vždy k tomu vyhrávají ty jejich písničky, obvykle je to pro malé děti. Zkusím někdy, až budu mít čas, najít jich víc.
      Zatím pa Jiřina z N.

      Vymazat